Luiers

Hallo allemaal!



Kan iemand een indicatie geven hoeveel luiers verstandig is om in te slaan voor de bevalling? Ik beval in oktober van mijn eerste kleine ukkepuk maar heb geen idee hoeveel ik in zou moeten slaan. Een kennisje van mij heeft 12 pakken ingeslagen 6 in de kleinste maat en 6 in een grotere maat.



En vinden jullie het verstandig om meerdere merken uit te proberen?

Ik zou van de eerste maat vooral niet te veel inslaan, want als je een beetje groot kindje krijgt zit je al snel op nr 2 luiers.

Luiers zijn ook zo gehaald toch, ik zou het op 2/3 pakken houden.



Ik had voor de allerkleinste altijd pampers, die scheelde qua prijs ook niet zoveel met andere merken.

En zo’n kleintje word vooral met bv zo vaak verschoont dat de luiers vaak niet eens de kans krijgen om vol te raken.



Later moet je zelf een beetje uitzoeken welk merk je prettig vind, of waar je kindje het droogst in blijft.



Ikzelf zweer bij de luiers van kruidvat, ik haal 1 keer in de week een pak nr 5 met 66 stuks voor 12.99 en daar doe ik ± 1 week mee voor 2 kindjes.



Etos en Lidl vind ik niets, pampers te duur en C1000 is te ver weg. AH eigen merk is ook goed.



De luierdoekjes zijn van C1000 AH euroshopper en Lidl erg goed.



Maar mening is dat het echt eigen ervaring is, want de volgende zal misschien zeggen dat ze kruidvat luiers niets vind.

:wink:

12 pakken? :shock: Ik heb welgeteld 1 pak newborn luiers die ik nog had staan van mijn zoon toen die heel klein was :smiley: en een minipakje probeerluiers van Pampers (uit een of ander pakket).

Ik heb gelukkig gewoon een man die zo even nieuwe kan halen. Die kan prima boodschappen doen en als ik goed op schrijf welke luiers hij moet halen, vindt hij het denk ik wel. Ik vind het zo zonde als ik luiers over heb omdat ukkie het niet meer past ofzo.



Ik heb nu een pak C1000 luiers staan, gewoon omdat die nog op zolder lagen. Voor mijn zoon gebruik ik na alles geprobeerd te hebben alleen Kruidvat luiers, de rest haalt het hier niet bij die van het Kruidvat, en ik denk dat de baby de eerste tijd gewoon meegaat met de Kruidvatluiers, omdat ik daar toch al die voor mijn zoon haal. Maar het kan best zijn dat het bij dit kindje weer anders is, maar dat ontdek je vanzelf. Daarom zou ik al helemaal nooit zoveel pakken halen, want stel je koopt Kruidvatluiers maar vind ze na 1 pak niks, dan zit je er mee. Zo goedkoop zijn luiers ook weer niet.

Fijn om te horen dat zoveel mensen zo positief zijn over de kruidvat. Is ook een redelijk goedkope luier! En hoor ook heel veel dat mensen bijv over pampers totaal niet tevreden zijn ivm doorlekken of huiduitslag.



De ervaringen die ik nu zo hoor denk ik dat ik het in eerste instantie bij 3 pakken kleinste maatje hou.

bij de jongste had ik 2 pakken newborn staat en 2 pakken maat 2.

En dat was voor mijn doen veel… bij de anderen had ik 1 pak van beide en manlief heeft gewoon nieuwe gehaald toen het nodig was.



Maar de laatste zw.schap had ik nogal erge last van nesteldrang, dus niet alleen luiers, maar ook schoonmaakmiddelen, wasmiddel en wc papier hadden we in overvloed in huis :oops: heb echt aanbiedingen lopen hamsteren… alsof mijn man ineens de winkel niet meer zou kunnen vinden na de geboorte van onze 4e :lol: .



Onze jongste draagt nog pampers, ben ik bij allemaal bij begonnen.

Bij de 2e was dat al snel niks meer, paste niks goed om dat smalle kontje en kwam ik bij Huggies.

Bij de oudste werden het Kruidvat eigen merk en bij nummer 3 gebruiken we nu Etos eigen merk.



Ze konden allemaal tegen bepaalde merken niet (onze 2e kon dus niet tegen de Kruidvat luiers die ik bij de oudste heerlijk vond) dus het is ook gewoon beetje proberen wat voor jullie en jullie kindje werkt.

1 pak.

Als het op is stuur je je man naar de winkel.



12 pakken vind ik echt overdreven… :shifty:

haha nesteldrang! Praat me er niet van, ik ben zo een beetje iedere dag bezig met mijn huis van voor tot achter schoon te maken en te soppen en op te ruimen! Alles moet schoon zijn en blijven! Hoop alleen dat die nesteldrang ook na de zwangerschap nog actief blijft :stuck_out_tongue:

zou idd niet teveel voorraad doen hoor.

Straks kom je erachter dat je die luiers niet prettig vind en dan sta je daar met heeeel je voorraad :lol:



Ik kocht altijd de AH luiers. Net na de geboorte de pampers en kruidvat luiers gebruikt.

Wel had ik zoiets toen ze wat ouder werden dat de AH luiers voor 's nachts niet zo goed absorbeerden en kocht dan voor 's nachts pampers. Zijn altijd wel ergens in de aanbieding! :wink:



Luierbroekjes zijn van AH goed en die van kruidvat vond ik ook.



Liefs Helen

1 pak new born die hele mini’s. (maar niet kunnen gebruiken waren direct al veel te klein)

en had 3 pakken maat 1 staan.

1 pak new born en 1 pak nr2. Als je de eerste dagen maar door komt, daarna kan er wel iemand naar de winkel.



12 pakken zou ik nooit never doen, kan mijn ruimte wel beter gebruiken, en idd wat als ze helemaal niet bevallen?



Groetjes,

LaBruja

12 pakken… ik zou niet weten waar ik die moet laten!



Ik heb 1 pak in de maat newborn staan, van pampers, die vond ik toch wel fijn voor de hele kleintjes. Ik heb ook altijd kruidvat gebruikt.

En verder heb ik een flinke voorraad katoenen luiers :slight_smile:

Hier bij allebei 2 pakken Newborn nummer 1 gekocht. Daarna snel overgegaan naar newborn nummer 2 van pampers.

Keira is heel klein en pampers nr 1 waren veel te groot voor haar. Had via een vriendin 10 pakken Kruidvat nr 1 gekregen, van die kleine pakken dan met 18 luiers. Had er in totaal 14. Die zijn allemaal op gegaan. Zitten nu in de maat 2 en na de pakken die we hebben denk ik over te gaan op maat 3. Ik zweer ook bij kruidvat. Heb ook proefverpakkingen pampers, huggies en etos gehad. Huggies is overigens ook smal…

Ik had een luiertaart gekregen met nr 1 luiers, daar zat geloof ik anderhalf pak in.

Hier wel zeer tevreden over pampers, ze heeft wel eens andere gehad op het kdv maar dat was prut (oa huggies). Kruidvat vind ik veel dikker en stugger, lijkt me niet lekker zitten. En pampers zijn meestal wel om de twee - drie weken in de aanbieding :thumbup:

had bij Elise 5 pakken nr. 1 ( maar dat waren kleine pakjes ) en 2 pakken nr. 2 gewoon omdat ik gratis gehamsterd had hier en daar… De meeste waren van pampers, geloof 1 klein AH pakje en 1 etos pakje.



Bij Jesse had ik 2 pakken nr. 1 en 1 pak nr. 2 en na de nr. 1 zijn we idd over gegaan op nr. 2. Jesse had wel de 1e week in ziekenhuis gelegen en was 4235 bij zn geboorte.



Ik heb nu 1,5 pak staan ( naast de samples ) en ga nog 1 pak nr. 2 halen binnenkort en dan zie ik wel wat ik nog krijg van één of géén. Als ik krijg is het super en anders is het zo bijgekocht… al is het dan wel tegen een wat duurdere prijs omdat het geen aanbieding is…



Ik zweer tijdens de BV periode wel bij pampers, we hebben dus wel andere merken gebruikt maar de new baby van pampers houden de bv-poep mooi binnen de luier, er zit een soort netje in ofzo en die absorbeert beter… Andere merken hadden met de poep toch wat meer moeite. Als ik ze krijg gebruik ik ze wel hoor ( bijv. pak kruidvat luiers die je gratis kan krijgen :wink: ) maar als ik keuze heb koop ik toch de pampers. In de aanbieding scheelt het niet zo heel veel met de andere merken ( 3 voor 20,00 bijv )

Het hangt natuurlijk ook van het kind af.



Vrienden van ons hadden pas een pak luiers gekocht van de Etos en hun kindje kon daar absoluut niet tegen, heel de onderkant lag open. Zo sneu en zielig.



Ik denk dat je gewoon ook uit moet proberen, toch?



Ik hoor van het kruidvat ook hele goeie verhalen/ervaringen.



Ik weet nog niet echt precies hoe ik het ga doen.

Mijn jongste kan niet tegen de luiers van het kruidvat, krijgt hij uitslapg van. En de oudste vind ze niet fijn zitten, wil dan steeds naar boven om verschoond te worden :roll: . Hij praat niet zoveel, maar met kruidvat luiers gaat hij de trap op en wil op de comode gaan liggen, met pampers gaat hij rustig spelen.



12 pakken zou ik ook nooit doen, ik heb aan de 2 mannen samen nog niet eens 12 pakken nummer 1 gehad, en Dennis zat al erg snel in 3 en 's avonds in 4 die plast heel veel. :oops:

ik had 3 pakken new born op voorraad en dat is voor de eerste dagen echt wel genoeg hoor. nu waren mijn kindjes ook niet heel erg groot bij de geboorte dus ik kon redelijk lang doen met de kleine maatjes.



ik zweer zelf bij pampers ondanks dat ze duurder zijn. bij Elize verschillende merken geprobeerd maar bij sommige kreeg ze vreselijke luieruitslag. bij Sebastian gewoon weer de pampers gekocht en die bevallen prima. wij halen ze ook altijd in de aanbieding en dan valt het wel mee met de prijs.



O, en de luierdoekjes van de hema vind ik geweldig. en maar een euro per pak! en de luierdoekjes gaan nog harder dan de luiers dus…

ik heb nu klaarliggen:



1 pak pampers newborn 56 stuks

2 pakken kruidvat newborn 18 stuks per pak (gekregen)

1 pak c1000 luiers, geen idee hoeveel nog over van ella

en dan nog een pak aan losse luiertjes die ook over waren van ella



wij slapen op zolder en hebben daar ook een wiegje, daar heb ik dus ook een pak luiers neergezet en zo ook 1 in de boxlade. hoeven we niet steeds terug naar de comode als er verschoont moet worden.