Luier uittrekken

Wij hebben een probleem. Amy trekt zodra ze in bed ligt haar luier steeds uit. We hebben haar al een romper aan gedaan en daaroverheen een broekje, maar het lukt haar nog steeds om dat ding uit te treken met natuurlijk alle gevolgen van dien omdat ze nog niet zindelijk is.

Ze slaapt al een tijdje niet meer in haar slaapzak, omdat ze deze ook al open kon krijgen terwijl we deze achterstevoren bij haar aandeden.

HELLUP!!

ethan doet dat ook.

hij krijgt ook zijn slaapzak uit achterstevoren maar dat komt omdat hij zich van boven af uitwurmt. dus doe ik een veiligheidspeldje zodat hij zich er niet kan uitwurmen.

verder heb ik geen tips voor je.

jups hier ook… en ook geen tips… ook de slaapzak al achterstevoren aan gedaan maar t lukt haar nog steeds…

Is een luierbroekje misschien een optie?

nadat je de luier normaal dichtgekleefd hebt, een dikke tape overheen de klevers doen ! Dan kan ze hem echt niet meer open prutsen !

(mijn oudste dochter heeft het ooit ook gedaan).

liefs

Gerda

hallo,

jeetje wat een probleem zeg, had ik nog nooit van gehoord.

misschien klinkt mijn oplossing niet echt aardig, maar als mijn oudste zoon in bed ligt, niet gaat slapen maar vervelend blijft doen (is maar heel af en toe gelukkig), krijgt hij 2x een waarschuwing en de derde keer gaat hij uit bed, zo de hoek in . wel met uitleg natuurlijk. Na 2 minuten mag hij het weer proberen in bed. Ik blijf achter de deur staan en zodra hij toch weer begint, gaat hij weer de hoek in. Tis een kwestie van volhouden, maar ik wil dit gedrag gewoon niet. Het lijkt me dat ze heus wel weet dat de luier gewoon aan moet blijven, maar als hij verder goed omzit doet ze dit misschien alleen om aandacht te krijgen.

ik ben trouwens benieuwd hoe ze reageert als ze de luier echt niet af kan krijgen (door te tapen met ducktape oid)!

succes ermee!

groetjes marieke

eerlijk gezegd kon ik me er niks bij voorstellen dat een kind zijn zak uit doet terwijl hij omgedraaid zat, ethan doet dat niet die wurmt zich er uit maar dat had ik al gezegd :wink:

maar vanavond kwam ik boven en levi sliep nog niet en ik had zijn zak omgedraaid en hij had hem dus uit gekregen :shock: ik dacht meteen aan dit toppic. het kan dus wel :mrgreen:

maar de rits is ook erg slap en dan kan hij eraan trekken en trekt de rits zich los.

met tape (van mijn werk, voor verband mee vast te maken) lukt het hem niet om de zak open te krijgen misschien is dit de tip waar je wat aan hebt…

mijn ervaring is dat het tijdelijk is. En hoe meer aandacht hoe leuker.

Eerst reageerde ik er heel erg op en dat vond ze geweldig. Stond ze steeds helemaal naakt in bed te springen (al het beddegoed ook uit bed gegooit). En dat deed ze ook op de creche.

Op een gegeven moment deed ik alleen de luier weer even aan en kieperde al het beddengoed weer in bed en reageerde verder niet. En toen is ze er eigenlijk ook mee opgehouden. De lol was er voor haar zelf op een gegeven moment af.

Het het nieuwste hier is nu om het matras en bedrekje uit het peuterbed te halen en alles op de grond te leggen. En soms nog de luier uit te doen met de mededeling ‘ik hoef niet te slapen’; maar ze heeft nu overdag ook geen luier meer om. Dus dat is ook een oplossing; zindelijk zien te krijgen :mrgreen: .

Slaapzak binnenste buiten achterste voren aan :mrgreen:

Doet vaak de truc.

En anders een luierbroekje…of de luiersluiting op de rug :shifty:

:think: Arwen deed dat ook laatst, maar een onderbroekje erover werkt bij haar dus wel effectief…