logees 12 jaar oud, wat te doen ??

hallo allemaal,

nou mijn vraag zegt het al een beetje, we krijgen van vrijdagavond t/m zondag 2 logees (tweeling, meisje en jongen) van 12 jaar.

maar nu zitten we eigenlijk wat kunnen we gaan doen, zaterdag overdag met de kids ?? 's avonds is geen probleem, filmpje chips, popcorn helemaal goed…

maar overdag he…het is geen strandweer (18 graden en kans op een bui)

en tjsa, het moet natuurlijk ook wel iets aan zijn voor onze kleine meid…

nou kom maar op met de ideeën !!

Een indoor-speeltuin is voor alle leeftijden leuk. Dierentuin ook maar dat is wel het prettigst als het droog is.

Heb je spelletjes in huis? Of een voetbal? Leuke tijdschriften voor die leeftijd (evt van de bieb).

Kleine kinderen kunnen ook weer een bron van bezigheid zijn voor kids van die leeftijd.

Wij hebben laatst een paar basisschool kids een middag en avond over de vloer gehad, en ik weiger eerlijk gezegd het entertainmentteam uit te hangen (nou komen deze kids ook niet voor de lol bij ons, maar dit zou bij mij waarschijnlijk ook gelden voor andere kinderen), dus ik vind het wel fijn als ze zelf iets meenemen (al is het maar iets wat maar een beetje tijd vult, alle beetjes helpen).

popcorn maken…

ennn…

wat kinderen ook leuk schijnen te vinden.

koop een pak appeltaartmix en laat ze alleen uitzoeken hoe en wat…

onder het mom: iedereen die kan lezen kan een appeltaart bakken!

En waarom vraag je ze zelf niet wat ze willen?

mijn ervaring is dat een ondoor speeltuin (ik denk even aan ballorig) juist niet zo leuk meer is als je 12 bent. De meiden die bij ons op de bso zitten en die in groep 8 zitten, zoeken dan liever een plekje op om te teutebellen en iedere moment te roepen: we vervelen ons :roll: :lol: Ik vind ballorig nog leuk tot 10 jaar. Iig als ik zo naar de kids op mijn werk kijk.

Een dierentuin is wel een goed idee, dat vind iedereen leuk!

Misschien is een bepaalde museum ook leuk. De bakkerijmuseum bv. Kunnen ze zelf koekjes bakken, ook je kleine en de bakker verteld meteen er alles over.

Gewoon thuis dingen doen is ook leuk. Ze zullen vast wel een ds of iets meenemen. Spelletjes doen, iets bakken (appeltaart ofzo) flessenvoetbal ofzo. Of dat jij met de meiden een soort beautymiddagje van maakt en je man/vriend met de jongen ook iets ‘mannelijks’ gaat doen.

Indoorspeeltuin zou ik niet doen. Ten eerste zijn ze daar denk te oud voor, en ten tweede erger ik mij als moeder altijd enorm aan het ‘gespeel’ van die grote kinders.

Zwembad?

Zwemmen is altijd goed en inderdaad dierentuin zoiets zou ik doen als je perse iets wil doen. Maar vooral het meisje zal zich ook prima vermaken met jullie kindje denk ik

ik zou gaan zwemmen, is voor iedereen leuk! wij zijn ook een keer met logeetjes naar het pretpark gegaan, maar dat is dan gelijk zo duur.

Ja, zwemmen!

Of lekker gaan picknicken in het bos of zo?

Als je wel naar een pretpark wil, dan is Hellendoorn misschien wel wat. Wij zijn daar een paar weken geleden geweest, en ik vond het een erg leuk park. Er is genoeg te doen voor de kleintjes, maar ook voor de wat oudere leeftijd zijn er leuke attracties, en het is allemaal prettig overzichtelijk.

thx, allemaal zitten wel leuke ideeen tussen !! ze zullen idd wel de ds bij zich hebben en we zaten al te denken, we hebben een strandje hier om de hoek, misschien als het een beetje goed weer is, daar lekker heen met een bal en erna iets drinken of ijsje eten in de strandtent…

komt vast helemaal goed !!

thx allemaal !!

He al mn ideeen zijn al genoemd: strand, zwembad of indoor speeltuin…

Veel plezier!

mijn zoontje van 9 jaar vindt een indoor speeltuin al niet meer leuk…

12 jaar zijn ze echt al te oud voor…

ik zou lekker naar een binnenbad gaan !

Kunnen ze lekker hun eigen dingen doen…

en in de avond lekker veel dingen op tafel zetten,

dat vinden ze hier prachtig !

madurodam?