luier 4 en luier 4+

wisten jullie dat die plus niet op de maat duidt

het heeft te maken met de hoevelheid wat de luier kan absorberen.

4 en 4+ zijn qua grootte hetzelfde

ik wist dat niet

Klopt ik gebruik de plus altijd voor de nacht

Wij kwam er ook achter op het werk toen

En er een leverancier dat vertelde

Is dat dan nieuw? Want dacht dat 3 jaar geleden wel verschil was in kilo voor de 4 en 4+… Maar kan me vergissen hoor :slight_smile:

Een kind wat zwaarder is plast ws ook meer

ik was hier wel bekend mee… :mrgreen:

Voor mij ook nieuw dit :mrgreen: , ik hoor mezelf nog tegen iedereen zeggen “N. zit nu net in 4+” :lol: :lol: :lol:

nou wel bekend met het verhaal… maaaar in praktijk is 4+ toch ruimer/ groter als maat 4.

Heb ze zelfs eens op elkaar gelegd… en 4+ komt hoger uit.

4 krijg ik bij onze jongste niet meer fatsoenlijk aan, 4+ wel.

En daar zitten dan toch meer van in een pak dan in maat 5 :angel: .

Ik ben er mee bekend, maar ik vind 4+ echt wel groter (niet veel ofzo maar toch.) dan 4.

Maar ik meen ook dat het gewicht aangegeven op de verpakking toch ook hoger is :think:

Wat ik wel weet isdat er minder in een pak zitten :mrgreen: , dus hier gwn 5 en geen 5 +

@Sennapen wrote:

Wat ik wel weet isdat er minder in een pak zitten :mrgreen: , dus hier gwn 5 en geen 5 +

En daarom hier dus 4+ en geen 5 nog :wink:

@mamaMarije wrote:

@Sennapen wrote:

We zitten hier echt al zo,n tijd in 5 dat ik niet terug durf te gaan naar 4+ zou echt niet weten of dat hem nog past, acheelt dat veel met een 5? Hoe zwaar is jou jongste?

@Sennapen wrote:

@mamaMarije wrote:
@Sennapen wrote:

We zitten hier echt al zo,n tijd in 5 dat ik niet terug durf te gaan naar 4+ zou echt niet weten of dat hem nog past, acheelt dat veel met een 5? Hoe zwaar is jou jongste?

Scheelt bij pampers zo tezien 3 per pak… :think:

hier gewoon nog steeds maat 4 :mrgreen: daar zit meer in dan 4+ … Ook de middelste van 5 draagt 's nachts nog maat 4

@Sennapen wrote:

@mamaMarije wrote:
@Sennapen wrote:

11,5 kilo, dus zou qua gewicht nog makkelijk in maat 4 passen… maar die komt niet hoog genoeg meer.

Kilo’s zijn niet alleszeggend… ik zou mijn oudste van bijna 9 qua kilo’s nog in een 5+ moeten krijgen (net even opgezocht) en nummer 2 van 7 zou met 20 kilo nog in maat 4+ moeten passen … gaat niet lukken, weet ik zeker zonder te passen :lol:

Mocht je eens in het drentse hoofddorp zijn mag je wel een 4+ van me proberen hoor.

Haha denk niet dat ik de binnenkort ben :lol: , R is 15 kilo, denk dat wij ook overgestapt zijn omdat ze niet hoog genoeg meer zaten, mjadas al zo,n tijd terug :think: :mrgreen:

Echt nooit geweten dat dat het verschil was. Eigenlijk ook nooit op gelet! Jason was ook vrij jong zindelijk dus denk dat ik zelfs nooit 4+ heb gehaald.

Dat is niet het enige verschil. 4+ is ook net iets ruimer, en dat is ook terug te vinden op de maatverdeling qua kilo’s op de verpakking.

Over het algemeen zit een kind langer in maat 4 en 5 ter vergelijking met bijv. maat 1, 2 of 3.

Daarom zijn er ook de + maten, sommige kinderen hebben net iets meer ruimte nodig of meer absorptie vermogen.

Ik gebruik gen pampers maar kruidvat maar daar is 4+ wel degelijk ruimer en idd, de gewichtscriteria is ook anders dan bij de 4.

Die van kruidvat schelen toch een beetje in gewicht

De 4 is voor 7 tot 18 kilo en de 4+ voor 9 tot 20 kilo.

Mij is altijd verteld dat de + variant iets groter was :slight_smile: