Lopen achter wagen met meerijdplankje

Ik ben eens aan het kijken naar meerijdplankjes, we hebben er 1 voor op de duowagen, via via gekregen en heeft de oppas gebruikt als ze 3 kids vervoerde, maar die past niet op de onze (buzz) dus wil misschien een andere voor als we de duowagen de deur uit zouden doen.

Maar nu vraag ik me af… kun je nog fatsoenlijk achter je wagen lopen met zo’n plankje? zonder dat je krom gaat lopen enzo? Wordt de afstand dan niet heel groot? Met name misschien als je lang bent? Of zie ik beren en loopt t gewoon lekker?

wij hadden (en zullen straks vast ook weer) het plankje van Mutsy achter onze Quinny. Zelf ben ik 1.80.

Ik had de stang 1 standje lager als ik gewend was. Gaf de middelste ook iets meer ruimte om te staan en op die manier was er ook wat meer afstand tussen mij en het plankje. Even wennen dat je niet je automatische ‘mega’ stappen neemt, maar was er snel genoeg aan gewend en kon er dan ook aardig mee doorlopen hoor :thumbup:

Heb 4 maanden lang de snelle loopjes naar school op die manier gedaan (als we terug naar huis liepen kon hij mooi zelf lopen :wink: ) en was er elke dag weer blij mee dat we het plankje toch nog hadden gekocht.

Niemand in de buurt van wie je eventjes eentje kan lenen om te proberen een dagje?

Ik vond het niet heel geweldig lopen, ik liep er vaak een beetje naast. Bij de duowagen deed ik het plankje aan een kant en dan kon ik er makkelijk naast. Bij de quinny (groot zwaar ding met vier wielen, echt zo’n wandelwagen van tien jr terug) die ik had was het echt lastig, die kon ik niet meer goed sturen door het gewicht, ik had ook een mountain terrain en daar had ik er minder last van (kindje stond dan dichter tegen de wagen aan waardoor ik ook weer dichter bij de duwstang zat).

Ik heb er wel nog eentje in de aanbieding :lol: Hij schijnt op alle wagens te kunnen, dat werd destijds iig gezegd.

Ik lees mee.

Zit er ook over te denken om er tzt eentje aan te schaffen (evt via marktplaats).

Ons ventje is net geen 2 als zijn brusje geboren wordt.

Ben erg benieuwd of hij er uberhaupt op blijft staan :wink:

Je hebt ook van die soort plankjes waar een kindje ook op kan zitten… is dat wat?

Ik heb ook ooit eens een soort van mini-buggy gezien; met een wiel en die kon je dan aan de zijkant van je wagen vastmaken.

Maar of dat nou werkt…??

Groetjes, Marieke

Wij hebben een Joolz en ook het Mutsyplankje eraan, die kun je met extra stangetjes iets verlengen zodat je kind ook nog kan staan als de wagenbak erop zit. Persoonlijk vond ik het 3x niks toen de wagenbak erop zat, de Joolz heeft een lekker hoge duwstang en ik ben zelf 1,81 maar toch moest ik idd een beetje krom gaan lopen om niet steeds tegen het plankje aan te schoppen tijdens het lopen :thumbdown: Maar jij zit nu met je kleine meid al op de wandelinzet en toen vond ik het wel prettig :thumbup: De tussenstukjes eraf gehaald en toen kon ik ook gewoon rechtop lopen zonder mijn voeten steeds te stoten :lol: Maar ik zou inderdaad even testen, desnoods naar een goede babyzaak gaan om even te proeflopen, moet kunnen toch!? Dat doe je met een kinderwagen toch ook :wink:

Bij Prénatal zijn ze vaak heel makkelijk met uitproberen (in elk geval degene waar wij altijd heen gaan in Leiderdorp :thumbup: ).

Succes :thumbup:

Ik heb hier een maxi cosi mura wagen en een kidsit er aan hangen voor Mies.

Das een plankje met zitje erop.

Hij vind het prima. Kan zich mooi aan de rand van de bak vasthouden.

Ik zag bij prenatal adaptersetjes liggen waarmee dat plankje ook aan de buzz gemaakt kan worden :thumbup:

Ik vind het iets minder comfy lopen en zou er zeker geen hele einden mee gaan " wandelen" maar gewoon op en neer naar t winkelcentrum wil meer dan prima.

Ik hijs hem op als Mies wil lopen en als hij moe is, laten we hem zakken, gaat hij zitten en loop ik er naast.

Dat zou volgens mij niet werken als je een slecht of zwaar sturende wagen hebt.

Maar deze wagen is met 1 hand goed te sturen en dus kan ik er prima naast lopen. :thumbup:

wij hebben de mutsy en moet zeggen ik vind dat ding VERSCHRIKKELIJK enige keren dat het enigsinds fijn loopt (als je over fijn lopen kunt spreken :roll: ) is dat als de oudste op het plankje zit. staan gaat niet omdat wij achter een zwenkgedeelte hebben dus mevrouw schuift mee (net of ze op zo;n sportapparaat zit… :wink: )

ik heb 2 duowagens 1 duowagen en 1 mutsy met duoseat moet zeggen dat ik daar mijn voorkeur voor geef.

het mutsyplank gaat zo;n 90% zeker mp op…

Pitje, hebben jullie dan de mutsy urban rider? Daar kon idd zo’n duo-seat op, kan ik me nog herinneren.

Wij hebben ook een Mutsy, de slider of 4rider, dat vergeet ik steeds :wink:

Maar die waren dacht ik niet geschikt om die duo op te zetten, is niet stabiel genoeg.

@marieke_dm wrote:

Pitje, hebben jullie dan de mutsy urban rider? Daar kon idd zo’n duo-seat op, kan ik me nog herinneren.

Wij hebben ook een Mutsy, de slider of 4rider, dat vergeet ik steeds :wink:

Maar die waren dacht ik niet geschikt om die duo op te zetten, is niet stabiel genoeg.

klopt… wij hebben ook de 4 rider (zwenk aan de voorzijde) en de urban… deze heb ik via een hele liever kokker :mrgreen:

Duoseat heb ik van iemand overnomen.

De duoseat kan ook op de 4-rider, werkt :thumbup: . hebben wij een hele poos gehad…

Wij hebben nu het plankje, het is niet ideaal, maar werkt oke. Ik loop wel naast de wagen en duw de Mutsy met 1 hand wat goed gaat. Ik ben wel 1.83m

Dan ga ik toch eens bij prenatal kijken! Oudste kan best voort stukken lopen en zo’n plankje lijkt me dan wel wat. Als het dan past eens op marktplaats kijken!

ik heb een bugaboo maar ik vind het prima lopen hoor met plankje!

hier was zoonlief 20 maanden toen zusje kwam en na de zomer, dus rond zijn 2e verjaardag kon hij prima op het plankje.

ik ben niet lang en dacht dat het daardoor wat lastiger was dus ik loop er vaak wel wat schuin achter maar mijn vriend hoeft dat juist helemaal niet te doen. ik zou het indd eerst eens testen in een prenatal ed. en daarna op mp ed. speuren, veel van die plankjes zijn universeel toch?

ik zie mensen altijd lopen met zo’n plankje in het dorp (verschillende mensen dan he, haha).

Kind staat er goed op inderdaad, maar vaders of moeders loopt niet achter de wagen maar meer aan de zijkant.

Lijkt mij niet echt geweldig!

Daarom hebben wij de phil&teds.

Het leek mij in 1e instantie ook niks, maar ik ben blij dat we uiteindelijk de kidsit hebben gekocht.

We hadden eerst die van Mutsy en dat liep totaal niet, erg zwaar om te duwen.

Met de kidsit gaat het perfect, ik kan met 1 hand sturen, hoewel ik naast het plankje loop.

Het is ook erg handig dat je het plankje op kan hijsen en vast kan zetten op het moment dat je oudste zelf wil lopen.

sophia wij hebben ook de mutsy, maar vind m niet fijn… misschien omdat ik zelf klein ben (1.65) vind m niet zwaar rijden, misschien omdat ik een duowagen/seat gewend ben.

maar wil gewoon niet naast de wagen lopen…

kidsit is die achter de wagen met een zitje of niet? of is dat die je naast/aan de kinderwagen vast maakt?

wij hadden (en zullen straks vast ook weer) het plankje van Mutsy achter onze Quinny. Zelf ben ik 1.80.

Ik had de stang 1 standje lager als ik gewend was. Gaf de middelste ook iets meer ruimte om te staan en op die manier was er ook wat meer afstand tussen mij en het plankje. Even wennen dat je niet je automatische ‘mega’ stappen neemt, maar was er snel genoeg aan gewend en kon er dan ook aardig mee doorlopen hoor :thumbup:

Heb 4 maanden lang de snelle loopjes naar school op die manier gedaan (als we terug naar huis liepen kon hij mooi zelf lopen :wink: ) en was er elke dag weer blij mee dat we het plankje toch nog hadden gekocht.

Niemand in de buurt van wie je eventjes eentje kan lenen om te proberen een dagje?

Ik vond het niet heel geweldig lopen, ik liep er vaak een beetje naast. Bij de duowagen deed ik het plankje aan een kant en dan kon ik er makkelijk naast. Bij de quinny (groot zwaar ding met vier wielen, echt zo’n wandelwagen van tien jr terug) die ik had was het echt lastig, die kon ik niet meer goed sturen door het gewicht, ik had ook een mountain terrain en daar had ik er minder last van (kindje stond dan dichter tegen de wagen aan waardoor ik ook weer dichter bij de duwstang zat).

Ik heb er wel nog eentje in de aanbieding :lol: Hij schijnt op alle wagens te kunnen, dat werd destijds iig gezegd.

Ik lees mee.

Zit er ook over te denken om er tzt eentje aan te schaffen (evt via marktplaats).

Ons ventje is net geen 2 als zijn brusje geboren wordt.

Ben erg benieuwd of hij er uberhaupt op blijft staan :wink:

Je hebt ook van die soort plankjes waar een kindje ook op kan zitten… is dat wat?

Ik heb ook ooit eens een soort van mini-buggy gezien; met een wiel en die kon je dan aan de zijkant van je wagen vastmaken.

Maar of dat nou werkt…??

Groetjes, Marieke

Wij hebben een Joolz en ook het Mutsyplankje eraan, die kun je met extra stangetjes iets verlengen zodat je kind ook nog kan staan als de wagenbak erop zit. Persoonlijk vond ik het 3x niks toen de wagenbak erop zat, de Joolz heeft een lekker hoge duwstang en ik ben zelf 1,81 maar toch moest ik idd een beetje krom gaan lopen om niet steeds tegen het plankje aan te schoppen tijdens het lopen :thumbdown: Maar jij zit nu met je kleine meid al op de wandelinzet en toen vond ik het wel prettig :thumbup: De tussenstukjes eraf gehaald en toen kon ik ook gewoon rechtop lopen zonder mijn voeten steeds te stoten :lol: Maar ik zou inderdaad even testen, desnoods naar een goede babyzaak gaan om even te proeflopen, moet kunnen toch!? Dat doe je met een kinderwagen toch ook :wink:

Bij Prénatal zijn ze vaak heel makkelijk met uitproberen (in elk geval degene waar wij altijd heen gaan in Leiderdorp :thumbup: ).

Succes :thumbup:

Ik heb hier een maxi cosi mura wagen en een kidsit er aan hangen voor Mies.

Das een plankje met zitje erop.

Hij vind het prima. Kan zich mooi aan de rand van de bak vasthouden.

Ik zag bij prenatal adaptersetjes liggen waarmee dat plankje ook aan de buzz gemaakt kan worden :thumbup:

Ik vind het iets minder comfy lopen en zou er zeker geen hele einden mee gaan " wandelen" maar gewoon op en neer naar t winkelcentrum wil meer dan prima.

Ik hijs hem op als Mies wil lopen en als hij moe is, laten we hem zakken, gaat hij zitten en loop ik er naast.

Dat zou volgens mij niet werken als je een slecht of zwaar sturende wagen hebt.

Maar deze wagen is met 1 hand goed te sturen en dus kan ik er prima naast lopen. :thumbup: