loopstoel

Vanaf wanneer mag een baby in de loopstoel…?

Als ze kunnen zitten of nu al met 6 maand…

Want bij sommige sites lees ik dat ze vanaf 6 maand al erin mogen :think:

Vanaf 6 maanden zeggen ze indd.

Maar ze raden aan pas als ze GOED zelfstandig kunnen zitten.

Maar ik heb er ook 1 vind het vreselijke dingen.

Hij staat nu trouwens bij oma :mrgreen:

Oeh, van de fabrikanten mogen ze er inderdaad al in maar de meningen zijn nogal verdeeld.

Hier wilde ik die krengen absoluut niet in huis hebben ik ben van mening dat het totaal niet goed is voor kindjes, denk aan de stand van de voetjes en de ontwikkeling van de heupjes onder andere.

Ik ben persoonlijk erg tegen het ‘dwingen’ van kindjes in houdingen waar ze nog helemaal niet aan toe zijn.

had hier ook gehoord dat het niet goed is voor de heupen!

is idd niet goed voor de ontwikkeling van de heupen.

zolang een kindje niet zelf kan staan mag het er eigenlijk niet in…

want tot dan is het lichaampje niet sterk genoeg om het gewicht van eht lichaampje te dragen.

Ze mnogen er niet te jong in omdat als ze te klein zijn ze op de tenen gaan lopen. Als dit erg vaak en lang gebeurd is de kans op dat ze wat spitsvoetjes gaan ontwikkelen. Dus veel op tenen gaan lopen door verkorten spieren.

de fysio vertelde mij dit, heb het niet zelf verzonnen.

Hier werd de loopstoel afgeraden door de fysio.

Hier ook geen loopstoel :naughty: :wink:

HIer ook absoluut geen fan van een loopstoel :hand:

Hier zal er dus ook NOOIT een loopstoel inkomen. Volgens mij is het idd ook erg slecht voor o.a. de heupjes…

hier wel… ideaal voor in de zomer. Onze uk zat er al in met zes maand. Ze zeggen dat ze goed moeten zitten voordat ze erin mogen. En met zes maand kon ze zelf zitten! dus vanaf toen zo ding aangeschaft!

Ze heeft er veel buiten ingezeten, zo kon ze teminste verder komen en lag ze niet tegen de koude grond.

Ik vond het zeer handig. Toen ze met 8 maand zelf rond ging lopen heb ik em naar zolder gedaan, vond het beter dat ze zelf goed leerde lopen dan in zo ding. Vaak krijg je daar teen lopers van.

hier absoluut geen loopstoel de oudste heeft er wel even ingezeten en die was er ook heel snel weer uit misschien dat dat ding hier een 2 week in huis heeft gestaan kreeg het idee dat ze haar voetjes verkeerd ging zetten en dat was dus inderdaad zo dus hier absoluut nooit meer zo ding binnen we hebben gewoon zn loopdingetje gekocht van winnie the pooh zeer stevig en kunnen ze als ze er zelf aan toe zijn aan optrekken en proberen te lopen alles op eigen thempo wel zo goed voor de ontwikkeling :thumbup:

@Mellie wrote:

Ik ben persoonlijk erg tegen het ‘dwingen’ van kindjes in houdingen waar ze nog helemaal niet aan toe zijn.

Eens!

(met de rest van je post trouwens ook, maar dit wilde ik er even uitlichten omdat dat juist zo weinig gezegd wordt!)

Waarom verkópen ze die dingen eigenlijk nog?

:wink:

@Pé wrote:

dan zijn ze dus toch niet zo slecht! :wink:

@konijn wrote:

@Pé wrote:

omdat er mensen zijn die die dingen nog kopen… niet omdat ze zo goed zijn…

moet je fysiotherapeuten erover horen… :naughty: het is niet goed voor de ontwikkeling van je kleine zijn /haar bottengestel

@konijn wrote:

@Pé wrote:

Sja, sigaretten en drank worden ook gewoon verkocht ondanks dat het niet goed is he of denk aan potjes eten vanaf 4 maanden…

Laat jij je overweging van aankopen bepalen door de fabrikanten?

Dan ben je vast een héle goede consument :mrgreen:

Thijmen heeft er nooit ingezeten.

Mirthe toen ze zelf kon staan wel.

Ik heb er wel een , en gebruik hem zo min mogelijk. Maar soms is het wel heel handig. Als je kind echt niet meer bezig is te houden en je moet nog eten koken, nou dan zet ik hem er lekker in.Hij vindt het hartstikke leuk. En voor mijn geduld is het ook nog eens :thumbup: . Wel pas nadat hij kon staan. Mijn dochter heeft er ook op deze manier ingezeten en het is helemaal goed gekomen :wink: .

@Mellie wrote:

@konijn wrote:
@Pé wrote:

Sja, sigaretten en drank worden ook gewoon verkocht ondanks dat het niet goed is he of denk aan potjes eten vanaf 4 maanden…

Laat jij je overweging van aankopen bepalen door de fabrikanten?

Dan ben je vast een héle goede consument :mrgreen:

ik consumeer gelukkig geen drank en rookwaren! :slight_smile:

maar je hebt idd op bepaalt gebied misschien gelijk… Ikzelf vind het welbevinden van eenkind ook belangrijk. Hier lag mevrouwtje alleen maa rop de rug, wilde niks anders, dan aan de handjes lopen bij mama, dus dat ding was een ideale oplossing en ze heeft er uren in gespeeld… overigens niet uren achtereen op één dag, maar gewoon elke dag een poosje!

Voor buiten is die ook ideaal! vooral alshet nog wat koude is in het voorjaar en je geen kindje hebt wat binnen wil spelen! maar lekker net als alle andere kindjes buiten wil! kortom, ik blijf wel voorstander :wink:

Hier heb ik er op tijden van de reflux ook gemak van…

Dat is af en aan… dus als hij er geen last van heeft gaat hij er niet in…Maar als hij echt last heeft, dan is het voor Ruben wel prettig om wat langer rechtop te kunnen “staan”… Dat neemt niet weg dat hij er hier niet langer dan een kwartier in mag…En dit bedoel ik per dag…Voor mijn dochter had ik hem vroeger niet en die heeft tot aan haar 2e jaar op haar tenen gelopen…

Totdat ik boerenklompen aanschafte… (dan kunnen ze niet op de tenen lopen)…

De loopstoel kan …Maar zeker maar een klein poosje per dag…