luier verschonen drama...

Nando blijft gewoon echt niet liggen als ik z’n luier wil verschonen. Vooral met een poepluier is dat niet handig :? . Voor kleertjes aantrekken heeft hij ook geen geduld en mijn geduld raakt ook op. Iemand tips? Hoe houden we het voor mij en m’n zoontje leuk?

Geen tips helaas, alleen herkenning. Hier ook een boefje dat niet stil wilde blijven liggen. Soms lag hij bijna in de houtgreep. Niet leuk inderdaad.



Na een tijdje ging het weer beter en nu is het weer hopeloos.



Wat helpt/hielp: speeltje in de hand, poep al met de luier uitdoen aan de luier afvegen zodat er nog maar een beetje achterblijft. En voor de tv lukt ook nog wel eens.



Succes :thumbup:

heel herkenbaar :mrgreen:



Bovenstaande tips doen hier ook wonderen. Geef Aukje gewoon iets in dr handen wat ze leuk vindt en dan is de klus vaak snel geklaard.

tja tips zijn al gegeven…



wat bij ons ook (enigszinds) werkte, wakker en meteen kleren aan… en niet nog rond laten lopen…

Hier ook iets in de handen wat normaal gesproken niet mag en is dus interessant of zijn baby gym en hij vermaakt zich wel en ik kan hem mooi verschonen!

Hier wil een liedje zingen ook nog wel eens werken.

Bedankt voor jullie reacties. Het is dus niet alleen bij ons lastig :?



Gistermiddag had Nando z’n middagslaapje overgeslagen waardoor hij na het avondeten als een blok in slaap viel. Uiteindelijk werd hij rond half 10 weer wakker. Even drinken en gelijk weer slapen. Toen bleef hij heerlijk liggen met verschonen van de luier. En vanmiddag had papa de poepluier :mrgreen:



We gaan wat dingen uitproberen en dan kijken wat het beste werkt.

hheeeel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar!!



Ik geef ook heel niet pedagogisch verantwoord iets in de handen wat normaliter niet mag…lees mijn telefoon… dat gaat goed totdat de romper weer vast moet. Draaien, kruipen (lichtelijke verhitte moeder) en ik maar proberen die legging aan te krijgen.



Oplossing…nee dus. Maar heel herkenbaar. Ik blijf even meelezen voor de gouden tip!!

Een telefoon valt nog mee, zal niet zeggen wat ik geef :dance: …



En jaa ook een liedje, ik doe dan kui-kui-kui-kui-kuikentjeeeeee, ik ben een kuikentjeeeeee… En roan die giert het uit! :mrgreen:



En qua kleertjes ik zet roan op zijn poeperd om bv de romper en een shirt aan te trekken en leg hem dan weer neer, zo hoeft ie niet constant te liggene want kleine jongetjes worden groot en die willen alleen maar zitten, staan en bewegen :angel:

Oh… heel herkenbaar hoor!

Onze zoon heeft het nog steeds, wil je niet ontmoedigen, haha!

Leuk is het niet.

Hij grijpt altijd direct met zijn handjes in z’n kleine potloodje die meestal ook onder poep zit :?

Hij heeft er een heel erg hekel aan, poepluiers verschoon ik écht direct, ik leg hem direct op het kussen als hij gepoept heeft (hij heeft altijd vast ritueel in z’n poepluiers) scheelt behoorlijk schade, anders gaat hij er weer bovenop zitten en loopt het vervolgens ook nog eens langs z’n luier, waardoor hij dus weer andere kleren aan moet, waar hij ook al een hekel aan heeft.



Maar ach… het zal wel weer eens over gaan.

Sanne, je moet me dat liedje maar leren :wink: . Nando vindt mijn liedjes allemaal niet leuk :?



Ik maak er maar het beste van. Snel zindelijk worden, dan hoeven die luiers niet meer :mrgreen: