Luchtalarm

Normaal ben ik niet van het plaatsen van dit soort berichtjes, maar nu wil ik toch wel even melden.



Vanochtend rond de klok van half 10 en zojuist weer is bij ons het luchtalarm gegaan in verband met een grote brand bij een transportbanden bedrijf in Alkmaar.



Vanuit mijn woonkamer raam, kijk ik zo tegen de brand aan en grote dikke rookpluimen vervullen de lucht.



Ondanks dat ik de tv op de juiste zender heb staan wordt onze wijk nog niet opgeroepen ramen en deuren dicht te houden, maar toen ik net even de tuindeur op een kiertje deed, hou ik me toch wel aan dit advies. Het ruikt buiten namelijk naar verbrand rubber.



Ben benieuwd hoe lang we hier nog last van houden. Ben blij dat ik vandaag niet naar mijn werk hoef, de bus rijdt namelijk door het gebied waar dit bedrijf gevestigd is en de brand is even na 7.00 uur vanochtend uitgebroken. De bus had er dan vast niet meer door gemogen.



Groetjes,



Linda

het is nu op het nos journaal en er wordt toch echt geadviseerd om ramen en deuren dicht te houden en binnen te blijven.

Ik zag het het op het nieuws :shock: ‘Succes’ ermee…













Hier zou zo’n melding van ramen en deuren gesloten houden, niet werken: we hebben ()&^& PIEP dauerluftung (of hoe dat ook heet) en die kannie uit :evil:

Ik hou zeker de ramen en deuren gesloten. Ik heb astma, dus deze lucht is ook niet eens goed voor mij.



Balen zeg zo’n systeem waardoor je je dus niet aan de gestelde eisen kan houden.



Heb de radio aan staan en ik zal zo het nieuws ook eens aanzetten.



“gelukkig regent het nu hier”.

@crien wrote:

Ik zag het het op het nieuws :shock: ‘Succes’ ermee…













Hier zou zo’n melding van ramen en deuren gesloten houden, niet werken: we hebben ()&^& PIEP dauerluftung (of hoe dat ook heet) en die kannie uit :evil:




stekker eruit trekken?? Wij hebben ook een soort mechanische ventilatie, en daar kan de stekker uit.

@~chantal~ wrote:

@crien wrote:
Ik zag het het op het nieuws :shock: ‘Succes’ ermee…













Hier zou zo’n melding van ramen en deuren gesloten houden, niet werken: we hebben ()&^& PIEP dauerluftung (of hoe dat ook heet) en die kannie uit :evil:




stekker eruit trekken?? Wij hebben ook een soort mechanische ventilatie, en daar kan de stekker uit.




z’n dauerluftung is weer anders hebben wij ook hier meestal kan je ze dichtmaken met een touwtje ?? soms is die eraf

Wij hebben ook alles maar dicht gehouden. Blegh het stonk echt heel erg.

Ik rij vanmiddag richting het winkelcentrum en vraag mn man verbaasd wat er in godsnaam aan de hand is in Alkmaar… Wat een enorme wolk zeg! 't was me dus totaal ontgaan dat er brand was, en ik woon zo vlakbij! Kun je nagaan. (maar de wind stond juist de andere kant op, gelukkig!)…

Ik had het eerst ook niet door, totdat ik het op internet las.



Dus ik keek naar buiten en zag wel wat rookpluimen. Toen ben ik even boven gaan kijken (moest ook douchen) en toen pas zag ik het goed. En hoorde ik voor de eerste keer het luchtalarm af gaan, heb toen ook gelijk mijn man gebeld.



Sooki, mag ik vragen waar je ongeveer woont?

Wij wonen in de gemeente Bergen (niet Bergen zelf overigens) :slight_smile:

Dat is inderdaad vlakbij en vanuit daar was het ook goed te zien.

@Sabrina84 wrote:

@~chantal~ wrote:
@crien wrote:
Ik zag het het op het nieuws :shock: ‘Succes’ ermee…













Hier zou zo’n melding van ramen en deuren gesloten houden, niet werken: we hebben ()&^& PIEP dauerluftung (of hoe dat ook heet) en die kannie uit :evil:




stekker eruit trekken?? Wij hebben ook een soort mechanische ventilatie, en daar kan de stekker uit.




z’n dauerluftung is weer anders hebben wij ook hier meestal kan je ze dichtmaken met een touwtje ?? soms is die eraf




Nope, kan allemaal niet, zit aangesloten op een centrale luchtventilatie die door het hele huis gaat en dus lucht van buiten naar binnen en vv pompt. (in de zomer dus HETE lucht naar binnen en in de winter KOUDE zucht Ja, daar is over nagedacht :roll: Het werkt kaa uu tee want ik heb hier in dit huis al meerdere keren long-, holte-, keel- en oorontstekingen gehad. En Ian ook. Je wilt niet weten hoe de zg ‘leidingen’ er uit zien… :sick: De ingangen kan ik nog net schoonmaken en dat moet ik zeker iedere 2 maanden doen. Jegh… Buren hier in de straat hebben er eens een vliegennest in gehad… Kwamen er niet van af… Gif erin kon niet want dat zou het hele huis rondgaan…



Alleen als ik de stoppen eruit pleur dat stopt dat kreng er pas mee…



Nee, TOPPIE-uitvinding, not… :thumbdown: (in Amersfoort is er ook een wijk die er mega-problemen mee heeft. Ik heb een geweldig huis, behalve dit monster… :?

Ik reed vanmorgen van Heerhugowaard naar Bergen om kwart over

zeven. Ik moest werken, maar afgezien van een brandweerwagen die

voorbij kwam had ik helemaal niets door van die brand :oops:

Wat grappig dat jullie allemaal zo dichtbij wonen!



Ik moest door de wijk waar de brand was, nou ik heb het gemerkt! Pijn aan mn longen, hoofd, prikkende ogen! En ik was echt maar heel kort buiten, vanuit mn auto een gebouw in en weer terug met mn shawl voor mijn mond! Wat een stank zeg! In dat gebouw werkte deuren en ramen dichthouden ook niet voldoende hoor! In steeds meer ruimtes ging het ontzettend stinken! Bleg!



Hoe is het nu daar? Ik woon gelukkig in een andere wijk dus denk (hoop) dat je het hier nu buiten niet ruikt!



Groetjes!

Ja, hoe is daar nu?

Ik woon gelukkig aan de goede kant. De wind stond voor ons precies de goede kant op, en hadden dus nergens last van. :wink:

Nadat ze gisteren zijn gaan blussen, werd het ineens heel mistig hier. Maar nu nergens meer last van. Volgens mij hebben ze ook brand meester gegeven.



Ik sta er inderdaad van te kijken dat er toch nog een aantal mensen vlakbij wonen. Ben ik tenminste niet de enigste.

Klopt ze hadden gistermiddag al het sein brandmeester gegeven.

Kreeg ook onwijs pijn in mijn keel gisteren, zal vast wel van die lucht gekomen zijn.

Mijn moeder had ook helemaal nergens last van en die woont in het centrum van Alkmaar. De wind stond lekker deze kant op.



Grappig dat er een aantal zo dichtbij wonen! Gezellig!