Ok, ik loop soms achter met dingen, maar is het nieuw dat Strepsils onder de medicijnen vallen??? :shock: Net op de tv reclame waarin het (vooral voor mijn idee) wel 20x verteld wordt… :think:
Wie helpt mij uit de, beginnende keelbrand…? :mrgreen:
Ik heb geen idee of het nieuw is. Wel weet ik dat ik tijdens mijn zwangerschap van Stein al van de gyn geen strepsil mocht nemen tegen de keelpijn. :think:
hier eigenlijk hetzelfde… bij de jongste ontzettend last van mijn keel gehad, kon bijna niet meer slikken, maar Strepsils mocht ik niet.
Denk dat het eigenlijk altijd wel een medicijn is geweest, maar dat het nu dan misschien bij zelfmedicatie weg is gehaald ofzo? :think:
Alhoewel… het lag toen ook al echt ACHTER de toonbank en je moest er echt om vragen.
Strepsils een medicijn? What a joke. Het is niet meer dan een snoepje :eh:
@Karin2 wrote:
Heb je wel eens gekeken welke werkzame stoffen erin zitten?
Ik zou ze niet graag binnenkrijgen als ik zwanger was hoor, dan neem ik wel een simpel zuurtje of anta-flu of vicks blue snoepje, maar zeker geen strepsils
misschien leuk te weten, ik kreeg dit al in mijn opleiding geleerd en ik ben al 22 jaar van school af, ben apothekersassistente
hier bijsluiter van strepsils
http://www.exmedica.nl/bijsluiter/strepsils/h04174
als je bv geeft word het ook afgeraden
@mamy wrote:
@Karin2 wrote:Strepsils een medicijn? What a joke. Het is niet meer dan een snoepje :eh:
Heb je wel eens gekeken welke werkzame stoffen erin zitten?
Ik zou ze niet graag binnenkrijgen als ik zwanger was hoor, dan neem ik wel een simpel zuurtje of anta-flu of vicks blue snoepje, maar zeker geen strepsils
misschien leuk te weten, ik kreeg dit al in mijn opleiding geleerd en ik ben al 22 jaar van school af, ben apothekersassistente
toen ik de bijsluiter las snapte ik het idd ook volledig…
Heb toen heel wat dropjes (gelukkig een lage bloeddruk), anta flu’s en weet ik het weg gewerkt… wou heeeeel graag dat mijn keel het zelf weer ging doen en er geen medicatie voor gebruiken die ik dan eventueel via de ha zou kunnen hebben krijgen (nou ben ik sowieso geen groot medicatie verbruiker, maar als ik zwanger ben wil ik het liefst echt helemaal niks :shifty: ).
Maar nu wordt het er ook echt bij vermeld, das nieuw volgens mij?
@Karin2 wrote:
:eh:
Ze liggen bij ons áchter de toonbank, tussen de geneesmiddelen.
Daarbij mag je ze niet bij zwangerschap, en heb je de werkzame stoffen wel eens bekeken?
Er zit ook een maximum dosis aan en een toedieningsinterval van 2 á 3 uur.
De Vicks blue en Antaflu, dát zijn snoepjes.
@Danja wrote:
Maar nu wordt het er ook echt bij vermeld, das nieuw volgens mij?
Waarschijnlijk waren er nog veel meer mensen zolas Karin die dachten dat het gewoon een keelsnoepje was.
Heb ze altijd in huis, en ik wist dat het een medijcijn was.
@mamma van sharondenise wrote:
@Danja wrote:Maar nu wordt het er ook echt bij vermeld, das nieuw volgens mij?
Waarschijnlijk waren er nog veel meer mensen zolas Karin die dachten dat het gewoon een keelsnoepje was.
vanaf 1 januri is het inderdaad ondere strengere eisen verkrijgbaar.
voor wat betreftde werkzame stoffen, die doen bij mij dus ook niks.
Noscapect werkt beter en is volgens mij nog wel verkrijgbaar. ( kan je ook minder verwarren met een snoepje.
@jorien wrote:
@mamma van sharondenise wrote:@Danja wrote:Maar nu wordt het er ook echt bij vermeld, das nieuw volgens mij?
vanaf 1 januri is het inderdaad ondere strengere eisen verkrijgbaar.
voor wat betreftde werkzame stoffen, die doen bij mij dus ook niks.
Noscapect werkt beter en is volgens mij nog wel verkrijgbaar. ( kan je ook minder verwarren met een snoepje.
alleen is noscapect meer tegen de hoest en niet tegen de keelpijn
Dat vanaf 1 januari klopt niet hoor.
Alleen de dextromethorfan en grootverpakkingen NSAID’s vallen hieronder.
Strepsils zijn altijd een geneesmiddel geweest en ook aangeduid als zodanig.
Noscapect is voor prikkelhoest overigens.
@Anneke wrote:
@Karin2 wrote:Strepsils een medicijn? What a joke. Het is niet meer dan een snoepje :eh:
:eh:
Ze liggen bij ons áchter de toonbank, tussen de geneesmiddelen.
Daarbij mag je ze niet bij zwangerschap, en heb je de werkzame stoffen wel eens bekeken?
Er zit ook een maximum dosis aan en een toedieningsinterval van 2 á 3 uur.
De Vicks blue en Antaflu, dát zijn snoepjes.
:eh: :eh:
Ik bedoel hiermee Strepsils geen helende of onderdrukkende werking heeft m.i…En dan vind ik het geen medicijn.
Maar wat jij vind, en of iets werkelijk zo is, daar zit natuurlijk een verschil in.
Ik kan ook vinden dat gras blauw is, maar dat doet niets af aan he feit dat het gewoon groen is.
Strepsils werken overigens bacteriedodend, dus dat remt de aanmaak van bacteriën die de keelpijn kunnen veroorzaken.
Heel wat anders dan een heet keelsnoepje dat alleen verzacht door de speeksel aanmaak die je hebt door erop te zuigen.
Het is een zelfzorg geneesmiddel dat zonder recept verkijgbaar is, maar zeker geen snoep.
Sommig varianten mogen pas vanaf respectievelijk 6 en 12 jaar.
@Anneke wrote:
Maar wat jij vind, en of iets werkelijk zo is, daar zit natuurlijk een verschil in.
Ik kan ook vinden dat gras blauw is, maar dat doet niets af aan he feit dat het gewoon groen is.
Daarom zeg ik ook m.i.
En dat ik dat vind.
Enzo :eh:
Waarom maak je hier nu een discussie van, ik mag toch zeggen wat ik vind? Ik zeg toch niet dat het waar is ?
Prima hoor.
Vind het alleen raar dat je iets vind, maar er dan aan toe moet voegen dat je niet zegt dat het waar is. :doh:
@Anneke wrote:
Prima hoor.
Vind het alleen raar dat je iets vind, maar er dan aan toe moet voegen dat je niet zegt dat het waar is. :doh:
Tjonge wat ben jÃj vermoeiend!
Heb niet eens zin om mezelf uit te leggen. :doh:
Het klopt gewoon niet wat je zegt.
@Karin2 wrote:
Ik wijs je daarop, en vervolgens mij ben je daar gewoon niet van gediend.
Dan kun je vinden wat je vind, feit blijft dat het gewoon niet klopt.
Dan mag je mij vermoeiend vinden en een boel onaardig gaan lopen doen, maar ik snap je niet hoor.
Ik heb helemaal geen zin in een discussie, en ben daar ook allerminst op uit.
wat ik van een vriendin heb geleerd, je keel spoelen met tandpasta, en dat dan doorslikken, is ook anti-bacterieel tandpasta…succes