Luier-verschoon-stress

Hoi,

Ik heb de topic maar even zo genoemd, weet er anders geen benaming voor, maarre het is al een tijdje zo, met luiers verschonen dat meneertje niet blijft liggen, ik erger me er dood aan en word dan echt pissig (kan nu toch al zo weinig hebben door die hormonsters :roll: ) ik heb al vanalles geprobeerd (liedje zingen, speeltje in de hand geven, drinken geven) maar niks werkt, en hij lijkt het nog leuk te vinden ook, dan draait het meestal uit op geschreeuw of dat ik hem stevig beet pak zodat ie wel blijft liggen, maar dan gaat ie huilen, en aangezien nu elke luier verschonen op huilen uitdraaid, ben ik het helemaal zat, dit is toch niet de manier, en ik voel me er zo k*t onder dat ik hem weer aan het huilen heb gemaakt, ik wil dit zo niet langer, kan wel janken, wie heeft er tips??

Sorry… geen tips, maar het is wel heeeeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar met die leeftijd.

Om helemaal gek van te worden. En het klinkt erg lullig, je hebt er nu helemaal niets aan, maar het gaat echt weer over…

Je zou misschien staand verschonen nog kunnen proberen trouwens.

:-* Heleen

kan ie staan?

speeltje op het plankje van de commode en hem lekker laten staan. :wink:

werkte hier nog het beste

Hij kan wel staan, maar lijkt me niet echt handig als ie gepoept heeft :think: :think: of bedoel je gewoon de plasluiers staand doen dan heb ik in ieder geval met 1 of 2 keer per dag stress :eh: :mrgreen:

Wat een gedoe he, ik vind het aan de andere kant zo zielig he voor hem, hij snapt dat toch nog niet he dat ie moet blijven liggen en dan haat ik mezelf weer als ik hem verdrietig heb gemaakt :wall: :wall:

http://kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=60133

O de poepluiers deed ik ook alleen maar liggend hoor :wink:

Dus dat scheelt weer een beetje :mrgreen:

poepluiers staand gaat ook wel hoor, je krijgt er handigheid in :mrgreen:

Herkenbaar! Kevin heeft dat maandenlang gedaan en ineens, sinds een paar weken, ligt hij rustig te wachten tot de nieuwe luier om is.

In die periode liet ik hem op z’n buik liggen als 'ie dat wilde, even wennen maar die luier andersom aan leren doen is een handigheid die je snel leert.

En ik ben wat consequenter erin geworden (net als zijn papa): luier om is op je rug liggen en blijven liggen. Met een speeltje en “UH!” als hij om wil draaien. Dat wordt inderdaad huilen en nijdig zijn, maar probeer het te zien als een manier om even zijn frustratie kwijt te raken.

Maar goed, ik vond die strijd ook niet leuk en heb het foefje geleerd van aandoen als hij op z’n buik ligt. Want dat vond hij wel prima. Maar dan toch moest 'ie even terug op z’n rug om de plakkertjes goed te doen.

En snap dat je het gehuil even niet kan hebben met de hormoontjes :hug:, heb gisteren voor het eerst met dingen lopen smijten omdat Kevin niet wilde dutten vanwege de hitte en ik zoooooo toe was aan een dutje :oops:.

Succes!

@Marcella1975 wrote:

En snap dat je het gehuil even niet kan hebben met de hormoontjes :hug:, heb gisteren voor het eerst met dingen lopen smijten omdat Kevin niet wilde dutten vanwege de hitte en ik zoooooo toe was aan een dutje :oops:.

Succes!

Ja joh met die hitte lijken die hormonen wel helemaal op hol geslagen ofzo en Jayden juist lekker alles aan het doen wat niet mag en dan nog uitlachen ook :twisted: :twisted:

maar toch is het een lekker ding :lol: :smiley: :lol:

Fabiënne heeft dit ook met haar hem ik de oplossing gevonden haar een oude verpakking van de luierdoekjes geven met er nog een paar in.

Dit geef ik haar en trekt ze eruit 1 voor 1 dan doe ik ze ( soms tussen door ) weer terug.

Soms geef ik haar de doekjesdoos zodat ze ze eruit kan trekken zo helpt ze ook een beetje de doekjes die je niet gebruikt druk gewoon weer terug in het doosje :wink:

Hier ook 1 meid die al gaat gillen als ik de luiers maar bekijk :roll:

Ik doe het gewoon zo snel mogelijk, is het gegil maar heel kort. En ik ben de baas, dus ze ligt gewoon op dr rug tot het klaar is.

En als ze erg gaat spartelen, dan wacht ik even tot ik weer verder kan…

Mn neefje van 2 is erger :mrgreen: Die gilt keihard, neee pappaaaaa neeeeeeeeeeeeee, niet doen… neeeeeeeeeeeeeeeeeeee AUAUAUAUAUAUAUAUAU… 8) :lol:

Krijg je ook rare blikken :mrgreen:

Hier is het sinds een week ook een gevecht. Ik laat hem maar staan, werkt het beste. En anders verschoon ik hem op de grond, met een speeltje in zijn hand. Op een of andere manier heeft hij dan ook minder de neiging om zich om te draaien…

Als ik hier haast heb, is het ellebogenwerk…

Ze ligt op de commode met haar hoofd aan mijn linkerkant. Wil ze niet blijven liggen dan druk ik haar terug met mijn elleboog en houd haar zo plat…

Meestal lukt het dan wel…

En als ik geen haast heb, maak ik haar billen schoon, laat haar dan even staan en doe na een minuutje haar luier weer om…

Hier vooral drama als ik hem uit bed haal en dan wil verschonen. Nu trek ik zijn luier al uit als hij nog in zijn bed ligt (voordeel is dat hij nooit poept als hij in bed ligt) en laat hem even in zijn blote billen liggen. Op een geven moment heeft hij daar genoeg van en wijst hij naar de comode en mag ik hem een luier om doen.

Stertkte, hopelijk is het een fase en gaat het straks beter.

Shalom