Logistieke "problemen?"

Vandaag wezen kijken op een leuke school voor tl. Een goed gevoel erbij en daar gaan we haar dus aanmelden. Maar… We werken allebei in de zorg. Bij een vroege dienst begin ik om 7 uur en man om 7.30. Hij moet 3 kwartier rijden en is dus om kwart voor 7 weg. Ik ga altijd om half 7 weg van huis.



Tja … en hoe moet dat nou straks op school? Voor schoolse opvang is “pas” open om 7 uur of 7.30. Hebben wij dus niets aan. Kinderen hier in de buurt die tl eventueel mee zouden kunnen nemen zitten op de andere school, en om daarom haar nu op die school te zetten…

Maandag en donderdag is geen probleem. maandag ben ik vrij, donderdag past mijn moeder altijd op. Nu dus nog 3 dagen.

Misschien dat ik kan regelen op 1 van die dagen standaard laat te draaien en man ook, maar houden we nog een dag open.



Zijn er hier meer mensen met dit “probleem” en hoe hebben jullie het opgelost?



Ik hoor het heel graag!



(ze gaat pas vanaf januari 2013 naar school dus we hebben nog ff :wink: )

Ik vrees dat opvang of iets in de vorm van gastouderschap het enige is. Zo vroeg VSO zal vast niet makkelijk worden. Ook voor je kind niet. Misschien kan 1 van jullie (of om beurten) voor een langere periode ouderschapsverlof opnemen,zodat jullie iets later kunnen beginnen?

Bijvoorbeeld 1,5 uur per week en zodar het bij 1 van jullie op is,dat de ander het dan op gaat nemen?

Een oma of opa die 1x per week je kind kan brengen?

Lijkt me lastig en in de reguliere opvang ook bijna niet haalbaar volgens mij…

hier hadden we hetzelfde, sowieso was de keus tussen scholen al moeilijk, maar mijn schoonzus heeft aangeboden om op onze zoon te passen, als wij moeten werken. Dus hebben we hem in haar dorp op school gedaan, daar is geen BSO (is net zo ver rijden voor ons als naar de andere school, waar wel een BSO is).

Wij brengen mijn zoon dan naar mijn schoonzus zodra wij naar het werk gaan, zij brengt hem dan naar school, haalt hem tussen de middag op, brengt hem weer weg en 's middags weer ophalen. Dus niet overblijven, wat ik niet zo zag zitten. Zij heeft overigens zelf ook 4 kinderen, waarvan dan nog 2 op die school, dus ze gaat die toch ophalen van school, dus neemt ze de mijne net zo makkelijk mee.



Een gastouder zoeken dus?

Er zit hier toch ook een kinderhotel?

Volgens mij kun je haar daar wel zo vroeg heen brengen.

Hij zit aan de rand van kloosterveen als het goed is.

heb geen oplossing voor de logistiek behalve een gastouder.

Jouw go heeft er ook 2 die voor school al gebracht worden en die ze met haar eigen dochter mee naar school neemt.



Enne… welke school gaat het worden?

Heb even gegoogled, maar volgens mij bestaat dat hotel niet meer :frowning: .

Daar zit nu een bso die ook pas om 7.30h opengaat.

Helaas… dus dan is waarschijnlijk toch een go de enige oplossing.

@Heleentje wrote:

Heb even gegoogled, maar volgens mij bestaat dat hotel niet meer :frowning: .

Daar zit nu een bso die ook pas om 7.30h opengaat.

Helaas… dus dan is waarschijnlijk toch een go de enige oplossing.




dat was de Nanny volgens mij.

Ja, dat klopt, maar kan er nu niets meer over terugvinden.

Er zit nu Catalpa.

Woon je in een stad of in een dorp?



Wij hebben eenzelfde probleem (nachtdiensten, ander vroeg op pad) en hebben een studente die twee ochtenden per week om 7.30 (of 7.00 bij nachten) bij ons komt om de oudste naar school en de jongsten naar de creche te brengen. Erg relaxed en ze doet het nu al meer dan een jaar :thumbup:

een gastouder is geen optie. Hebben we gehad maar ivm dat manlief zijn diensten kort van te voren bekend zijn (en ze zich dus niet houden aan de regel hoelang het klaar moet zijn … maar dat ter zijde…) zit de gastouder vaak al vol.

Toen ik net ging werken ging tl naar gastouder. Ik heb een cyclus rooster, maar man dus niet. Zodra zijn diensten bekend waren nam ik meteen contact met haar op maar vaak zat ze dan al vol… Want de ouders die een “normale” werktijden hebben (9-17) kunnen voor een heel jaar al hun dagen claimen, wij dus niet en hadden vaak geen oppas.

Dus dit werkt niet voor ons.



De creche waar tl nu heen gaat is super, vanaf 6 uur open en dus helemaal top voor ons. Maar die brengen de kids alleen naar een andere school in de wijk hier (M), dus een andere wijk als waar wij wonen.



Ik zal eens gaan nakijken hoevaak het afgelopen 2 maand voorgekomen is dat we samen vroege dienst moesten werken, en hoe vaak we dan een probleem hebben.



Marije, is de velkei geworden!



zusara, woon in een stad



mandy-d, hebben idd al gehad over opnemen van ouderschapsverlof. Maar dat zou dan neerkomen dat we niet later kunnen beginnen. Diensten beginnen nu eenmaal om 7 uur (bij mij) en later kan niet. Zorg voor cliënten draait door, moeten medicatie e.d. hebben enzo…

Hier ook hetzelfde probleem. Man en ik werken allebei in de zorg.

Man gelukkig iets minder onregelmatig dan ik. BSO lukt met onze werktijden ook niet.

Hier hebben wij 2 oma’s die oppassen en Lienke dus ook naar school brengen en weer ophalen. Ben erg blij dat het zo geregeld kon worden!



Hopelijk vinden jullie ook een passende oplossing!

Ik denk ook dat het vinden van een oppas aan huis (iemand die alleen brengt) het beste gaat werken. Op den duur zal je misschien een andere oplossing gaan vinden,maar zelfs al is er een plek waar een kind geen zou kunnen, het zeer vroege opstaan i.c.m. de al pittige schooldagen, is voor jullie op den duur ook niet houdbaar. Iemand aan huis,die zodra je kind opstaat gewoon een rustig ochtendritueel kan doen en het dan naar school brengt, is het enige wat ik kan bedenken.

Het zou maar om 1 dag p.w. gaan toch?

het gaat om de ene week 3 dagen (mits we dus dan allebei vroeg hebben) de andere week 2 dagen.

Hier ook allebei in de zorg. En soms ook het probleem met allebei vroeg. We proberen soms wat te ruilen en omdat we in het weekend werken zijn we af en toe ook wat extra doordeweeks vrij.



maar voor de echte knelpunten hebben we een vriendin bereid gevonden die tegen een vergoeding wil oppassen.

Ik zou ook proberen om iemand te vinden die voor schooltijd wil komen en dan T naar school brengt.

Ik heb het een jaar lang gedaan bij een gezin met 3 kinderen. 6:30 was ik er, bracht ze naar school en ging weer naar huis. En dat 4 ochtenden.



Als jij nu ook zo’n iemand weet te vinden dan ben je uit de problemen :thumbup: Kan via het gastouderbureau maar ook wat ik hierboven al las, een student.

zonder dat ik alles gelezen heb, maar maak je nu gebruik van een flexibel kdv?

oen sophie daar heen ging zat er namelijk ook een basisschool kind bij. die kwam eerst naar het flexibele kdv en van daar bracht de vso hem naar school

ellen, ja flexibele kdv. Deze maand gaat ze dus maar 1 keer…

Geen basisschool daarbij. Wel in die wijk maar die kdv brengt dus geen kinderen naar een andere wijk…

Herkenbaar probleem. Het was voor mij reden om een andere baan te gaan zoeken. :slight_smile:

dan zou ik dus compleet uit de zorg moeten, heb geen andere diploma’s en dus laten omscholen…

@Cariska wrote:

dan zou ik dus compleet uit de zorg moeten, heb geen andere diploma’s en dus laten omscholen…




Ik heb een leidinggevende functie in de zorg nu. Geen omscholing, wel andere werktijden. :slight_smile: