Nu slaapt hij al enkele dagen langer dan 12 uur, vanmorgen 13 uur. Met als gevolg dat hij elke ochtend natte romper en volle plasluier heeft. Heeft iemand tip als het gaat om luier voor 's nachts? Speciale nachtluier of zo?
@salt wrote:
Nu slaapt hij al enkele dagen langer dan 12 uur, vanmorgen 13 uur. Met als gevolg dat hij elke ochtend natte romper en volle plasluier heeft. Heeft iemand tip als het gaat om luier voor 's nachts? Speciale nachtluier of zo?
Wellicht een maatje groter? Een heel cijfer maakt de luier ook groter. Alleen een + is voor meer absorptie.
Hij zit nu sinds paar weken pas bij luier nr 4. Een 5 gaat toch pas boven zoveel kg’s? Is dat niet te groot?
4+ is de moeite waard?
@salt wrote:
Hij zit nu sinds paar weken pas bij luier nr 4. Een 5 gaat toch pas boven zoveel kg’s? Is dat niet te groot?
4+ is de moeite waard?
Wat ik heb begrepen is dat de + staat voor extra absorptie maar dat hij dezelfde maat als 4 is.
Misschien een ander merk? Kan ook nog eens helpen
Dat van die plus klopt hoor, wat Madre zegt!
En pin je niet vast aan het aantal kilo’s wat op een pak luiers staat, dat is namelijk ook maar een schatting!
Zo heb ik op mijn werk (kdv) een meisje van net 3 maanden die toch al echt in een huggies luier maat 4 past :shock: ze komt echt niet aan de 9 kilo en het is echt een ukkie hoor, maar omdat haar beentjes nogal dik zijn zitten die qua pasvorm gewoon heel goed.
Bij Tessa was een grotere maar luier ook altijd de oplossing…
En anders doe je die alleen voor de nacht en overdag lekker nog de kleinere…
Joyce zat ook al heel snel in de 3 hoor met haar spekbeentjes…
En nu al een tijd in de 4…
Ik gebruik voor overdag de luiers van kruidvat. Maar 's nachts red ik het daar meestal niet mee. Dan was ze ook vaak nat. Dus nu gebruik ik voor 's nachts pampers baby dry. Maat 4+. Dan houdt ze het bijna altijd wel droog.
Oke, gisteren 4+ gekocht voor 's nachts, maar helaas trof ik vanmorgen toch weer een natte rompertje. Morgen dan maar maat 5 halen en proberen, oef… :shock: Lekt dat niet door langs de opening en de benen??
Ik heb het ook gehad, eigenlijk begon het toen Nicky op haar buik ging slapen.
Ik heb een maatje groter genomen, met extra ‘sleeplayer’. Van Pampers. Toen bleef ze wel droog.
Doorlekken langs de beentjes heb ik verder niet gehad. Gewoon wat strakker vastmaken.
en ook even goed kijken of de rompertjes niet aan de kleine kant zijn…dat hadden wij hier ooit. Elke ochtend nat, toen bleek dat de romper strak om de luier zat, dus zodra die luier ging uitzetten, liep al het vocht eruit :roll:
wat een heerlijke tip, van de riompertjes! wij hadden namelijk soms een natte lpyama, maar wat bleek: de (te) kleine rompertjes weg gedaan en alles blijft weer droog! bedanktr!
goed is 'ie he :mrgreen: ik heb 'm ook hier ergens op KOK gekregen ooit, was hier echt DE oplossing!
Zal ik zeker proberen…
Met de 4+ nog steeds lek.
Dus dan ga ik twee tips uitproberen, maat 5 en grotere rompertjes. Maat 80-86 dus, terwijl hij overdag in kleren 74/80 zit. :shock: Soms zijn die maten maar raar, he!
Hier idem probleem! Vanochtend ook weer zoveel plas dat de luier overstroomd! Alles nat en dat is niet 't ergste, hij wordt gewoon wakker van 'n nat buikje…
Kai heeft 's nachts altijd pampers aan, omdat 'n huismerk 't niet haalt. Heb 'm al eens verschoond voor we naar bed gingen, maar ook dat hielp niet.
Nu je 't zegt, sinds hij echt op z’n buik slaapt, is dit begonnen!!
kai zit ook in maat 74/80, mss de rompers ook aan de krappe kant. En ook maar es 'n maat groter in pampers proberen!
Thanx meiden! :thumbup:
maat5 gaat denk ik geen zoden aan de dijk zetten hoor, die is qua pasvorm ook nog eens een slag groter, en groot kans dat ie dan doorlekt langs de beentjes…
4+ zou het um toch moeten kunnen doen… Daan is pas sinds kort over op 5 en die is bijna 2… ik ben overgestapt vanwege de capaciteit zeg maar , 4+ kon veel hebben, maar niet genoeg…
Hier gebruik ik ook 5 hoor voor de nacht anders is hij ook zeik nat smorgens. Hier lekt t er niet langs maar echt er door omdat meneer dus veel plast.
Dus denk idd niet dat het ligt of je kindje 1 of 2 is maar de hoeveelheid van het plassen ook snachts.
Dus Salt ik zou gewoon de 5 proberen hoor in de nacht.
Groetjes loes
Ik gebruik al 4+ voor de nachten :think:
Overigens ook overdag, maar dan van etos huismerk.
Hier ook al zeker 1,5-2 maanden maat 5 hoor, de hele dag door en dit gaat goed. 4+ betekende natte luiers 's nachts en soms zelfs ook overdag, nou dan maar maatje groter…!!! ( Pampers trouwens gewoon )
mss handig om even 't gewicht te vermelden:
Kai weegt nu 10,5 kg en we gebruiken dus 4+ van pampers. deze lekken boven bij de sluiting door, zijn dan ook zo vol als wat. Kan er bijna 'n ruit mee ingooien :eh:
Haha door de ruit gooien…
Nou sorry dat ik niet meer me meldde, maar na mijn vorig bericht haalde ik maat 5 op en dat was idd DE oplossing. Nooit meer natte rompertjes, fijn hoor. (en hier iets meer dan 10 kg)