Loopoor: wel of geen oordruppels?

bericht verwijderd

He Joyce, ik heb er eerlijk gezegd geen verstand van en met Demi geen ervaring mee. Maar op mijn werk heb ik een bewoner die regelmatig een loopoor heeft. We beginnen dan meteen met druppelen.

Staat er niet iets over in de bijsluiter?

je kan ook gewoon een paar dagen met slaolie druppelen. weet je zeker dat het geen kwaad kan. dit wordt ook altijdt gebruikt voor het uispuiten van de oren. 3/5dagen sla olie druppelen en dan uitspuiten.

maar uitspuiten is niet nodig want als je daar eenmaal aan begint dan blijf je. maar omdat het ws geen ontstekking is zou ik niet zomaar oordruppels gebruiken die daar voor zijn

mischa heeft buisjes en als hij langer dan 5-7 dagen een loopoor heeft moet hij aan de oordruppels. Maar wel welke het ziekenhuis voorschrijft. De gewone zeg maar zjn niet goed voor hem…

bericht verwijderd

Volgens mij ligt het ook aan de druppels. Ik heb voor Jim Otalgan staan, dat is pijnstillend, maar mag niet gebruikt worden bij een loopoor. (Wel fijn dat ze er geen last van schijnt te hebben trouwens!)

Fijn dat het beter gaat.

Niets in een loopoor druppelen hoor! Alleen op doktersvoorshrift!

Zodra het oor open is, is de druk er af en ook de meeste pijn al weg.

Gewoon afblijven. Hooguit aan de buitenkant schoonvegen.

Nathalie heeft afgelopen maand 2 keer een (midden)oorontsteking gehad.

Zolang er niks uit het oortje kwam mochten we druppelen, zodra er wel wat uitkwam moesten we daarmee ophouden.

Hopelijk blijft haar oorontsteking nu weg anders worden we waarschijnlijk naar de kno-arts doorverwezen.



Succes!!!

Als het loopoor na 4 a 5 dagen nog “loopt”, gewoon even de ha of kno bellen. Wessel krijgt dan sofradex (geloof ik) en die mogen juist alleen MET loopoor gedruppeld worden.



Dus nooit op eigen houtje iets in het oor druppelen… Ook geen olie in kapotte oortjes lijkt mij!

:frowning: