Lui oogje .. en afplakken.

Simone heeft een “lui oogje” , ze kijkt dus ook scheel ( met haar linker oog ) nu zijn we sinds een paar mnd in behandeling bij een oogarts en orthopist.

Helaas zit er nog niet al te veel verbetering in en moet ik eerlijk zeggen dat het afplakken een klein drama begint te worden :frowning:

Simone vind 't echt verschrikkelijk, ze wil de pleister er steeds afhalen.



Zijn er meer kindjes hier die moeten afplakken en hoe zijn jullie ervaringen ?



Groetjes,

Nicole.



en Simone :inlove:



Wat een lieve foto! :inlove:

Ik heb er zélf geen ervaring mee, 't is te zeggen, toch niet bij mijn kinderen maar ik moest als kind ook een pleister op mijn linkeroog, maar ik was al iets ouder en ik trok die er ook altijd af… :wall: .

Mijn brilletje stak ik overal weg … :shifty: :oops: :lol:

Nu heb ik nog steeds een lui rechteroog! :roll:

Het zou fijn zijn voor jouw dochter dat ze er vanaf geraakt (kan dat? :think:) want ik vind het niet zo fijn, vooral wanneer ik moe ben durft mijn rechteroog scheel gaan kijken… :roll: .

Succes, ik heb helaas geen tips! :-*

wat een lieve foto met die mooie plakker :inlove:



mijn oudste moest ook zijn oog afplakken.

het ging een tijdje goed omdat hij het niet door had, maar toen hij het eenmaal doorhad bleef hij de plakker eraf trekken.

wij mochten er ook mee stoppen omdat het zo toch geen zin had.

ook heeft hij een bril die draagt hij wel alleen met spelltjes zoals puzelen maar verder wilt hij die ook niet dragen.

wat zegt de oogarts over het niet willen ophouden van de plakker?

succes ik heb verder geen tips voor je.



ik zelf heb ook een lui oog gehad en moest deze ook afplakken en ik was iets ouder en mijn moeder kon daarover met mij afspraken maken.

later ben ik geopereerd aan mijn luie oog en staat nu recht.

Bedankt voor jullie leuke reacties :thumbup:



Hmm, dus dat afplakken is bij meer kids geen succes …

De orthopiste zegt dat het afplakken nu nodig is omdat ze niet goed ziet uit haar li-oog en daardoor het oog steeds “luier” wordt zeg maar en het zien dus achteruit gaat.



Als het nu ong. 1 jaar afgeplakt wordt is er een grote kans dat ze doordat het oog beter en sneller gaat reageren het oog ook meer gaat zien en daardoor ook vanzelf recht gaat staan.



Dat recht staan op zich kan ook verbeterd worden met een operatie later.



maar goed, dan moet de pleister dus wel op haar oogje blijven zitten . :wall: en zit ik nog een jaar met een huilend kindje :frowning:

natuurlijk wil ik wel doen wat voor haar het beste is.



zijn er nog meer kindjes die een afgeplakt oogje hebben/hadden ?

Jasper moest eigenlijk morgen naar de oogarts toe voor een vermoedelijk lui ook. Door omstandigheden kunnen we niet.Nu kunnen we pas weer in februari terecht. Mijn man en ik hebben vroeger ook en pleister gehad. Wij vonden het allebij niet prettig. Volgens mijn moeder trok ik de pleisters eraf en plakte ze overal op, zelfs onder de tafel :lol: . Helaas heeft het bij mij niet geholpen omdat ik een aangeboren oogafwijking heb.

@anita1979 wrote:

Helaas heeft het bij mij niet geholpen omdat ik een aangeboren oogafwijking heb.




dat is bij mijn oudste zoontje ws ook het geval, daarom maken ze van het afplakken geen probleem denk ik.

hoihoi



Zelf als kind heb ik het ook gehad en afplakken hielp ook niet…erg vervelend. Toen zijn mijn ouders naar het oogziekenhuis gegaan en heeft prf. Paanmeijer mij geopereerd. Althans hij heeft het met enelaserbehandeling gedaan. Sindsdien heb ik er aleen nog last van als ik moe ben…



Wat ik al oefening mee kreeeg is een papiertje met daarop in het midden een vertical streep met om de 5 cm een stip… Als je dat piertje tegen je neus aanhoud met de lijn verticaal dan moet je bij iedere stip een kruis zien… Die oefening heeft mij erg geholpen , maar ik dat is natuurlijk moeielijk uit te leggen voor een kleine… maar ik zou er echt achteraan gaan meid want dit blijft misschien wel en probleem en dat is niet leuk antuurlijk



sterkte ermee

Celesta

Nou is Esmee dan wel geen dreumes meer, maar ik lees nu toch wel mee hier!

Zij moet volgende week naar de “pleisterdokter’” zoals we het hier noemen, voor de eerste keer.

Ze heeft nu wel sinds een paar mnd een brilletje.

De oogarts had er wel vertrouwen in dat dat luie oog nog goed zou komen, want ze was nog jong…dan zou het voor nog jongere kinderen nog beter zijn toch??

Kortom, volgende week kan ik vertellen hoe het afplakken bij een kleuter gaat :wink:

nou spannend hoor meid

@Bietje wrote:

Ik heb er zélf geen ervaring mee, 't is te zeggen, toch niet bij mijn kinderen maar ik moest als kind ook een pleister op mijn linkeroog, maar ik was al iets ouder en ik trok die er ook altijd af… :wall: .

Mijn brilletje stak ik overal weg … :shifty: :oops: :lol:

Nu heb ik nog steeds een lui rechteroog! :roll:


Hihi, dit had ik letterlijk kunnen schrijven. Volhouden hoor! Ik zie nu dus ook bijna niets met mijn rechteroog. Op zich heb ik er geen last van, maar 2 goede ogen zou toch fijner zijn.

Misschien kun je er een spelletje van maken? Met een plak-liedje? En een bijzonder verhaal er omheen? Of elke keer één filmpje van Bumba dat ze mag kijken zodra de pleister er op zit? Afleiden werkt op die leeftijd toch het beste is mijn ervaring. En er is vast wel iets waar ze heel enthousiast van wordt. Is het vooral tijdens het plakken, of blijft het de hele tijd dat ze de pleister er af wil halen? Ik denk dat het ook kan helpen als je uitlegt waar het voor is en als je zegt dat je begrijpt dat ze moeilijker kan kijken dan. Hoe jong ze ook is, begrijpen doen ze al veel op die leeftijd. En misschien probeert ze jullie steeds duidelijk te maken dat ze slecht ziet als je dat ding op haar oog plakt?

Succes!

ja kan haar natuurlijk niet de hele dag bezig houden… maar afleiden… k ehb geen idee!! samen een boekje lezen?? lekker stukje fietsen? ehm…



me zusjes en broertjes moesten ook plakken… en als ze huilen gaat die pleister jeuken! teminste hadden zij en dan werd het drama nog groter!



ze is nog te jong om te belonen!!! tjoh… moeilijk!!

Hey Nicole… wat rot dat het niet lekker gaat met de pleister :frowning: Ik heb zelf vroeger ook een pleister gehad, en bij mij heeft het dus wél geholpen. Weliswaar nog steeds slechte ogen, maar geen lui oog meer. Dus het is denk ik zeker wel de moeite waard om het te blijven proberen.

Ik heb vroeger ook een bril gehad met 1 mat glas. Zag er natuurlijk niet uit, maar die hoefde ik ook alleen op met lezen en tv kijken (was al wat ouder toen natuurlijk :wink: ). Ik heb echt geen idee of zoiets ook al zou kunnen voor zo’n ukkie, en de kans is natuurlijk groot dat ze zo’n brilletje ook niet op haar koppie wil, maar ik zeg het maar even om aan te geven dat er andere manieren zijn dan alleen die pleister. Misschien kun je er bij de oogarts eens naar informeren. Als ze wat ouder is gaat het misschien beter, dan kun je haar wat beter uitleggen hoe en waarom, en dan kun je met beloningen gaan werken voor als ze haar pleister netjes laat zitten. Daar begrijpt ze nu natuurlijk nog niet zoveel van.

Succes meis, dikke knuffel van Sterre voor Simone! :hug:



xHeske