Loopoor

Hoi,



Ons zoontje van 1,5 heeft eigenlijk continu last van een loopoor.



Steeds is het een paar dagen rustig en dan begint het weer.



De eerste 14 maanden sliep hij heel slecht en toen kreeg hij aan beide kanten een loopoor en daarna sliep hij heel goed.

Waarschijnlijk heeft hem dat al die maanden dwars gezeten.



Laatst was hij erg ziek en ben ik met hem naar de huisarts geweest. Hij wou het nog even aankijken, maar ik vind het raar dat mijn kind steeds opnieuw een loopoor heeft.



Heeft iemand hier ervaring mee?



Wat houden buisjes in en kan hij daar wel gewoon mee in het zwembad enzo?



Groetjes Gismo

Ik weet niet precies wat buisjes zijn maar ik weet wat dat ze aangepaste oordoppen krijgen voor te zwemmen.

Jesse heeft buisjes, na meerdere keren achter elkaar erg ziek geweest te zijn van oorontsteking.

Als jou kindje na maanden slecht slapen ineens goed slaapt na een loopoor, kan het best dat de boel vast heeft gezeten en er niet uit kon, en dat gaat vreselijk zeer doen en geeft natuurlijk een vreselijke druk op het oor als ze moeten liggen.

Maar het is niet echt oorontstekingen wat hij gehad heeft?

Als je het weer niet vertrouwd gewoon terug gaan naar de huisarts en als je kindje veel ziek is zou ik door laten verwijzen naar de kno-arts.

Jesse is er in elk geval heel erg van opgeknapt (buisjes in combinatie met neuamandel knippen)

Volgens mij kun je wel zwemmen met buisjes, maar in de folder die ik kreeg mogen ze dan niet te lang en niet te diep onder water (het liefst helemaal niet, maar met zwemlessen zou dat bijv. wel even kunnen)

Misty, het gekke is dat mijn oudste zoontje dus heel veel oorontsteking heeft gehad en die was er altijd enorm ziek van. Neusamandelen eruit en nooit meer ziek geweest.



De jongste is bijna nooit ziek, maar heeft eigenlijk continu een loopoor. Dan stopt het een paar dagen en begint het weer opnieuw. Dus echt een ontsteking kan het niet zijn, want dan zou hij koort moeten hebben :think:



Ben wel blij om te horen dat ze er gewoon mee mogen zwemmen. Lijkt me vrij lastig n.l. als ze dan niet mogen.



Kijk het nog even aan en dan ga ik toch echt vragen bij de huisarts of er niet een keer door een kno arts naar gekeken moet worden.

wanneer je buisjes hebt mag je geloof ik niet in chloor…dus wel met doppen…



succes!

Ik lees even mee. Myrthe heeft nu het 4e loopoor in een paar maanden tijd. Steeds een paar weken ertussen. 16 maart begon links, 3 april begon rechts en daarvoor was het dus ook al een paar keer raak.

Ze is er niet echt ziek van. Wel verhoging en wat hangerig en 1x gaf ze aan oorpijn te hebben. Tussendoor gaan de trommelvliezen weer keurig dicht, maar dan is het al snel weer raak. We zijn nu naar een antroposoof geweest om te kijken of dat wat oplost en ze krijgt korreltjes (nog in bestelling).

Zwemmen mag inderdaad met open oren. Onder water mag niet. Niet ivm infectiegevaar, maar omdat ze dan heel erg duizelig kunnen worden.

Ik zou zeker naar de KNO arts gaan. Vroeger mochten kinderen met buisjes een maand of drie niet zwemmen, tegenwoordig mag dat gewoon na een week. Een loopoor houdt in dat het eerst vast heeft gezeten, mijn dochter had dat ook heel vaak maar ze had nooit last ervan. Bleek dat ze een geperforeerd trommelvlies had en is daar ook aan geopereerd. T kan ook zo zijn dat jouw kind buisjes nodig heeft om de opening open te houden zodat het niet meer vast komt te zitten. Maar ook al heeft het geen last ervan, ik zou zeker naar de KNO arts gaan.

Wow Betty dat klinkt behoorlijk heftig.



Ian heeft het ook echt heel erg. Zoals vandaag ook weer. Het loopt gewoon langs zijn wang naar beneden en het stinkt heel erg.



Durf nooit zo goed te drammen bij de huisarts, ze reageren iedere keer naar mijn idee zo laks. Maar straks zit ik inderdaad met een kind dat net als jouw kindje met de gevolgen zit.



Sanne, Ian had in het begin ook steeds weken ertussen zitten, maar het wordt nu steeds erger. Ben wel benieuwd naar de ervaring met die korrels.

Hier ook heeel regelmatig een loopoor, het lakentje van het bed moet ik regelmatig elke dag verschonen, en dan is het weer een poosje weg. (Bah, stinkt enorm idd!)

Bij het cb heeft de arts een paar keer in haar oor gekeken maar ze zag niks bijzonders en zei dus dat het geen kwaad kan als ze er geen last van heeft (??) Maar nu ik dit lees, een geperforeerd trommelvlies klinkt wel eng. Hoe kwam je daar achter?

Door de schoolarts. En het was precies hoe jullie het zeggen, het stonk behoorlijk en het " liep" ook echt haar oor uit. Nu hoeft het niet een preforatie te zijn maar ik zou toch doordrammen voor die KNO arts. Beter een keer teveel erheen dan te weinig toch?

Nu wil ik gelijk wat vragen.

Jesse had vanmorgen ineens een hele dikke grote prop bruinachtig taai slijm in zijn oor (sorry voor de smakelijke omschrijving, maar wil graag duidelijk maken wat ik bedoel),

tot twee keer over.

Volgens mijn vriend is dat dus gewoon ook oorsmeer, maar ineens zo’n dikke prop vind ik raar. En volgens mij zit nog steeds zijn gehoorgang vol ermee.

Het was anders dan de loopoortjes die die had nadat hij buisjes kreeg,

en normaal komt er altijd wel wat troep uit zijn oortjes, maar dat is dan korrelig zeg maar, nooit zo.

Wat moet ik hier nou van denken?

Dinsdag moet hij op controle bij de kno-arts.

Als je toch dinsdag op controle moet, dan zou ik het even afwachten, kan een beetje veel oorsmeer zijn, t klinkt niet echt alarmerend.

Je moet idd als je buisjes hebt met oordoppen zwemmen heb het zelf ook gehad.



Ik heb zelf nu ook een loopoor. Gelukkig gaat het nu beter. Ik denk ook dat het oorsmeer is. Maar als je het niet vertrouwd gewoon even bellen hoor.

@karin wrote:

Je moet idd als je buisjes hebt met oordoppen zwemmen heb het zelf ook gehad.



Ik heb zelf nu ook een loopoor. Gelukkig gaat het nu beter. Ik denk ook dat het oorsmeer is. Maar als je het niet vertrouwd gewoon even bellen hoor.




Bij ons mogen ze nu na een week gewoon zwemmen, zonder oordoppen

OIOhh dat was in mijn tijd dus nietzo. Ik had voor allebei de oren oordoppen. En mocht ook niet duiken.

@Misty wrote:

Nu wil ik gelijk wat vragen.

Jesse had vanmorgen ineens een hele dikke grote prop bruinachtig taai slijm in zijn oor (sorry voor de smakelijke omschrijving, maar wil graag duidelijk maken wat ik bedoel),

tot twee keer over.

Volgens mijn vriend is dat dus gewoon ook oorsmeer, maar ineens zo’n dikke prop vind ik raar. En volgens mij zit nog steeds zijn gehoorgang vol ermee.

Het was anders dan de loopoortjes die die had nadat hij buisjes kreeg,

en normaal komt er altijd wel wat troep uit zijn oortjes, maar dat is dan korrelig zeg maar, nooit zo.

Wat moet ik hier nou van denken?

Dinsdag moet hij op controle bij de kno-arts.


Bij Myrthe is het altijd zo’n flinke dot oorsmeer. Het stinkt ook niet, het ruikt gewoon heel sterk naar oorsmeer (ok, lekker is anders :mrgreen:). In het begin twijfelde ik zelf ook steeds, maar elke keer bevestigde de arts dat het echt een loopoor was.

Was ook idd een loopoor bij Jesse, vandaag was het alweer wat erger, maar het is inderdaad ontstoken :frowning: