Losec

Quin krijgt Losec voor reflux en dat zijn pillen.

Je moet ze oplossen in een klein beetje water en dan via een spuitje geven.

Het arme ventje vind ze smerig en het is echt een gevecht met een gillend mannetje dat haast stikt in het spul, omdat hij het niet wil doorslikken…



Maar ja, hij heeft het wel nodig.



Iemand DE tip voor me?? Het mag overigens niet met alles gemengd worden…

Mag het niet vermengd worden met een klein beetje gewone roovicee??



Het enige wat ik weet dat ze vroeger de gemalen pillen op een lepeltje met roosvicee gaven voor de vieze smaak werkte :thumbup:





ik weet het niet zeker of het mag hoor bij die kleintjes…maar ik zou het even navragen

Misschioen heb je hier wat aan.



Ik weet niet precies welke versie je hebt, maar er staat in de link wel iets over vruchtensap en yohgurt en zelfs over in de voeding doen.






http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=medicijngids&medgids=question&id=9797

Dat had Sem in het begin ook, maar dat kan ook zijn omdat het te hard gaat met het spuitje… Ik los het ook op in water, beter niet door een flesje want dat moet dan wel helemaal leeg en het werkt beter als je het in een zure vloeistof oplost schijnt. Ik doe ongeveer 15 ml. water erbij, dus 3 keer een spuitje, ik zet hem half zittend in zijn wipstoel en geeft het gewoon heel rustig en steeds een beetje in zijn mondhoek, komt het niet meteen achter in die keel terecht. Het smaakt niet vies, gewoon naar water, ik heb geproefd proef altijd alles eerst zelf, maar als hij dat nog nooit eerder op heeft is dat natuurlijk even vreemd. Ik laat het ook echt een kwartiertje staan tot het echt helemaal opgelost is. Ik denk dat je even moet doorzetten, hier heeft het een weekje geduurd voordat het zonder protesteren ging en nu 2 maanden later zit hij erbij te lachen als hij het spuitje ziet!

Wat hier altijd heeft geholpen (Aidan heeft reflux gehad en Olivia heeft het nu) is het pilletje oplossen in lauwwarm water en dan met een lepeltje geven. De poeder die dan over is doe ik dan met mijn pink in het mondje. Daarna het flesje geven zodat het lekker kan wegspoelen.



Dat spuitje vond ik zo’n onding, die korrels bleven altijd achter in het spuitje.

Ik deed de korrels met 1 lepeltje fruithap. ( iom de kinderarts.) Op een andere manier kreeg ik het niet binnen en dit werkt als een trein.

Thanks meiden! Het is hier echt drama… Hij spuugt het gewoon weer uit. Woest wordt hij! Heb zelfs al geprobeerd om een flesje van 15cc te maken, het daar doorheen te doen en te geven voor hij zijn “echte” fles krijgt.

Je zou denken dat het wel naar binnen gaat als hij flink honger heeft…

Maar nee… Hij spuugt het gewoon weer uit :shock:



Morgen toch maar de kinderarts bellen voor overleg, want zo kan ik net zo goed niks geven.



Ik weet ook niet of ik al wat anders mag geven…hij is pas 3,5 maand…

Jeetje dat is wel heftig hoor als hij het zelfs niet door een flesje wil! En het heeft gewoon echt geen smaak… Ben benieuwd wat de ka ervan kan zeggen! Sterkte!

hier bleef het in een flesje steken (in de speen), dus dat was geen optie!



Uiteindelijk maakten we (tot hij hapjes mocht hebben) een papje van johannesbroodpitmeel. Misschien een idee? (en dan tussendoor slokje melk)