Luier aan in de auto op weg naar vakantie?

Onze grote smurf is zo goed als zindelijk. Af en toe nog wel een ongelukje maar behoorlijk te vertrouwen (dagje Efteling en hotel ook gedaan zonder luier zelfs maar mee te nemen).

Maar nu vroeg ik me opeens af of de weg naar vakantie wel zonder luier kan. Als we in de file terecht komen? We stoppen wel om de 2 uur.

Hij heeft een hekel aan luiers dus hij wil het sowieso liever niet.

Een celstof matje op de autostoel leggen lijkt mij ookniet fijn.



Wat doen jullie? Gewoon proberen en droge kleren enzo mee voor als het fout gaat?

Ik zou gewoon zonder luier gaan en droge kleertjes mee voor het geval dat.

Onze dochter is ook nu een 2 maanden zindelijk en als wij een lange rit maken neem ik het potje mee. Ze geeft heel goed aan wanneer ze moet en kan het ook even ophouden, dus hebben we de kans om even te stoppen en op het potje te gaan. (ze weigert nl achter een bosje oid te plassen).

Succes en een fijne vakantie !

zonder luier en misschien een handdoekje onder zijn billen in het autostoeltje, zo blijft de zitting droog als er wel een ongelukje gebeurt.

ik doe bij nano wel nog een luier om in de auto, maar dat komt omdat ie het echt bijna niet kan ophouden (of omdat ie wacht tot het alleraleerlaatste moment om het te zeggen, daar ben ik nog niet uit).

Maar anders zou ik meteen zonder luier hebebn gedaan (in trein doe ik bv ook nooit luier (want wc’s aanwezig).



EN jullie zijn neem ik aan met z’n tweeen in de auto? dus mocht ie nou echt midden in een file heel noidg moeten plassen, dan kan nog altijd de niet-rijder van jullie een luiertje voorhouden.

je kan wel een celstof matje gebruiken maar dan tussen het auto stoeltje en daaroverheen zo’n badstof autostoel hoes die je voorallerlei type stoeltjes kan kopen bij de prenatal etc.

dus dan zit ie niet rechtstreeks op het celstofmatje en gaat het niet zweten

en voor de rest droge kleertjes mee lijkt me idd een goed idee

als er echt een hele lange file staat dan zou ik met hoge nood potje mee en dan ff op de vluchtstrook gaan staan en dan achter de vangreel gaan staan



ja je moet toch wat ? 8)

Zou gewoon een potje meenemen. Mocht je dan in de file terecht komen is dat altijd erg makkelijk.

Ook is het makkelijk voor op het vakantie-adres :wink:

Laura is ook zo’n laatste-moment-waarschuwer, die rent pas naar de wc als het al bijna te laat is.

Maar ik heb haar wel goed uitgelegd dat als we ergens anders zijn, ze wel even op tijd moet waarschuwen, omdat we dan eerst nog een wc moeten opzoeken.

Volgens mij heeft ze dat wel door, want als we niet thuis zijn, geeft ze het netjes op tijd aan.



Een luier aan zou ik niet doen (zeker niet als je kind duidelijk aangeeft dat hij het niet wil), wij nemen eigenlijk niets speciaals mee in de auto. Maar we zijn tot nu toe niet verder weg geweest dan 2,5 uur rijden sinds ze zindelijk is, dus we hebben ook nog geen noodstops hoeven maken. In geval van hoge nood zou ik of de dichtstbijzijnde parkeerplaats opzoeken, of desnoods ergens op de vluchtstrook in de berm gaan staan… tja, je moet wat he.

Reservekleding gaat sowieso altijd standaard mee.

Hij plast ook gewoon in het bos achter een boom dus ik kan hem inderdaad als we helemaal vast staan wel even langs de berm laten plassen :thumbup: Potje gaat sowieso mee op vakantie dus dat is ook een optie.



Ik laat hem lekker zonder luier en dan zien we het wel.

ik heb sara eigenlijk meteen zonder luier in de auto vervoert toen ze zindelijk was. Wel met hier en daar een ongelukje… Had ook altijd een potje mee in de auto, die zette ik dan in de kofferbak, kind erop en klaar :mrgreen:



Ik denk wel dat het handig is om er zo’n matje onder te doen. Niet alleen de kleren worden nat he na zo’n ongelukje :shifty: Duurt best wel een tijd voordat het stoeltje droog is… :shifty:

@dolfijntje12 wrote:

Zou gewoon een potje meenemen. Mocht je dan in de file terecht komen is dat altijd erg makkelijk.

Ook is het makkelijk voor op het vakantie-adres :wink:




hier ook een potje in de auto, en een record vluchtstrookplassen :wink:

Aniek was echt net zindelijk (nog geen week) toen wij op vakantie gingen. We hebben niets meegenomen en dat ging prima! Totaal geen ongelukjes in de auto, 1 keer een ongelukje in een pretpark omdat het zo rustig was dat ze de draaimolen wat extra’s rondjes lieten draaien en dat het arme kind daarom niet af kon stappen. :?



Het potje meenemen heb ik eerlijk gezegd niet aan gedacht, maar dat komt ook omdat ze thuis nooit op het potje wilde, maar rechtstreeks op de wc.

Ik heb Amber nadat ze zindelijk is geworden nooit meer een luier omgedaan.



UITGEZONDERD de reis naar de wintersport. Wat bij mij wel meespeelde is dat we s nachts reden en ik dus verwachtte dat ze zou slapen, wat ze ook deed.



Ik zou gewoon op je gevoel afgaan.

Nog een tipje: een leeg waterflesje mee. Is voor jongetjes die onderweg moeten plassen soms handiger dan een potje, want ze hoeven hun autostoel niet uit. Is dus handig voor momenten dat je niet kunt uitstappen. (In de file is dat toch niet altijd veilig.)



Daarna alleen niet vergeten dan het geen sinas is. :slight_smile: