Losec vraagje

Iemand ervaring met losec geven? icm borstvoeding?

hoe gaven jullie dat?

Zijn dat die balletjes in hulsjes?

Ik gaf ze altijd met een plastic lepeltje (ijzer/staal is zo koud) tijdens de borstvoeding aan L.R. Dan kon hij ze drinkend wegslikken.

Ik heb behoorlijk wat medicatie op deze manier gegeven. Was bij L.R. de enige manier, hij wilde niet uit een flesje drinken en iets anders was er niet.

ja klopt idd, maaktje jij het tabletje ook stuk?

Ik deed het hulsje openen, balletjes in een klein schaaltje of kopje doen en de helft van de balletjes met een plastic lepeltje in haar mondje doen. De tweede helft een paar slokken later.

Toen L.R. wat ouder was (maand of 3 a 4) deed ik het niet meer met een lepeltje, maar koppelde ik hem van de borst af, duwde zijn onderlipje naar beneden, opende zijn mondje, en deed de balletjes vanuit het hulsje direct in zijn mondje. Daarna gelijk aanleggen zodat hij ze weg kon slikken.

Als jij tabletjes heb, zou ik zelf overgaan naar hulsjes met balletjes. Ik vond dat makkelijker dan een tabletje verpulveren, want dat is erg stoffig om door te slikken. Je krijg er een droge mond van en drinken gaat dan ook niet echt makkelijk.

Ik had ook tabletjes, maar brak die, deed die in een spuitje, 3ml lauw water erbij en dan loste het snel op, beetje schudden en dan meteen in het mondje spuiten. Dan ging vaak bijna alles er wel in, maar als je een paar bolletjes mist is het niet meteen een ramp.

Je mag de tabletjes niet met een vijzel ofzo verpulveren, want ook uit de tabletjes komen bolletjes die niet kapot gemaakt mogen worden.

Wat je ook kan doen is het in een klein beetje gekolfde melk laten oplossen, officieel mag dat niet, maar als je het toch tijdens het voeden geeft maakt dat ook niet zoveel uit. Op een gegeven moment gaf ik mijn dochter voor de voeding een papje afgekolfde mm met nutriton en deed daar dan dat opgeloste pilletje in, dat papje at ze wel helemaal op.