Ons ventje van 7,5 maand kijkt vaak met zijn rechteroog naar binnen. Mag dat nog op deze leeftijd, of is dit een lui oog in wording?
Wanneer actie ondernemen en wat kunnen we eventueel doen om een lui oog te voorkomen?
Thanks!
Do
Ik weet het niet. Mijn uk van 8 maand doet dat ook nog en de laatste week hebben al 3 mensen tegen mij gezegd “dat ze daar gelukkig aan geopereerd kunnen worden”…!!! :wall:
Amélie heeft het ook soms, en ik heb het aangegeven bij het cb toen we daar naar toe moesten.
Ze heeft gekeken, en constateerde dat ze het niet altijd doet. Daarom hoeft er verder geen actie ondernomen worden, maar wordt het wel in de gaten gehouden.
Ik zou gewoon even het cb bellen voor advies, en misschien willen ze wel dat je naar hun toe komt.
idd cb ff bellen,
kleintje van me vriendin loenst ook, die is vier maand! geen idee of het nog mag ja of nee! of gewoon ff naar inloopspreekuur van het cb gaan als ze die bij jou hebben!
bij mij hebben ze op mijn vjfde jaar pas ontdekt dat ik een lui oog heb, vergeet niet dat baby’s moeten leren kijken! En de ene baby ziet eerder stereoscopisch dan de andere, net als dat de een eerder loopt dan de ander, en noem maar op.
Ga trouwens liever naar de huisarts dan naar het CB! Dan kan je een verwijzing krijgen voor de kinderoogarts.
Succes!