loopfietsje of een 12" fietsje?

Olief heeft een buitengewone interesse in fietsen.

Driewieler is eigenlijk niet zo interessant meer 8)



Nu twijfel ik over een loopfietsje (dus zonder trappers)

of een ‘echt’ fietsje van 12 ".



Wat hebben jullie gekozen, waarom én hoe bevalt het?

Wij hebben een splinternieuwe (zoeentje zonder trappers, waar ze heel snel op zouden leren fietsen) loopfiets in de schuur staan. :?

Hij wilde er niet op en zelfs een jaar later nog niet,de kinderen in de buurt willen er ook niet op, dus hier is het zonde van het geld geweest. Ik baal er best wel van.



Ik zou eerst ergens gaan proberen of ze er wel op durft, maar ik zou gaan voor een gewoon fietsje met zijwieltjes.

Ik heb een fietsje (geen idee hoe groot) maar ik heb wel het idee dat ze dat veel leuker zou vinden als een loopfietsje wat ik niet heb :mrgreen: .

Ze zit er namelijk ook heel vaak gewoon op en dan moeten er allemaal tassen aan het stuur en dan loopt ze weer even weg om de baby te halen die achterop mee moet :inlove: enz enz. En dat kan natuurlijk allemaal niet met een loopfiets.

Komt bij dat die trappers toch ook wel trekken hoor; ze vind het prachtig dat het haar lukt :inlove: .



Dus ik zou voor een fietsje gaan :slight_smile:

Anne heeft toen ze 2 werd een 12inch gekregen en daar fietste ze (ronde de 2.5 jaar) als de beste op. Dus ik zou voor een echte fiets gaan met zijwieltjes. Nu heeft Anne een 16inch omdat de 12 kapot was, nu fietst ze even niet meer omdat iemand zei dat dat eng was, hopenlijk springt ze over een paar weken er weer op.

Wij hebben hier allebei… De 12,5 " is nog van zijn broer geweest, hij had “alleen” deze fiets en dat ging heel prima. Nu is de tweede jongen een beetje een held op sokken… Dus dat fietsen op het kleine fietsje gaat wel, maar zoooooo langzaam. Sinds vorige week zondag heeft hij de loopfiets erbij, eerst drama, maar per dag gaat het beter en nu is het of hij nooit anders heeft gedaan. Voordeel vind ik (even vanuit mijn eigenbelang) dat hij dus een stuk vlotter is en we dus ook met de fiets een stuk verder kunnen. Lopen is nl om de 20 stappen dat ik hem moet dragen (doe ik natuurlijk niet) en met de kleine fiets duurt alles gewoon heel lang. Nu moet ik echt flink de stap erin om hem bij te houden…

Wij hebben beide via mp gekocht, dus niet voor al te veel geld. En we zijn erg blij met beide. Straks zal hij toch op de 12,5 echt fietsen (ook zonder zijwielen), hij is nl wat klein van stuk.

Even voor de goede orde, de oudste wordt in juli 5 en de jongste 13 dagen later 3 jaar.



Succes met je keus!

Rosajati

milan heeft allebei… hij heeft al heel veel gespeeld met het loopfietsje… dat vindt hij helemaal geweldig…



3wieler kon en kan hij niks mee…



12 inch fiets heeft hij net… daar zijn we nog mee aan het oefenen… maar dat vind hij ook erg leuk!

Bedankt meiden!



Het is een beetje om het even denk ik dus.



We hebben een 16" fietsje (net een slag groter) en daar past

ze dus echt niet op (natuurlijk).

Dus ik vroeg me af of het niet leuker was een loopfietsje te kopen.



Ik ben even in de fietswinkel geweest net en allebei

even uitgeprobeerd. Ze vindt ze allebei mooi en allebei

wel wat eng. Maar ik heb wel het idee dat het loopfietsje

ook in de smaak valt… Ze durfde er wel op te zitten en wat

te lopen…



Ik ga eens kijken op internet want in de winkel waren ze nieuw

90 euries… :shifty:

loopfiets met stip!! let er wel op dat je er eentje koopt die past bij de lengte, want ze moet wel goed met de voeten bij de grond kunnen, anders wordt het echt ernaast lopen. (wat Robbert dus 7 maanden lang gedaan heeft :inlove: )

Ik heb net een loopfiets besteld via internet, 44 euro ipv 90

Ik heb toch voor de loopfiets gekozen aangezien we al een

fietsje van 16" hebben, waar ze mss over een half jaar al

op kan. Dan hebben we dubbele fietsjes, is ook zonde.



We zien wel hoe het gaat 8)

Goede keus, die loopfiets. Kes heeft een houten loopfiets (zo één met maar 2 wielen) en kan er al heel hard mee. Hij leert ook heel goed zijn evenwicht bewaren door die fiets waardoor hij straks met fietsen zonder zijwieltjes ook dat evenwichtsgevoel al kent. (Overigens crosst hij ook op een 12 inch fiets rond :wink: )