Dochter krijgt een 16inch fietsje. Op marktplaats kan ik niet veel vinden bij ons in de buurt, veel ‘goedkope merken voor veel geld’ of echt heel erg gebruikt.
Zag een Loekie fiets voor 139 euro incl verzenden/montage. Maar eigenlijk wil ik onder de 100 euro blijven… Heb op marktplaats nog wel 2 of 3 mensen gemaild, maar tot nu toe nog geen reactie terug.
Iemand ervaring met een Hema fiets? Die zie ik nu voor 90 euro staan.
Ik wil liever geen goedkoop merk, maar aan de andere kant, over hooguit 3 jaar moet ze weer een model groter…
Waar doe ik goed aan :think:
ik zo voor loekie gaan, beetje mooi kan je em goed inruilen voor weer een nieuwe fiets… we hebbenv oor juul nu een impala, vergelijkbaar met loekie, volgend jaar krijgt ze een nieuwe, fietsenmaker gaf aan dat we zeker 150 euro terug krijgen dus maar 100 hoeven bij leggen voor weer een nieuwe!
hema fietsje is een keer 20 euro, en die verkoopt hij niet weer verder, net als alle goedkopere merken, de wielnaven zijn van goedkoop spul, waardoor ze sneller stuk gaan… tja… wil je dat, na zes/ zeven jaar een fietje waar het wiel van ineens stokt… en je fietst langs een grote weg oid… bah!
Wij hebben voor onze dochter gekozen toen ze ong 4,5 was voor een halfords fietsje. 100 euro kostte hij. Er was toen geen 2e hands voor vergelijkbare prijs bij de fietsenmaker, anders had ik dat wel gedaan ( een loekie bijvoorbeeld ) De merkfietsen zijn kwalitatief beter, maar ik ging ervanuit dat Elise max 2 jaar op deze fiets ging rijden. De fiets begint nu wat kleinere mankementjes te krijgen maar als ik kijk naar haar grootte, gaat ze het nog wel eventjes redden op deze fiets ( ik hoop het te kunnen rekken tot haar volgende verjaardag, dus nog een jaar)
de kinderfietsjes gaan natuurlijk een stuk korter mee dus als de kwaliteit slechter is, krijg je er minder voor terug als je ze inruilt/verkoopt, maar ik denk niet dat ze echt zullen instorten ofzo. Bij volwassenen die er met veel meer gewicht op zitten en veel meer regelmaat kan ik me dat nog voorstellen maar een kind weegt nog niet zo heel veel en de fiets word toch ook minder vaak gebruikt en ook minder lang ( geen 5-6-7 jaar, maar max 2-3)
Wil je het fietsje zelf nog doorschuiven of verkopen oid zou ik voor een loekie gaan, anders kan je dus denk ik ook wel het hema fietsje nemen. Gaat ie stuk over 2 jaar, dan is je dochter ook wel toe aan een groter maatje.
Tja dan ligt t er ook nog aan hoe net je kind met t fietsje is. Voor mij dochter hebben we een 16" gazelle op zolder staan. Die heeft nu een yippee 12" fietsje waar ze zonder zijwieltjes op heeft leren fietsen. Dochterlief is netjes en de fiets heeft een paar krassen van toen ze leerde fietsen, n een paar keerr is gevallen, meer niet. Verwacht dat ze haar volgende fietsje ook heel netjes houdt. Zoonlief pleurt zn loopfietsje (die nog keurig was omdat zn zus er zo netjes mee was) overal neer dus die ziet er zo niet meer uit. Voor hem kan ik dus wel een duurr fietsje kopen, maar die is na 2-3 jaar ook afgeragd (hebben we nog een zoon dus dan zal i wel helemaal af zijn) en dan krijgen we daar ook niks meer voor terug. Dus zou dat ook in overweging nemen, en gaat je kindje er alleen in de buurt mee fietsen, of doe je sowieso heel veel op de fiets en moeten ze straks een eind mee fietsen om bv boodschappen te doen. Dan kan ik me voorstellen dat je een betere fiets nodig hebt.[/i][/list]
We moesten vandaag een eindje rijden voor visite en gisteravond laat nog wat fietsjes op marktplaats gevonden en meteen wat mensen gemaild. Onderweg naar huis vanmiddag een leuk en nog heel netjes/mooi loekie fietsje opgehaald! Al moet ze officieel nog een weekje wachten tot haar verjaardag, ze is er ontzettend blij mee (en ik ook)!
Lijkt trouwens wel aan de provincie te liggen wat voor aanbod je hebt, net of men hier in de omgeving veel voor goedkope merken gaan en dus niet doorverkocht kunnen worden. Alle fietsenmakers in ons dorp en omliggende dorpen heb ik afgebeld, maar geen 1 tweedehands goed merk te krijgen… Terwijl ik bij mijn schoonouders in de omgeving dus wel heel veel mooie merk-fietsjes zag staan op mp.
Zelf let ik niet op merken en staat, omdat we van MP kopen en zelf opknappen (bijv. overspuiten in kleuren naar wens), maar let wel op stevigheid. Pas als ze langer stabiel zijn qua maat, dan kijken we naar nieuw.
Geen idee dus wat normaal beter is, maar ken wel 1 Hema ervaring. Die mensen hadden ook een 16 inch gehaald daar, maar toch wel vrij snel wat ellende. Zonde dus.
Mijn ervaring met beide boys is dat ze er echt heel snel uit zijn gegroeid. Hier 1,6 jaar zowat. Nu zou eigenlijk een 18 inch het beste zijn voor een paar maandjes hier, maar die zijn er erg weinig, dus die van ons is na 1,5 jaar over op 20 inch. Met het zadel omhoog en stuur op de top had hij nog heel eventjes door kunnen gaan, maar hij moet zich helemaal suf trappen en komt nauwelijks snel vooruit. Te korte rotatie van trappers en wielen.
Zielig…
Dus ofwel een stevige mooie MP Loekie of ander goed merk of toch gokken op 1 jaartje Hema…moeilijk.
Ik denk dat je geen 2-3 jaar met het fietsje gaat doen.
Jesse heeft vorig jaar voor z’n 5e verjaardag een 16 inch fiets gehad. Nu, een jaar later is hij er echt al weer te groot voor en moeten we nu op zoek naar een 20 inch.
toen een nieuwe Loeki gekocht, gelukkig kan deze door naar z’n kleinere broer. Maar nu voor de 20 inch fiets toch op zoek naar een tweedehandsje!
succes met zoeken!
Overigens vond ik de kwaliteit van de nieuwe Loekie fiets niet denderend: remmen lopen constant aan, spatbord brak zo af, er zit geen standaard bij (omdat ze er van uit gaan dat ze nog met zijwieltjes fietsen :think: ).
Wat raar, zelfs Elise d’r halfords fietsje heeft een standaard ( ook 16 inch) Ik zou uitgaan van ongeveer 2 jaar op een fiets (als je hem niet precies passend hebt gekocht) echt 3 jaar zullen ze niet gaan redden. Elise kreeg d’r fiets met 4,5 (16 inch met zijwieltjes) en heeft met 5 nog even op een 12 inch leren fietsen ZONDER zijwieltjes om vervolgens daarna goed door te kunnen op dr 16 inch, die nu op zn hoogste stand staat. Ze kon niet met d’r voeten bij de grond toen hij omhoog ging, maar dat lukt haar nu wel. Mits er geen mankementen komen aan deze fiets zal ze dit jaar nog met deze fiets fietsen om als ze 7 word een nieuwe te krijgen, ik gok dan op een 20 inch.
Ik heb 2 fietsen via marktplaats vandaan, de ene op 10 km, de andere op 15 km afstand. De 16 inch van 10 euro bleek veel te groot voor hem, dus later nog voor 10 euro een 12 inch opgehaald. Ik vind zelf 90 euro voor een nieuwe Hema fiets best veel. Zou het er zelf niet voor over hebben. Nu hebben we voor 20 euro twee merkloze fietsen, de jongste kan mooi als ze even iets sneller groeit op de kleinste.
Als ik meer dan 40 of 50 euro uit zou geven aan een fiets, dan koop ik liever een goed merk dat bij wijze van 10 kinderen mee kan.
Loekie die we nu hebben is wel echt degelijk, zit ook een standaard op. Stevig fietsje, kettingkast heeft geen speling ofzo (wat we bij het non-merk fietsje wel hebben) remmen werken ook prima. Volgens mij moet je ook gewoon een beetje ‘geluk’ hebben.
Ik snap de anti-Hema-modus niet zo Wij hebben een Hema-fiets voor oudste zoon. Daar heeft hij twee jaar mee gedaan, geen centje ellende gehad. Schuift dus zonder problemen door naar kleine broer.
Ik heb hier een loekie fiets al 2 generaties :inlove:
ooits een keer bij halforts gekocht, eerst voor mijn oudste, en nu fiets kleine draak erop!
En ze stuiteren wat af met de fiets hoor, ding is onverslijtbaar,
en straks gaat deze loekie fiets naar de achterbuurvrouw…
8 jaar fiets deze fiets al in mijn gezinnetje :thumbup:
Gelukkig zijn er nog heeeel veel meer merken dan enkel Loekie of Hema.
Mijn heren hebben al best wat fietsjes versleten en geen van allen waren Loekie of Hema.
Nu ben ik merkendoof, dus geen idee wat goed is en wat niet…