Los Lopen

Hele stomme vraag,

Maar als een kindje achter de loop kar loopt…

Zal hij/zij dan sneller los lopen?

R. vroeg het mij deze week, en ik weet het er geen antwoord op te geven.

Riley loopt ineens met de loopkar rondjes door het huis, terwijl hij 2 dagen terug er geen interesse voor had.

Ik heb geen idee, los lopen is toch een ander soort ‘techniek’ volgens mij, mijn zoontje heeft heel lang tussen tafel en bank gelopen en overal achter, maar het echte loslopen kwam pas later, dat kostte meer evenwicht volgens mij.

dat ligt aan zoveel factoren… techniek beheersen (en daarhelpt een loopkar zeker wel bij) maar ook aan lef.

Ons Aniek heeft wel zeker 7 maanden achter zo’n kar gelopen, ze KON technisch gezien prima lopen, maar het ontbrak haar ten ene male aan lef.

Ze liep dus pas los met 18 maanden en 2 weken.

De jongens ontbrak het niet aan lef, die liepen eerder als dat ze de loopkar goed ontdekt hadden :wink:

Ivan rent achter de nijntje loopauto maar hij loopt nog niet los

Melinda heeft ook hele poos achter zo ding gelopen maar duurde nog wel maand of 2 a 3 eer ze zelf los liep :slight_smile:

Geen idee of het dan sneller gaat… Noëlle heeft ook eerst 2 maanden achter de kar gelopen voordat ze losliep. Ze liep vaak eerst een stuk achter de wagen naar bijv de tafel en de laatste 2 stappen zette ze dan zelf.

onze oudste heeft helemaal niet langs of achter dingen gestapt voor hij ging lopen.

Hij was wel laat hoor, maar toen stond hij ineens op en liep de hele kamer door. Binnen een paar dagen kon hij rennen. Hij heeft er nooit uigezien als een beginnend lopertje en wou dus nooit achter dit soort dingen.

De middelste heeft 2 dagen achter stoel en loopauto aan gestapt en liep daarna ook vrolijk door de kamer.

De jongste is nu 15,5 maand en is nog hard bezig met zich tot staan trekken… als ik naar hem kijk en hoe hij zich verder heeft ontwikkeld… denk ik dat het bij hem ook niks sneller zal gaan als bij die andere 2 en loopt hij straks ook ineens rond.

Kijk hij is nu natuurlijk wel druk bezig met lopen achter die nijntje wagen, wat al super is :thumbup: maar helemaal los en zelf je evenwicht bewaren is toch wel iets anders… maar we lezen het vast wel als Riley los kan lopen :inlove:

femke kon wel achter haar loopwagen (was er een van hout) en heeft toch nog even geduurd voordat ze los kon lopen…

floris liep met 9 maand achter de kar en langs de tafel,maar bij 1 jaar een 2 weken liep hij helemaal los.

hhhmmm… Wij hebben toevallig dat loopwagentje gekocht toen onze dochter rond 9 maanden tussen de tafel en stoelen begon heen en weer te stappen, ze heeft er zo’n 3 weken mee gelopen en gerend en met 9 maanden en zo’n 3 weken liep ze los. Nu is er dus niets meer veilig in me huis :wink:

Lianne rent achter dr loopwagen maar los lopen :hand:

Mijn oudste kreeg een loopauto toen hij 1 jaar werd.

Dat was nog een beetje oefenen, echt vlot lukte het niet.

Een maandje later liep hij voor het eerst een paar stappen los.

Ik heb zelf het idee dat het hem wel geholpen heeft.