Ik heb een klein vraagje. Bram krijgt om 23.00 zijn laatste fles, en ik verschoon hem altijd dan even. Lekker fris weer, denk ik dan. Na de fles gaat altijd makkelijk slapen . Maar ik vroeg me af…zal ik dat niet gewoon overslaan. Zoveel zit er niet in, en hij ligt weer sneller in z´n bedje als ik t niet doe. Hij word ook minder wakker natuurlijk.
Wat doen jullie?
Je kunt evt ook voor de fles alvast een schone luier geven…
Dan is ie wakker genoeg voor zijn fles en na de fles lekker soezig voor zijn bedje…
Meestal plassen of poepen ze toch een minuut of 20 na de voeding pas, dus dat heb je savonds toch al niet erbij…als je hem meteen na de fles verschoont tenminste…en heb je wel de boel van de rest van de avond weg…
Ik deed alleen echt bij de nachtfles geen luier verschonen, dus om een uur of 3 snachts, maar savonds wel gewoon…
hier krijgt meneer na half 8 geen schone luier meer, ik ga een half slapend kind niet nog meer wakker maken als hij toevallig om 23 uur en/of om 03 nog een keer wil drinken…
sochtends vaak wel een dikke volle luier maar zelden dat het er naast is gegaan…dus
@mama tina wrote:
Je kunt evt ook voor de fles alvast een schone luier geven…
Dan is ie wakker genoeg voor zijn fles en na de fles lekker soezig voor zijn bedje…
Meestal plassen of poepen ze toch een minuut of 20 na de voeding pas, dus dat heb je savonds toch al niet erbij…als je hem meteen na de fles verschoont tenminste…en heb je wel de boel van de rest van de avond weg…
Ik deed alleen echt bij de nachtfles geen luier verschonen, dus om een uur of 3 snachts, maar savonds wel gewoon…
Ja.ik deed het zowiezo ook voor zn fles hoor.
Joas poept vrijwel al-tijd tijdens het voeden, dus meestal ook tijdens zn laatste voeding. Ervaring leert dat het dan om een heel klein beetje gaat, en hij klaarwakker wordt als ik hem dan verschoon. Met als gevolg dat de hele nacht naar de knoppen is, want als Joas uit zn ritme is… dan is Joas écht uit zn ritme… :roll: Dus, ik verschoon hem bij de volgende voeding weer. Heb wel eens gehad dat hij een uur in de wind stonk en toen heb ik 'm wel meteen verschoond, en toen was het inderdaad wel meer dan en heel klein beetje. Ik denk ook: als hij lekker in slaap is gevallen, heeftie er blijkbaar zo’n last niet van. Periode dat hij extreem rode billetjes had deed ik het verschonen overigens wel, omdat hij er anders last van heeft.
ik heb ze allebij altijd na elke voeding moeten verschonen ook alissa toen ze zo klein was , mijn dames plassen enorm veel dus 1 x overslaan zit er hier niet bij want deze luier haalt het al bijna niet om haar droog t ehouden zoveel plassen ze , maar ik verschoon haar ook voor de voeding alleen de fles van 4 uur niet dan poept ze meestal onder het drinken dus dan wacht ik die luier even af en dan verschoon ik haar er na