LOI kidzz

Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik wil Mateo een cursus spaans laten doen.

(Mateo wil het ook graag dus dat scheelt)… 8)

In 5 maanden heeft hij dan een diploma, dit kost 40 euro per maand.

Voor 200 euro wil ik graag weten wat voor vlees ik in de kuip heb…

mocht het een succes zijn, dan hoor ik het graag. kan ik de mijne misshcien toch nog fatsoenlijk aan het engels krijgen…

Voor Lotte hadden we de cursus Engels aangeschaft, omdat haar dat leuk leek en het leren in de klas haar wel erg gemakkelijk afgaat. Ik weet niet of deze cursus te vergelijken is met die van jullie, maar Lotte heeft het al heel snel opgegeven. Ze moest er eigenlijk iedere dag toch wel wat tijd in steken en voor zo’n kind was de hoeveelheid woordjes die ze per week moet leren gewoon veel en veel te veel!

Mochten jullie er aan beginnen, heel veel succes en plezier!

Viratine

geen ervaring met taalcursus, wel met de typcursus

jan heeft deze gedaan en afgemaakt

maar idd moet je er wel wat tijd insteken

en zoals jan zelf zegt; op tv zag het er leuk en spannend uit, maar het was best saai

@hedwich wrote:

geen ervaring met taalcursus, wel met de typcursus

jan heeft deze gedaan en afgemaakt

maar idd moet je er wel wat tijd insteken

en zoals jan zelf zegt; op tv zag het er leuk en spannend uit, maar het was best saai

Was dat van LOI Kidzz?

ja was loi kidzz

hij zag later ook de reclame van de taalcursus

zijn reactie was; ziet er weer leuk uit, maar als het net zo is als met typen, zal het er leuker uitzien dan het is

maar dat weet ik dus niet

heb jan regelmatig moeten zeggen van NU ga je er mee bezig

elke vrijdag moest hij dan een toets doen

je kan wel eens een week overslaan, maar dan schiet het niet echt op

hij heeft het afgemaakt en zijn diploma gehaald

zijn typen gaat wel veel sneller dan heel veel klasgenoten, dat heeft het ieg wel opgeleverd

Th wil graag vloeiend Engels leren spreken.

Heb ook al eens rond gekeken voor een cursus,

maar denk dat ik het nog maar even laat.

Hij heeft Engels op school.

Ben nu al heel blij dat hij iedere dag trouw cello oefent en voor zijn konijn zorgt. :wink:

Persoonlijk zou ik nooit voor een cursus Engels kiezen voor kinderen… :shifty:

Ze krijgen op de basisschool al Engels en in het vervolgonderwijs is Engels ook al verplicht. Vaak is er geen oplossing voor de kinderen die al goed Engels spreken en gaan ze zich vervelen, o.i.d…

Daarom zie je ook vaak op “gewone” basisscholen dat ze kinderen die “voor” lopen/ hoger IQ hebben als alternatief een ander soort les erbij geven. Op de ene school is dat Spaans of Russisch, maar kan ook richting Sterrenkunde of zoiets gaan.

@NoortjeP wrote:

Persoonlijk zou ik nooit voor een cursus Engels kiezen voor kinderen… :shifty:

Ze krijgen op de basisschool al Engels en in het vervolgonderwijs is Engels ook al verplicht. Vaak is er geen oplossing voor de kinderen die al goed Engels spreken en gaan ze zich vervelen, o.i.d…

Daarom zie je ook vaak op “gewone” basisscholen dat ze kinderen die “voor” lopen/ hoger IQ hebben als alternatief een ander soort les erbij geven. Op de ene school is dat Spaans of Russisch, maar kan ook richting Sterrenkunde of zoiets gaan.

Daarom hebben wij, in samenspraak met Mateo ook voor spaans gekozen.

Maar in het geval van bv N. van Fiep, zou ik er wel voor kiezen om hem sneller dan regulier engels te laten leren omdat zijn vader engels spreekt.

@Madre wrote:

Maar in het geval van bv N. van Fiep, zou ik er wel voor kiezen om hem sneller dan regulier engels te laten leren omdat zijn vader engels spreekt.

van dattum ja. Ik ben ook niet zo voor per se je kind heel veel meer willen aanleren dan dat er op school wordt aangeboden (al zou ik bij kinderen die dat zelf heel graag willen en erg leergierig zijn, niet inzien waarom je daar niet op in zou spelen. Als het maar vanuit het kind komt, en het niet de over ambiteuze ouders zijn die er achter zitten. Juist als ze zo jong zijn, zijn ze ontzettend gevoelig voor het oppikken van andere talen Zie dat bij n ook, ongelofelijk hoe snel dat gaat).

Maar ik dacht dat ik bij n een prima reden heb om niet te wachten op die 3 woordjes die hij straks in groep 6 geleerd krijgt. Gelukkig gaat een hoop ook vanzelf, als hij samen met zijn vader is en de hele dag engels hoort, pakt hij het onwijs snel op. Maar écht communiceren, met een beetje diepgang ipv alleen ‘do you want something to drink’ en ‘where are you going’ en zo, zit er nog niet in. En dat zou heel wat waard zijn.

Lastige is alleen dat n helemaal niet wil…mijn zus had ook wat boekjes gehaald tijd geleden, wil ie ook niet aan. Deze cursus wordt eht nu dus ook zeker niet. Maar misschein dat ie ooit toch zelf gemotiveerd raakt.

@fiep klophout wrote:

@Madre wrote:

van dattum ja. Ik ben ook niet zo voor per se je kind heel veel meer willen aanleren dan dat er op school wordt aangeboden (al zou ik bij kinderen die dat zelf heel graag willen en erg leergierig zijn, niet inzien waarom je daar niet op in zou spelen. Als het maar vanuit het kind komt, en het niet de over ambiteuze ouders zijn die er achter zitten. Juist als ze zo jong zijn, zijn ze ontzettend gevoelig voor het oppikken van andere talen Zie dat bij n ook, ongelofelijk hoe snel dat gaat).

Misschien ben ik wel een ambitieuze ouder. Ik denk dat het Mateo zal prikkelen, hij vond het een leuk idee en juist nu hij zo jong is en een spons, lijkt het mij een prima idee..

Maar ik kwam er in eerste instantie mee.. :)

Kan je niet net als bij volwassen cursussen en proefles aanvragen?

Dan weet je in elk geval of het een beetje leuk of eigenlijk heul saai is.

Niks mis met iets nieuws aanleren als het op een leuke manier gaat lijkt me. Saai haken ze snel af, maar kinderen zijn van die taalsponzen over het algemeen en je leert als je eenmaal ouder bent over het algemeen langzamer nieuwe talen als als kind.

Over thuis dingen bewust niet aanleren omdat ze anders op school zich gaan vervelen verschillen de meningen ook nogal.

Onze 2e is zo’n kind dat van alles wil leren en inmiddels ‘officieel HB’ is en ontzettend snel gaat. Dit schooljaar versneld naar groep 3 en hij gaat nu de groep alweer vooruit :shifty: . Voor hem zal het zeker fijn zijn als hij straks in groep 4 buiten de reguliere vakken iets anders mag leren en dat kan net zo goed Engels zijn, want in groep 4 krijg je dat nog niet en is wel iets wat hem interesseert.

Als hij dus Engels wil leren… dan mag hij dat… hoe dat dan in groep 7/8 en vervolgonderwijs gaat? Zien we dan wel, maar ik heb liever een kind dat nu aan zijn behoeftes toekomt en een blij kind is dan dat we weer het mega gefrustreerde kind van het 1e halfjaar van dit schooljaar terugkrijgen omdat hij niet voldoende uitdaging heeft, zich stierlijk verveeld en het idee krijgt dat hij niks mag leren, want dat is lastig voor de rest…

Dan maar lastig, maar das beter dan bijna depressief (zonder overdrijven).

jan loopt op school voor met engels

dankzij… de ds :lol:

een aantal spellen zijn alleen maar in het engels dus wilde hij het goed kunnen spelen, moest hij wel woorden weten

in het begin dus vaak vragen van mam wat is dit, wil je dit vertalen ?

en na het tijd herkenning van de woorden en dus minder vragen

af en toe zijn ze samen teksten van liedjes aan het vertalen

Ik snap het in Fiep haar geval ook wel hoor… het engels leren…

Ik zei alleen “persoonlijk” zou ik niet voor Engels gaan… maar ik heb dan ook geen engels sprekende papa voor mijn kindjes. Spaans lijkt me juist leuk en met een beetje ambitieuze ouder is niets mis.

Voor mamaMarije… zou ik dus juist niet voor Engels gaan. Juist met een HB kind. Juist ivm de uitdaging die in de toekomst nog moet komen. Maar als het goed is zal de school toch met iets moeten komen (ik neem aan, dat de school richtlijnen heeft met HB kindjes?)

is het engels op basisscholen eigenlijk wel een beetje met z’n tijd meegegaan?

Tegenwoordig pikken kinderen volgens mij idd zoals hedwich vertelt via games en dergelijke veel eerder engels op dan vroeger. Ik mag hopen dat het onderwijs daarop aangepast is. (hier op school zijn ze geloof ik dit jaar een jaar eerder gestart met engels, om die reden (zwak dat ze daar nu pas mee komen, maar goed, voor mijn kinderen zijn ze op tijd :angel: hoewel die dus hopelijk gewoon al heel wat meer kunnen spreken dan dat ze dan leren)

geen idee

hier op school pas in groep 8 engels

na de eerste twee keer, kreeg jan al extra opdrachten …