Het is al enkele weken dat Lucas iedere keer op het potje gaat voor hij in bad moet.
De ene keer zit er een plasje in, de andere keer niet.
Nu ben ik een week thuis (herfstvakantie) en dacht dat het wel eens een mooi moment zou zijn om hem zindelijk te leren.
Dus vanochtend, de kachel aangemaakt en hem laten lopen in zo’n kort sponzen broekje.
Hij kan het makkelijk naar beneden doen en naar boven lukt ook al aardig. behalve dat hij steeds de achterkant vergeet op te trekken. :mrgreen:
Dus de pot in de keuken gezet en ermee begonnen. Ik vroeg om de zoveel tijd of ie moest plassen. Met een mooie nee, maakte hij zich heel duidelijk. fluit fluit
Toen had ik zoiets van … ik laat je lekker doen en we zien zelf wel hoe het gaat.
Na een tijdje, ik was in de living, Lucas in de keuken, hoor ik iemand roepen: “Jaaaaaa pip edaan.” Ik ga naar de keuken en Lucas liep met vroek op de enkels en pot in de hand naar de wc.
En ja hoor, daar zat een plasje in. dance dance dance dance
Meneertje wil wel zelf plasje in het toilet gooien en komt jammergenoeg niet altijd juist uit. huh
De rest van de ochtend liet ik hem doen.
Resultaat: Vier plasjes in het potje en 1 kaka. dance dance dance dance
Ik moet niks zeggen. Hij zegt ook niks en gaat gewoon op zijn potje. Is net alsof hij het al jaren doet. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Die kaka vond ie eerst wat minder. Van het moment dat ie erin lag begon ie even te huilen. We hebbend aarna de kaka weg gedaan en gezwaait erna en alles was weer super!!
Ik ebn echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel trots. Voor zijn eerste dag doet hij het echt wel goed.
Heb nog foto genomen van zijn kaka. Misschien geen prettig zicht, … maar ja als trotse mama zijnde … :mrgreen:
Oh en bij een plasje krijgt hij een kleine sticker voor op zijn potje en bij een kaka een grote sticker. Zijn potje ziet er al fleurig uit. :mrgreen:
Zo, hé … wat is dat nou …
Kijk mama … een kaka …
En die moet nu het toilet in hé.
Knap hoor :dance:
En nu doorzetten
O ja, wij hebben ook van die mooie foto’s :mrgreen:
Ben blij dat ik de enigste niet ben die zo’n foto’s maakt. Oh waar een mama al neit tevreden over kan zijn hé. :mrgreen: :mrgreen:
Blijf zeker doorzetten en hopen dat Lucas dat ook doet. :mrgreen:
Vol trots met zijn broek nog op zijn hielen :inlove:
Goed gedaan hoor.
Wat een mooie vers gedraaide in het portje, hihi
Ja, zo vind ie eht nog leuk om rond te lopen ook. Gebeurt dat die broek zomaar eens op zijn enkels hangt ook. Mijn klein nudistje. :mrgreen: :mrgreen:
Vers gedraait en ook best groot vond ik :mrgreen: :mrgreen:
@Ilse81 wrote:
Ja, zo vind ie eht nog leuk om rond te lopen ook. Gebeurt dat die broek zomaar eens op zijn enkels hangt ook. Mijn klein nudistje. :mrgreen: :mrgreen:
Vers gedraait en ook best groot vond ik :mrgreen: :mrgreen:
Anne is nu al een aantal maanden zindelijk en ik kan me nog verbazen over de hoeveel heid die ze kan ‘neerleggen’ zeg maar :oops: . Dus niet verbaasd zijn als dit een paar keer op een dag gebeurd :mrgreen:
Een gewaarschuwt vrouw is er twee waard (zeggen ze toch zo zeker) :think:
:mrgreen: :mrgreen:
wauw wat knap zeg
hihi - ik moest wel lachen met de kak foto’s van Lucas :lol:
Maar wel jipppieeeeee dat het zo goed lukt hé :thumbup: :dance:
lucas
BRAVO HOOR!!!
daarmee dat je happy rondloopt :mrgreen: kan ik wel begrijpen, de pamperfase die ook bijna of zo goed als gedaan is :dance:
groetjes lynn mama van senne* en ???
Ja die pampers … en ik heb net nog drie dozen gekocht bij de colruyt. :doh: :doh:
Nu ja … 's nachts heeft ie ze nog nodig en als we ergens heen gaan ook.
Oké, kom nog een laatste keer opscheppen. :oops: :oops: :oops:
Maar ben echt zo vreselijk trots. :inlove:
De dagen nu verlopen allemaal zonder pamper. Lucas gaat entjes zelfstandig op de pot. Prachtig om te zien hoe ie zijn broek en slip afdoet en ze daarna terug omhoog doet. :mrgreen:
Wanneer we een boodschap doen, dan is dit ook zonder pamper. Hij gaat op het potje voor we vertrekken en eenmaal terug thuis gaat ie terug op het potje.
Hij kan het al goed ophouden.
In de namiddag slaapt ie drie uur en dan heeft ie wel een pamper om. Maar die blijft helemaal droog. :dance:
Hij plast voor het slapengaan en meteen wanneer ie wakker is.
's Nachts doet ie het wel netje sin de pamper, maar dat zal nog wel een tijdje zo duren.
Al bij al ben ik heeeeeeeeeeeeeeeeel blij met wat Lucas bereikt heeft tijdens mama’s vakantie.
Bij de onthaalmoeder heeft Lucas ook geen pamper meer aan. En ook daar gaat ie netjes op het potje.
Woehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeee