loungeset

Wij willen graag een bank met kussens in de tuin.

Hout of wicker dat weet ik nog niet.

Ik vraag me alleen af er veel kwaliteitsverschil in zit.

En wat buitenstaan het beste overleeft.

Kussens naar binnen slepen daar kan ik wel mee leven maar ik weet van mezelf dat ik vaak wel net te laat ben :eh: .



Kortom waar hebben jullie ervaring mee en wat is goed?

Wij hebben een grote loungeset. Wicker, kunnen ong 6 personen heel ruim opzitten. De kussens kunnen best een buitje hebben. :thumbup: Zolang de dag erna de zon weer schijnt zijn ze ook zo weer droog. Anders toch echt opbergen in de berging om het te laten drogen. De hele zomer blijft ie hier staan ongeacht het weer. En rond eind september begin oktober afhankelijk van het weer gaat de hele set de berging in. Niet omdat het wicker niet buiten mag staan maar meer omdat wij graag een jaar of 10-15 ermee willen doen. Er zit toch een metalen binnenwerk in en dat gaat best samen met vocht (aluminium oxideert maar roest niet) maar voor het behoud is het beter de winter niet buiten te laten doorbrengen. Hout vergt meer onderhoud of je zou voor hardhout moeten gaan en dat telkens in de olie oid zetten. Om de 3-5 jaar moet je er weer iets mee doen.

Ja er zit kwaliteitsverschil in, de goedkopere sets gaan echt kuilen krijgen op de plekken waar dus gezeten word… Mijn schoonzusje heeft een setje van Allibert, was maar iets van 500 euro ofzo… 2 jaar oud en ja, de kuilen er al in en hier en daar laat het wicker al los (schiet uit het vlechtwerk)



Vrienden van ons hebben een set die het dubbele was… iets van 1400 euro inclusief kussens en die hebben hem het hele jaar door buiten staan, bij langdurig niet gebruiken hebben ze er een hoes overheen. Maar die is nu na buiten staan en al 3 jaar gebruik, nog steeds prachtig en stevig.



Zelf vind ik zo’n set dus niks, maar dat is meer omdat wij hoofdzakelijk graag eten en dineren in de tuin (zijn ook bezig met een buitenkeuken) dus wij hebben nu een grote steigerhouten tuineettafel en 6 stoelen die goed aanschuiven en voor erbij hebben we dan een 2 zits luxe bankje waar ik lekker op kan lezen.

Je moet er wel echt een huge terras voor hebben… of een kleinere set kopen.

Je hebt trouwens ook nu kussens die echt met 8 minuten weer droog zijn en dus all weather… :thumbup:

Wij hebben ook zo’n “dure” set met all wheater kussens en 3 jaar garantie. Die kunnen gewoon buiten blijven die kussens en nu heeft het bijvoorbeeld heel de dag geregend en is het hier in ieder geval net een uurtje droog, kussens dus ook droog. Ideaal (althans, dat vind ik :wink: ).



We hebben die set pas net dus kan niets zeggen wat betreft kuilen oid. Ik zou in ieder geval wel voor iets duurder gaan. Tenzij je van afwisselen houd, dan kan je elke paar jaar een nieuwe aanschaffen :mrgreen:

Wij hebben ook een duurdere, mijn sm een goedkopere en daar zitten kuilen in.



Wij eten trouwens niet aan de loungeset maar we loungen er op. 8)



Eten buiten doen we aan tuintafel.

ik bedoel dus… dat ik niet zo’n lounge type ben :mrgreen:



Wij hebben geinvesteerd in een buitenkeuken en luxe buiten eetkamerset… zo’n set zou hier merendeels ongebruikt staan vrees ik… :wink:

@Cell wrote:

ik bedoel dus… dat ik niet zo’n lounge type ben :mrgreen:




:lol: :lol: :lol:

Nou ik was het nooit, maar ik kan nu echt wel een uurtje met een kopje thee of koffie een boekje in de zon lezen.

Duurder is idd wel beter. In principe zijn mijn kussens ook all weather maar ik leg ze toch echt in het najaar en bij slecht weer voorspelling binnen. :oops: Mijn zusje heeft een very goedkope set via de spaaractie van de C1000 leuk maar veel gevoeliger voor vocht en slecht weer.



En hier ook luxe want behalve de loungeset ook een tuintafel met standenstoelen om aan te zitten eten in de zomer. Mede vanwege onze wensen (tuinset, loungeset, kleine zandbak, terraskachel, speelruimte)een flink groter terras laten aanleggen vorig jaar zomer. Heerlijke investering! Hopelijk komt er dit jaar nog een zonnescherm bij. :dance: Dat trok bruintje niet meer. :shifty:

Wij hebben overigens met de aanschaf wel gewacht op de aanbiedingen richting einde zomer. Dat scheelde enorm op de aanschaf. En aangezien de zomer uitliep hebben we ook nog een tijdje van kunnen genieten. :thumbup:

ik heb maar een tuintje van 9x9… terras is hier 3.50 diep en 9 meter breed en dan op 1 hoek een zandbak en tuinkast (voor gereedschap enzo) Dan nog een trampoline ingegraven, een klein tussenterrasje en een schommel/speelhuis/glijbaan/klimtoestel… tja, kinderen he, die maken in de tuin de dienst uit. Dus ik zou niet weten waar ik een loungeset kwijt moet.



Ben erg blij met de mooie tuineetset en loungen… doe ik dus op de trampoline :mrgreen: Heerlijk een picknickdeken erop of een oud dekbed en kussentje en lekker languit liggen met een boek. Dat doen we dan weer wel :lol:



Misschien over een paar jaar, als de zandbak definitief plaat kan maken voor… dan zou het misschien wel passen :think:

haha, loungen doen wij ook op de trampoline. We gooien er een slaapzak op en een stel kussen van de bank in de huiskamer, een berg tijdschriften en we vermaken ons wel :mrgreen:



Maar zou ook wel een loungeset willen, maar die zijn zoduur, dus het zit er nog niet in voorlopig. lees wel mee!

Wij gaan binnenkort de tuin laten doen en dan komt er een terrasoverkapping aan het huis en op het terras komt dan een loungeset. De tuintafel met eetstoelen verhuist dan naar een ander deel van de tuin.

Wij hebben een tafel met vier stoelen staan van gecoat staal en achterin de tuin een bankje. Dat was eerst van hout maar dat hebben we onvoldoende verzorgd :oops: dus de zitting is gaan scheuren. Die staan nu als decoratie in de voortuin met wat potjes erop, ook leuk :wink: en achter hebben we een wicker bankje. Kan nog niet zoveel zeggen over de houdbaarheid want hij staat er pas een jaar :smiley:



Ik haal de kussens zelf altijd wel binnen, vind dat toch niet zo fris.

Wij hebben geen wicker want ik word er heel statisch van, heel irritant.

bedankt voor jullie reacties.

Zo te horen zit er dus kwaliteitsverschil in.

Ik denk dat ik toch voor steigerhout ga; vind ik het mooist. En dan wel goeie kussens áll weather’. Maar wat is dat duur zeg. De kussens zijn minstens net zo duur als de bank zoniet nog duurder!



Ruimte hebben we wel. Sinds we naar een Fries dorp zijn verhuist hebben we 1100 m2 grond :dance: .

Maar ook rigoreus moeten verbouwen dus het geld is snel op :wink: .

iemand goede ervaringen met kussens bestellen?