luier aanlaten bij trainen?

Onze kleine man had nog steeds geen interesse in de wc, dus ik ben afgelopen dagen maar ‘’ gewoon’’ begonnen met hem om de zoveel uur op de wc te zetten. Waarempel is het nu 2x gelukt om te plassen en hij reageert heel trots natuurlijk (na uitgebreide vreugdedans van mama :wink: ). Hij krijgt nu een sticker als hij iets gedaan heeft. Maar nu vraag ik me af of ik nu de luier al uit moet laten? :think: Ik denk eigenlijk dat het nog iets te vroeg is aangezien het nu nog vooral mazzel lijkt te zijn geweest voor mijn gevoel. Hij geeft zelf ook nog niks aan. Van de andere kant lees ik hier moeders die de luier gewoon uitlaten…dat lijkt me zo’'n zooitje :oops: Ik vind het eigenlijk al druk zat zo met die twee :oops: :eh:

Pete was ongeveer 3 jaar en 2 maanden toen hij interesse in de wc begon te krijgen.

Ik heb toen voor hem luierbroekjes gehaald, dat is staand wat makkelijker met aantrekken en uittrekken.

Toen hij 3 dagen achter elkaar overdag droog was gebleven, mocht hij het zonder luierbroekje proberen.

Ik zou ook nog even zijn luier of een luier broekje aan laten.

maar hem wel constant naar de wc sturen.

merk je dat hij steeds vaker droog is kan je het zonder proberen.

tenzij hij zelf natuurlijk aan geeft dat hij geen luier aan wilt.

Voor je eigen gemak (hey dat mag toch ook best!) een luier en voor het zindelijk worden (ter stimulering) een onderbroekje ONDER de luier aantrekken. Das een tip die ik meekreeg van de PSZ juf zodat kids voelen dat ze nat worden. Zelf heb ik zelfs daar nog even de puf niet voor :oops: maar zodra de volgende geboren is gaan we daar ook aan.

Wij zijn begonnen met halve dagen (meestal de ochtend) zijn luier en broek uit te laten, evt onderbroekje aan, maar R. vond het fijner in blote billen. Een potje neer zetten en aangeven als je moet plassen moet je naar het potje.

Wel duidelijk gemaakt dan ongelukjes kunnen gebeuren.

Op een gegeven moment na een aantal dagen bleef de ochtenden echt droog.

Sinds dinsdag wilden hij ‘’ Nooit meer ‘’ een luier aan (alleen met slapen), en krijgt hij gewoon zijn kleding aan, en geen luier. Dat gaat prima. Heeft hij een broek aan waar hij hulp bij nodig heeft, geeft hij dit nu ook aan. ‘’ Mama, wil je helpen?’’ . Hij gaat overigens naar de wc nu, staand plassen.

Hij is sinds dinsdag op 2 ongelukjes (thuis, teveel opgaan in zijn spel), gehad. En verder droog , trots dat hij is…(hij is ook net 3 jaar )

Ik vind het ook lastig, wij zijn sinds vorige week dinsdag bezig en het gaat echt goed, maar als we weg gaan doe ik hem wel een luier om. Hij gaat thuis alleen op het potje. De wc, met verkleiner willen we ook wel gaan stimuleren, maar zonder verkleiner gaat niet. Hij is erg klein en smal en daardoor zakt hij gelijk in de pot. Vind het ook echt lastig wat ik nu met bv. de peuterspeelzaal moet. Ik heb hem vandaag wel voor het eerst zonder luier mee laten gaan de jongens uit school halen en dat ging goed.

Wij waren ook begonnen met onze jongste en ging eigenlijk wel lekker. Denk niet dat je met een luier moet trainen want dan doen ze sommige plasjes gewoon in de luier tijdens het spelen zonder dat ze het door hebben en ze moeten juist door hebben wanneer ze plassen. Met het gevolg soms een natte broek (en dat vinden ze echt niet leuk)

Maar vorige week de laatste 2 dagen had ze wel 6 ongelukjes en elke x een schone broek en onderbroek aan en schoonmaken en de was zucht had er gewoon ff geen zin meer in. :oops: (Was tijdens de 2 weken vakantie van mijn dochter en liep even niet lekker met haar, en ik liep op mijn tenen dus kon het niet zo goed hebben allemaal). Maar ze wil regelmatig haar luier uit om te plassen. Poepen vind ze lastig, wel al 2 x gedaan op een potje maar vaak gaat ze zitten om te poepen en komt er niets, en ffies later zit haar broek vol of de vloer als ze nog in blote billetjes loopt.



Maar moet eigenlijk gewoon even doorzetten, geloof dat ze zo zindelijk is te krijgen overdag. Mijn oudste dochter had stuk later de interesse, maar denk dat het ook komt omdat mijn jongste de oudste ook naar de wc ziet gaan.

thuis hebben we helemaal zonder luier gedaan, in een week dat ik veel vrij was van mijn werk, dus hele dagen thuis was met hem. Na een week was hij helemaal zindelijk. En toen dus ook als we weggingen steeds vaker de luier uit gelaten, en dat ging eigenlijk heel goed. in die week van oefenen deed ik hem vaak wel om als we weggingen, maar ik ging express niet teveel weg in die week, zodat hij de hele week kon oefenen. Na een week moest ik weer werken en was hij zindelijk :smiley: (nu de nachten nog… :think: )