logeerhond

Leuk hoor… passen we een week op de hond van de buren, poept en piest ze in onze huiskamer.

Is het zielig om de hond de komende nachten gewoon buiten te laten?

Ik vind van wel. De hond doet dat waarschijnlijk uit angst. Slaapt ze thuis in een bench? Dan kan je overwegen om die even te halen en op te zetten.

Evt. bij je op de kamer. Buiten blaft ze waarschijnlijk de hele buurt wakker.

Is ook vreemd voor de hond.

Nee, helaas ze hebben geen bench.

We hebben haar in de nacht al op de gang liggen op haar kussen, maar ze springt gewoon de deuren open. (ons huis is oud, dus de deuren blijven niet goed dicht zitten).

Nog andere tips?

Misschien wat vaker of later uitlaten. Is het niet mogelijk om haar (of hem) s’nachts in haar eigen huis te laten slapen. Vaak vinden ze dat het fijnste en is vertrouwd.

We laten haar precies zo vaak uit als zij ook doen.

Wat is normaal voor een hond? Deze hond wordt altijd 4 x uitgelaten (7 uur, 12 uur, 17 uur en 22 uur)

Lijkt me wel genoeg.

Ik vind het niet heel veel, tenzij je iedere keer echt een flinke wandeling maakt en niet een klein rondje om het blok. Ik weet niet hoe laat jullie naar bed gaan, maar als dat om 0:00 uur zou zijn, zou ik dan nog een extra rondje lopen.

In haar eigen huis laten slapen is ook een optie.

Dat laatste heb ik ook al overwogen Maxine. Mcht het daar mis gaan, dan moeten we natuurlijk ook wel schoonmaken, maar wellicht voelt ze zich daar mee thuis.

Ik zal eens kijken of ik rond 20:00 uur niet een lange wandeling met haar kan maken (om 2200 uur durf ik het bos niet meer in) en dan vraag ik mijn man of hij nog even een klein blokje om wil gaan rond 23:30 a 00:00 uur. En dan slapen in het eigen huis. Ik ga een sms sturen of te vragen of ze dat goed vinden.

hoe oud is de hond?

Ik geloof dat de hond 4 jaar is.

Gisteren is ze 5 x uitgeweest. Nu geen probleem gehad.

Als ze 4 x uitgaat, zijn het meestal 2 flinke wandelingen en 2 kleine wandelingen. Nu hebben we de flinke wandeling wat vroeger in de avond gedaan (rond 20:30) en vlak voor het slapen nog even een wandelingetje van 10 minuten. Zo moeten we het maar even volhouden. Werkt prima.