Mijn dochter heeft een vreselijk loopneusje…zo zielig
Ze wil niet eten van de lepel (dus nu eet ze wat rapley dingetjes), snurkt, ademt moeilijk, wordt steeds wakker ervan en het loopt eruit…
Iemand een goede tip?
Maandag zou ze prikjes krijgen (al een keer uitgesteld omdat ze toen de nacht ervoor steeds overgeven had), zal ik die maar nog een keer uitstellen? (ze zien me al komen ben ik bang…)
een gesneden ui op de kamer, bedje wat verhogen dmv boeken onder de pootjes en een lekker warm bad doen hopelijk wonderen.
Dikke knuf voor je arme meisje :hug:
Als ze erg vol is kun je stomen door de hete douche aan te zetten en met haar door de badkamer te lopen… en idd een uit naastr naar bed :thumbup:
Prikjes… tja ik zou het wel gewoon doen, maar heb begrepen dat de meningen verdeeld zijn daarover. Anders bel je even met het cb wat zij ervan zeggen!
Beterschap! :hug:
Ja het is zo zielig
ui ga ik proberen! Met boeken bedoel je aan een kant zodat het naar beneden loopt? Mag ze eigenlijk al in bad met Eucalyptus?
dankjewel voor de tips!
pakt gelijk een ui uit de voorraad kast
Huh en zwanger?! :o GEFELICITEERD!! :dance:
@Affie wrote:
Als ze erg vol is kun je stomen door de hete douche aan te zetten en met haar door de badkamer te lopen… en idd een uit naastr naar bed :thumbup:
Prikjes… tja ik zou het wel gewoon doen, maar heb begrepen dat de meningen verdeeld zijn daarover. Anders bel je even met het cb wat zij ervan zeggen!
Beterschap! :hug:
he die douche is ook een tip! Had je post nog niet gelezen…zal morgen even CB bellen.
En dankjewel voor de felicitatie
luuf :thumbup: :thumbup:
Wat is dat? :oops:
vandaag gaat het al weer beter gelukkig :thumbup: toch maar prikjes maandag dus…
Kom ik weer met mijn gouden tip: Xylometazolinespray 0,025 mg. Bij de apotheek zullen ze vragen of het van de ha moet, maar een ha schrijft het niet voor die denken dat je het zo kan krijgen (en dat kan dus ook maar je moet wel aanhouden). Hier moet ik van de KNO ook geven bij de eerste beste verkoudheid van Jim. De neus slijmvliezen slinken er door waardoor ze voor een uur of 5-6 meer lucht krijgen, zeker voor de nacht handig! Bovendien voorkomt het oorontsteking! Veel stomen en verder met zoutoplossing sprayen en het bedje schuin werkt ook wel (dan loopt het slijm niet de keel in en gaan ze niet zo hoesten).
inderdaad luuf! Werkt geweldig
is een soort van vix ( schrijf je dat zo?) klinkt je misschien bekender in de oren
gewoon verkrijgbaar bij de drogist/apotheek
Idd Luuf baby werkt heerlijk. net als die vicks vaporub idd… maar deze is speciaal voor babies…
EN het bedje schuin ( boeken of blikken onder de poten bij het hoofdeind) dan raakt het niet zo verstopt… ga zelf maar eens plat liggen als je zo verkouden bent… dan sla je meteen dicht…
Stomen naast een hete douche werkt heel erg goed als het dichtzit…
als je op het cb gewoon even aangeeft dat je twijfelt of ze de prikjes wel aankan zoals ze is kunnen ze even luisteren naar de longetjes of het heel laag zit of gewoon hoog… dan is er nl niks aan de hand…
Succes…
Het heet ook gewoon Luuf? Zo simpel? In tegenstelling tot de naam van Tante Soesa’s tovermiddeltje (waar ik overigens wel even naar zal vragen bij een bevriende apothekersassistente!)
Het gaat iets beter hier, maar ik heb het nu zelf ook :roll:
en ik heb ook keelpijn. Hee…lampje! zou ze daarom slecht eten afgelopen dagen?
Mama Tina, ik heb dus al een extra consult bij het cb…als ik haar niet laat prikken kom ik dus voor niks, en kan de wvk wel naar de longetjes luisteren :oops: ?
neusje even spoelen met fysiologische zout oplossing… zijn ampulletjes te koop bij de apotheek. in elk neusgat even een keertje flink knijpen… (met het ampulletje) en het spoelt al het snot en slijm weg. Neusslijmvlies slinkt ook wat van het zout… werkt hier stukken beter dan neusspray.
yep, hier ook die ampullen veelvuldig gebruikt!
(en als je voor het slapen gaan ook nog ná de ampul een druppeltje xylometazoline doet (je hebt ze in spray, maar de druppels werkten hier dieper in het hele keel/neusgebied) dan slaapt ze als een roos!
Ik vind de druppels ook fijner, maar om de een of andere reden gaven ze hier toen Jim kleiner was altijd spray :think: . Die ampullen vindt Jim dus helemaal niks, dat wordt echt een gevecht dus bij hem begin ik daar niet meer aan, maar het is idd wel heel erg goed!
Luuf vind ik super spul!
Eerst even stomen in de douche, en dan lekker insmeren en naar bed!
Beterschap, ook voor jou :hug: