Mijn ouders wonen ruim 100km bij ons vandaan. Anne ziet opa en oma ongeveer 1 keer in de week, af en toe iets minder. Nu hadden opa en oma gevraagd of Anne wilde komen logeren (ze heeft 1 keer daar geslapen ivm een bruiloft die wij daar in de buurt hadden, maar toen hebben we haar s nachts opgepikt). Anne uitgelegd wat dat inhield en ze vond het super. We hadden zoiets van, we zien wel wanneer ze weer terug wilt. Zondag hebben we haar gebracht, met de gedachte dat ze maandagavond wel weer terug zou komen. Maar Anne zei: ik blijf 3 nachtjes bij opa en oma slapen (3 is een leuk getal omdat ze zo oud is). Maar zoals het er nu naar uitziet gaan het ook inderdaad 3 nachtjes worden. Het gaat zo ontzettend goed. We bellen wel met elkaar en ze zegt dat ze van ons houdt, maar ze blijft nog bij opa en oma zegt ze dan. S nachts als ze moet plassen roept ze ook om oma en niet om ons, dus ze begrijpt helemaal hoe en wat. De eerste nacht lag ik echt met een brok in mn keel en toen we naar huis reden en zij ons uitzwaaide heb ik wel wat tranen gelaten. Voor ons echt de eerste keer dat ons meisje niet thuis is. Voor sommigen zal het vast raar klinken, maar waar wij wonen hebben we verder geen familie of zo, dus ze is altijd bij ons. Ja, ze speelt wel bij andere kindjes, maar dan krijg je haar na een paar uur weer terug.
Ik ben blij dat ze het zo goed doet bij opa en oma en dat hun ook lekker van hun kleinkind kunnen genieten. Zeer trots ben ik op ons meisje dat ze zich onder zoveel verschillende omstandigheden staande houdt.
Maar ik ben blij dat ik haar morgen weer kan knuffelen :oops: :inlove:
Kan me je gedachten helemaal voorstellen! Rick is nu ook bij opa en oma aan het logeren (hij is 4) en komt (gelukkig) vanavond weer thuis!!!
Dit is voor hem de 3e keer geloof ik en het blijft vreemd. Maar als ik er dan aan denk hoe fijn ik het zelf als kind vond en hoe een goede band ik daardoor met mijn opa heb opgebouwd dan doe ik er alles aan omdat daar ook zo te krijgen. Omdanks dat ik het er absoluut niet mee ens ben hoe mijn schoonouders met hem omgaan als hij daar is! En ja hij huilt niet ikke wel!
O, het lijkt me helemaal lastig als je het niet helemaal eens bent hoe je schoonouders met hem omgaan, toch knap van je dan dat je idd die band wilt laten opbouwen.
Ik vind die band ook belangrijk, want mijn vader heeft 2.5 jaar geleden een zwaar en dubbel hersenstaminfarct gehad. Hij is er goed bovenop gekomen aangezien 1 op de 10 mensen dit maar overleeft. Mijn moeder is zelf beperkt en heeft nu grofweggezegd 2 kinderen om op te letten. Mijn broer en schoonzus wonen een paar huizen verderop en gaan mee met gezellige dingen doen, maar het gaat geweldig. Tja, wie weet hoelang Anne nog kan genieten van opa en oma. Vandaag gaan ze naar kinderstad in heerlen en gister zijn ze in mondo verde geweest, zondagavond nog naar de kermis in heerlen geweest en morgen wordt ze weer naar huis gebracht. Zo te horen eet ze beter bij opa en oma dan ze ooit gedaan heeft (behalve het eerste levensjaar ).
Ach op deze manier krijgt het huis ook eens een goede beurt :mrgreen:
Rick doet bij opa en oma niet veel meer dan uit het raam kijken maar hij kan lekker knuffelen met opa en het hoogtepunt is ontbijten bij Ikea. Maar met mijn bekkeninstabiliteit ben ik blij met een beetje rust. Maar ben ook blij als hij vanavond weer lekker thuis is!!
Idd het is die band die ik met mijn opa had die gun ik hem ook zo!! En ook hier is de vraag hoelang zijn ze er nog mijn schoonvader heeft meerdere malen op het punt gestaan er een eind aan te maken. Hij was zelfs niet blij toen Rick geboren was nu gaat het gelukkig goed maar ja dit was al de 3e depressie dus wanneer komt de volgende??
Super dat ze het zo naar haar zin heeft bij opas & oma.Als moeder is het natuurlijk moeilijk maar dit zal de 2e x al wat minder zijn omdat je weet dat Anne het gewoon naar haar zin heeft.
Ik zou zeggen geniet ervan net zoals opa & oma er van genieten :mrgreen:
Ik wou dat Mariano een opa of oma had waar hij weleens kon gaan logeren :?
Anne is gister terug gekomen. Ze heeft zich echt reuze vermaakt bij opa en oma, en was hier zo moe, dat ze om 19uur in bed lag (normale tijd) en heel de nacht heeft doorgeslapen tot 8:30uur vanmorgen :mrgreen: (normaal moet ze nog weleens plassen, maar deze nacht niet).
Ze is op dit moment alleen niet te genieten terwijl ze zich bij opa en oma zo keurig heeft gedragen. Ik ga er maar van uit dat ze goed uit haar doen is door de drukke dagen. Vandaag dan ook alleen maar lekker rust en in de bossen paddestoelen gezocht (en gevonden).
Ik moest vanmorgen noodgedwongen even naar de huisarts en ze moest mee, maar gelukkig heeft ze zich daar weer netjes gedragen.
Het zal nu vast vaker voorkomen dat Anne naar opa en oma gaat, en goed te weten dat ze dus geen heimwee heeft.
(maar ik ben erg blij dat ze nu weer bij ons is :oops: :inlove: )