lucht meezuigen

Mijn kleine Tim zuigt sinds gister steeds lucht mee aan de borst, erg vervelend want hij moet er van boeren. Het is vooral als de toeschiet komt en hij dus flink zijn best moet doen. Iemand een idee of dit normaal is of misschien een tip? Opnieuw aanleggen doet de truuc niet helaas…

Hoi Wola, volgens mij is dit vrij normaal, niet alle kinderen doen het maar het is zeker niet ongebruikelijk. Marijne doet het ook, precies wat jij ook omschrijft.

Tips die ik heb gekregen:

• na de toeschietreflex afkoppelen en even wat melk opvangen in een doekje, dit haalt de meeste druk eraf. In mijn geval heb je dan wel een boos kind :smiley:
  • of even kolven voor het voeden als je erg volle borsten hebt en dus een hele sterke tsr
  • iets rechterop laten zitten tijdens het drinken

Grappige is dat de meeste kinderen niet boeren bij borstvoeding en wel bij flesvoeding, Marijne heeft het andersom. Bovenstaande tips werken bij ons soms wel en soms niet, maar dan is het even boeren en klaar…

Succes!

okee, thanks. Heb net de bvlijn ook al gebeld omdat hij zo onrustig is tijdens het drinken…kan ook spruw zijn :? Ben al met gentiaanviolet bezig, hopelijk helpt dat. Maar ik zal ook eens jouw tips gebruiken. Alhoewel ik kolven niet zo’n goede optie vindt, want dan krijg je juist weer meer productie. Maar de eerste druk melk weg laten lopen in een doekje is natuurlijk wel een optie :slight_smile:

Denk dat het wel mee zal vallen met die extra productie hoor. Tenzij je een hele voeding wegkolft, maar het gaat in dit geval maar om een halve tot een hele minuut.

Ik was er gewoon te lui voor :smiley: ik voed boven en dat gesleep met die kolf uit de koelkast leek me niks…

hoop voor je dat het geen spruw is :pray:

ik geloof niet dat ik spruw heb, ik voed sinds zaterdag pijnloos :smiley:

De kolf heb ik ook nog niet gebruikt, idd dat gesleep met dat ding 8x op een dag…veel te onhandig. Een beetje melk weg laten lopen vermindert het luht meezuigen wel. Sommige voedingen gaan goed, maar bij andere zuigt hij weer veel lucht mee. Vooral als ie goede honger heeft, dus het zal echt wel aan hem liggen…in combi met sterke tsr…