Joost gaat heel goed met zindelijk worden :inlove: !
Hij heeft nu een hele week geen plas meer gedaan in broek of luier. Overdag draagt hij geen luiers meer, bij het slapen gaan nog wel.
Als hij 's middags of 's ochtends wakker wordt, is zijn luier nog helemaal droog.
Wanneer besluit je om geen luier meer om te doen tijdens het slapen?
Hij slaapt nog in een ledikantje en kan hier zelf niet uit. Over 2 maandjes, wanneer zijn nieuwe kamer is opgeknapt, krijgt hij een groot bed, daar wilden we nu dus nog heel even mee wachten.
Mijn gevoel zegt dat we het wel kunnen proberen, maar ik wil hem wel genoeg vertrouwen geven en niets overhaast doen.
Ben benieuwd.
Wij hebben vrij snel onze dochter (weet het niet meer precies, maar dacht binnen een week nadat ze overdag steeds droog was) ook 's nachts de luier afgelaten. Wel hebben we een waterdichte molton om haar matras gedaan, voor het geval dat. Na het aflaten van haar luier, heeft zij nog één keer 's nachts (lees: vlak voordat zij wakker werd) in haar bed geplast. Sindsdien is zijn ook 's nachts droog.
Ik zou het dus gewoon proberen, maar met een waterdichte molton. Mocht het toch mis gaan, dan is er niets aan de hand en probeer je het een dag later gewoon weer. Desnoods (dat deden wij wel tenminste de eerste tijd) maak je hem vlak voordat jullie naar bed gaan nog even wakker om te plassen. Hij weet/leert dan dat wanneer hij 's nachts moet, hij zijn bed uit moet om naar de wc te gaan (moet hij natuurlijk wel zelf kunnen gaan als jullie hem niet meer wakker maken ). Je zult zien, dat hij ook 's nachts vrij snel droog blijft. Mocht het wel een keertje fout gaan, stel hem dan in ieder geval gerust en zeg hem dat niet erg is, dat het een volgende keer gewoon weer goed gaat.
SUCCES!! (en heeeeeeeeerlijk, een kind dat zindelijk is :mrgreen: )
TIP: laat desnoods een klein lampje branden, zodat hij ziet waar de wc is en hij er zelf naartoe kan lopen.
Wij hebben M.ateo nog heel lang een luier aan gedaan voor in de nacht…
Toen zijn nachtluiers nagenoeg droog waren hebben we hem afgelaten…
Maar wij hebben hem ook niet telkens midden in de nacht wakker gemaakt om te laten plassen…
Mat.eo mag bij het eten nog wat drinken en daarna eigenlijk niet meer.
Natuurlijk als hij echt dorst heeft krijgt hij wat slokjes en vaak nog het laatste beetje melk van zijn broer, maar in de regel niet…
Dit gaat al een hele tijd goed…
ik lees even mee,
ook hier een zoon die al 2 mnd overdag zindelijk is.
smorgens wordt hij altijd wakker met een kletsnatte luier, dus durf die nog niet af te doen
:thumbup: voor jullie reacties.
Hij plast 's nachts helemaal niet meer. Dus dat lijkt me een goed teken.
Die waterdichte molton is een goede tip.
Hij slaapt nu nog tijdelijk in een ledikant waar hij niet snel uitkan, maar ik heb eigenlijk ook geen zin om hem wakker te gaan maken. Dadelijk gaat hij daar aan wennen…
Ga het maar gewoon proberen, denk ik!
wij maken Dave niet wakker… maar zetten hem wel even op zijn potje ( die staat naast zijn bedje) dan plast hij half wakker…
en slaapt daarna gewoon verder…
doen we dit niet dan is er kans dat het mis gaat en hij helemaal overstuur is… dus dan maar als wijzelf naar bed gaan even laten plassen… kleine moeite groot plezier
@colle wrote:
wij maken Dave niet wakker… maar zetten hem wel even op zijn potje ( die staat naast zijn bedje) dan plast hij half wakker…
doen we dit niet dan is er kans dat het mis gaat en hij helemaal overstuur is… dus dan maar als wijzelf naar bed gaan even laten plassen… kleine moeite groot plezier
Da’s dus precies wat wij ook deden (ze worden maar half wakker en vallen zo weer in slaap)… en op den duur worden ze uit zichzelf “wakker” als ze moeten plassen 's nachts.
@ICL wrote:
@colle wrote:wij maken Dave niet wakker… maar zetten hem wel even op zijn potje ( die staat naast zijn bedje) dan plast hij half wakker…
Da’s dus precies wat wij ook deden (ze worden maar half wakker en vallen zo weer in slaap)… en op den duur worden ze uit zichzelf “wakker” als ze moeten plassen 's nachts.
hoelang heb je dat gedaan???
Weet niet meer precies hoe lang, maar het was heel erg kort, want ze ging al heel snel zelf uit bed als ze 's nachts moest plassen… Wij lieten daarom dus een nachtlampje aan, waardoor ze zich kon oriënteren. Ze sliep toen ze 2,5 was overigens ook al in een “groot” bed en kon dus makkelijk zelf uit bed gaan. (overigens was ze overdag ook binnen een paar dagen helemaal zindelijk)
Toen britt overdag droog was, kwam ze vanzelf dat ze als ze naar bed ging ook geen luier meer om wou. Ze had om haar matras een waterichte molton dus zo gezegd zo gedaan. Vanaf die dag is het perfect gegaan en heeft ze nooit meer in haar broek geplast 's nachts. Dus mijn tip is wacht het af totdat ze er zelf mee komt.
SUCCES
@ICL wrote:
Weet niet meer precies hoe lang, maar het was heel erg kort, want ze ging al heel snel zelf uit bed als ze 's nachts moest plassen… Wij lieten daarom dus een nachtlampje aan, waardoor ze zich kon oriënteren. Ze sliep toen ze 2,5 was overigens ook al in een “groot” bed en kon dus makkelijk zelf uit bed gaan. (overigens was ze overdag ook binnen een paar dagen helemaal zindelijk)
dave slaapt ook al vanaf zijn 2e in een groot bed… met nachtlampjes
het is dus wachten tot hij zijn zet maakt :think:
OK dan doen we dat. bedankt :-*
Tycho slaapt nu ook al drie kwart jaar zonder luier.
Toen zijn luiers ´s-nachts ook droog bleven heb ik een aantal van die zeiltjes (molton dingen) gehaald bij de Ikea en extra overtrekken en wij zijn begonnen.
Hij heeft nog een enkele keer een ongelukje gehad, maar dan gewoon bedje afhalen en opnieuw opmaken.
Wij maken hem ´s-nachts ook niet wakker. Voordat hij naar bed gaat moet hij nog plassen en dan blijft hij droog tot de volgende ochtend.
@colle wrote:
dave slaapt ook al vanaf zijn 2e in een groot bed… met nachtlampjes
het is dus wachten tot hij zijn zet maakt :think:
OK dan doen we dat. bedankt :-*
Weet je, ieder kind is daarin weer anders. Op een gegeven moment zijn ze er “aan toe” en gaat het vanzelf goed. Geven jullie hem vlak voordat hij naar bed gaat nog iets te drinken??