Luieruitslag de típ?

Kleine mannetje heeft al een goede 2 weken last van een bepaalde uitslag, ik neem aan dat het luieruitslag is. NU heb ik al van alles geprobeerd… Sudocreme, Bepedamzalf, Talkpoeder,vaseline parafinne en nu proberen we maizena… Maar het wordt er niet beter van…



Wie heeft dé tip voor luieruitslag…

Maizena is de tip. en proberen om een paar momenten per dag bloot te laten liggen. Op een handdoek ofzo. Maar als het niet weggaat binnen een paar dagen dan zou ik naar de dokter gaan. het kan ook een schimmeltje zijn.

Niet vet houden in iedergeval. Sudocreme en zinkzalf droogt uit. Daarom werkt het.

idd lekker aan de lucht laten drogen en DUN inkloppen met sudocreme



als het niet weggaat een zalfje van de HA, kan een hardnekkig schimmeltje zijn…

Hier werkt bephanten altijd erg goed, maar idd als het niet over gaat en je hebt al zoveel geprobeerd dan zou ik even langs de ha gaan. Succes !

de tip die wij kregen en die echt hielp was



vooral niet smeren omdat dit averechts werkt en niet met billendoekjes schoonmaken, maar met wattenschijfjes en water. duurt ff 2 dagen en dan wordt het echt minder.

bij ons ( en in mijn werkveld) werkte zinkzalf en sudocreme harstikke goed. Elize kreeg ook wat uitslag onder haar kin van het kwijlen en dat ging niet over. het bleek een schimmelinfectie te zijn. speciale creme gekregen en is nu zo goed als weg.



ik denk haast omdat het niet weg gaat met ‘gewoon’ smeren dat het een kleine infectie is. en beter een keer te vaak naar de HA dan twijfelen of je het wel goed doet

Miconazolcreme, werkt hier super bij kapotte billen. Gelukkig pas een paar keer nodig gehad toen ze haar eerste tanden kreeg. Heb toen ook vanalles geprobeerd maar ze lagen echt open (tot bijna bloedens toe :frowning: ) En op advies van de HA dit dus gekregen. Maar de zalf is zonder recept gewoon bij de apotheek te krijgen. Dus ik zorg dat ik 'm altijd op voorraad heb :thumbup: Binnen een dag waren haar billen al weer dicht en was het dus niet meer brullen bij ieder plasje :smiley:

Over maizena heb ik veel goed berichten gehoord.



Verder geen tips want mijn kindjes zijn neit zo van de billenuitslag.

@Daantjuh wrote:

Kleine mannetje heeft al een goede 2 weken last van een bepaalde uitslag, ik neem aan dat het luieruitslag is. NU heb ik al van alles geprobeerd… Sudocreme, Bepedamzalf, Talkpoeder,vaseline parafinne en nu proberen we maizena… Maar het wordt er niet beter van…



Wie heeft dé tip voor luieruitslag…


Ander merk luiers proberen misschien?

Maar dat is een hormoonzalf en wil dat het liefste niet gebruiken… Hou niet zo van medicijnen bij die kleintjes… Ik ga morgen even naar de huisarts… Kijken wat die er van zegt… is het wel een schimmeltje dan wil ik graag iets zonder hormoon… Maar het is heel zielig… En het zit niet op de binnen maar aan de voorkant… Arm mannetje :frowning:





Ik smeer nu eerst sudo en dan een schep maizena de luier is… Nadeel is dat er klontjes op zijn voorgevel komen en dat is dan weer vervelend eraf halen…

@Paschal75 wrote:

@Daantjuh wrote:
Kleine mannetje heeft al een goede 2 weken last van een bepaalde uitslag, ik neem aan dat het luieruitslag is. NU heb ik al van alles geprobeerd… Sudocreme, Bepedamzalf, Talkpoeder,vaseline parafinne en nu proberen we maizena… Maar het wordt er niet beter van…



Wie heeft dé tip voor luieruitslag…


Ander merk luiers proberen misschien?




Gebruik al bijna 12 weken Pampers… Kan daar ineens een reactie op komen???

Zou de sudocreme er niet ‘lekker dik’ opsmeren hoor.

Een verpleegster vertelde dat laatst aan een vriendin van

mij. Dun aanbrengen!

@Daantjuh wrote:

@Paschal75 wrote:
@Daantjuh wrote:
Kleine mannetje heeft al een goede 2 weken last van een bepaalde uitslag, ik neem aan dat het luieruitslag is. NU heb ik al van alles geprobeerd… Sudocreme, Bepedamzalf, Talkpoeder,vaseline parafinne en nu proberen we maizena… Maar het wordt er niet beter van…



Wie heeft dé tip voor luieruitslag…


Ander merk luiers proberen misschien?




Gebruik al bijna 12 weken Pampers… Kan daar ineens een reactie op komen???


Ja weet ik niet, probeer mee te denken…

Zou toch kunnen?

Breng het ook dun aan… Is met alles beter…



En dat van de luiers tja ik heb geen idee… Maar hij plast heel erg veel en de uitslag zit aan de voorkant… Dus misschien is het een schimmeltje of misschien is het wel een reactie… Lastig hoor!

ik zou de maizena zónder de sudo aanbrengen. De truuk van de maizena is dat het alles lekker droog houdt…dat effect ben je kwijt wanneer je er iets onder smeert.

ja is dat wel zo…?? Dat dacht ik dus ook… Maar de urine wordt wel opgenomen door de maizena…

dat geeft toch niet? áls het maar opgenomen wordt.



Maar mijn ervaring is dat de urine toch in de luier verdween en de billetjes mooi droog bleven met de maizena.



Ik smeerde toen ze nog echt baby waren (tot 6 maanden) elke verschoning preventief met sudo. Maar bij heuse uitslag (tandjes, verminderde weerstand) werkte het na een hoop gezoek toch echt het beste met maizena. En zo veel mogelijk bloot laten liggen én héél vaak verschonen.

billetjes zijn mooi :slight_smile: … gaat om zijn voorkantje…

Daan ik zou ff langs de huisarts gaan, Quillan had toen hij zo klein was ook uitslag aan de voorkant ging ook niet weg met alles wat ik probeerde. Bleek dus gewoon een schimmel te zijn zalfje mee, en binnen 2 dagen was het weg.

Ik heb de foto gezien die je eerst plaaste en dat soort uitslag kreeg Victor ook van pampers. Kun je om te proberen niet eens en andere luier proberen? Een alergie bouw je op. Dus dat zou verklaren waarom het er eerst niet was en later wel.

Bij Max werkten de luiers van huggies het beste en bij Victor die van de aldi.



Maizena direct op het huidje smeren. Gewoon heel dun opbrengen zodat er een waasje over ligt. Dan heb je ook geen gedoe met klontjes bij zijn piemie. Geen sudo erbij.



maar eerlijk gezegd vindt ik dokter en luiermerk veranderen beter bij dit soort uitslag.