Ik weet dat er een topic is over draagdoeken, maar daar wordt amper ingegaan op de lodger, ja vooral anti-lodger dan :lol:
Wie heeft er een Lodger Shelter draagzak en hoe handig is dat ding eigenlijk? Ik dacht ik kan die kleine er straks mooi in doen als ik mijn hond uitlaat. Maar is dat wel zo “verstandig”, dus liggen ze er niet te los in o.i.d. met gevaar op eruit vallen?
Ik heb hem gehad, maar eerlij gezegd, weinig gebruikt als draagzak, meer voor in de maxi cosi, ik vond het als draagzak verschrikkelijk.
Dat eruit vallen valt wel mee, maar ze liggen een beetje “onhandig” in de draagdoek. Stijn ging alleen maar kreunen en ze zijn heel warm. Maar voor een ommetje met de hond denk ik dat het wel kan. Ik ben er ook weleens mee naar de bakker gelopen. Ding gaat nu naar mijn zus ben benieuwd of haar ventje er in januari lekker in zal liggen.
Succes
Wij hebben er ook eentje en voornamelijk in de maxi-cosi gebruikt, maar ook 's als ze wat huilerig was vond ik hem ideaal. Ze liggen echt in de zak, dus vallen er ook in in slaap. Voor lange afstanden vond ik hem niet makkelijk dragen, maar verwacht dat ik hem in januari ook ga gebruiken om even naar het dorp te lopen (dochter in de buggy en beeb in draagzak). Omdat hij lekker warm is lijkt het me beter dan de gewone draagzak de eerste weken/maanden
wij hebben hem ook , maar vond hem alleen in de maxi cosi handig,
Als draagzak verschrikkelijk, ze lag er helemaal niet fijn in.
Als we zometeen een derde mogen krijgen, dan wil ik zon draagdoek wat je kunt knopen. Al heb ik daar ook helemaal geen verstand van
ik had er een maar helaas nooit gebruikt
Ik kon gewoon niet overweg met dat ding, en hoe ik hem er ook inlegde het voegde gewoon niet.
Ben toen ooit eens terug gegaan naar de winkel waar ik hem had gekocht en die meiden zeiden daar dat het kwam omdat ik te kleine en te tenger was.
Ondanks dat hij op de kleinste stand stond en de label op mijn schouder bleef dat dingen zakken waardoor de kleine er steeds bijna uitrolde en ik niet echt met en veilig gevoel rondliep met dat ding.
Ik heb geen Lodger Shelter, wel een gewone draagdoek (zo’n knoopding dus ;)), maar ik heb Jinthe er nooit liggend in gekregen…dan lag ze echt opgevouwen. Gelukkig kun je zo’n doek ook op andere manieren knopen, want anders is het echt zonde van het geld… Als je een wat groter kindje hebt, lijkt zo’n Lodger Shelter me dus niet handig.
lodger hier nog in de kast, weinig gebruikt, gebruikte liever de wagen, maar wel handig in cosi!! Hier mag hij weg eventueel hoor
Inderdaad een leuk geziht in de maxicosi.
Maar zeer onhandig om te gebruiken als draag doek.
Een paar keer geprobeerd, maar geen succes (voor mijn en C.)
hem m bij de oudste HEEL VEEL gebruikt. vind m ideaal maar dan als draagzak.
de oudste had veel last van darmkrampjes en in de draagzak ging het perfect en sliep als een roosje… vond het jammer dat ze er niet meer in paste
de jongste heeft er ook veel in gelegen, maar minder dan de ouste, met 30c ligt dat niet zo lekker vandaar.
Denk er ook aan dat je de Lodger maar over 1 schouder draagt. Wanneer je baby zwaarder wordt of als je eens wat verder dan de bakker moet, dan is dat niet echt fijn voor jezelf. In mijn ervaring is het beter te kiezen voor een draagdoek waarbij het gewicht beter verdeelt is (voor je rug enzo). Ben overigens wel erg pro draagdoek, heerlijk.
Ik heb er één en vind het heel handig! Je moet even handigheid krijgen hoe je je kindje er het lekkerste in krijgt.
Voor langere stukken vind ik het denk ik niet fijn, maar met het ophalen van mijn oudste van school en wanneer Seline huilt vind ik het een super ding.
Hier al veel gebruikt.
Als ze straks groter is dan zal ik m alleen nog in de cosi gebruiken dan zal het niet meer handig zijn om haar in te dragen maar dan kijk ik wel eens weer naar een andere doek.
Ik heb er een gehad voor mijn zoontje en heb er veel plezier aan gehad. Voor korte afstanden nam ik hem graag mee in de draagdoek. Meneertje vond het heerlijk en lag er gelijk prinsheerlijk in te slapen maar voor langere afstanden vond ik het te zwaar. Maar buiten dit om vond ik de Lodger erg fijn voor in de Maxi-Cosi. Ben er dus erg tevreden over.
De houding waarin ze liggen schijnt niet zo goed te zijn voor de heupjes en je moet heel erg opletten dat het kinnetje niet op het borstje komt (dan kan je kind stikken!). Voor mij dus reden om een andere doek te kiezen. Ik vind de ringsling een ideale korte stukjes doek!
@dragon wrote:
ik had er een maar helaas nooit gebruikt
Ik kon gewoon niet overweg met dat ding, en hoe ik hem er ook inlegde het voegde gewoon niet.
Ben toen ooit eens terug gegaan naar de winkel waar ik hem had gekocht en die meiden zeiden daar dat het kwam omdat ik te kleine en te tenger was.
Ondanks dat hij op de kleinste stand stond en de label op mijn schouder bleef dat dingen zakken waardoor de kleine er steeds bijna uitrolde en ik niet echt met en veilig gevoel rondliep met dat ding.
Hier hetzelfde. Omdat ik smal ben wordt R helemaal om mij heen gevouwen… dat ligt natuurlijk niet lekker. In de mc wel heerlijk!
Ik denk dat de topic opener niet meer meeleest. Aangezien ze al had moeten bevallen, maar voor alle anderen.
Ik heb er ook eentje en vind hem niet practisch.
Zelfs niet in de maxi cosie. Het gedeelte over het hoofd is mijns inziens te groot.
Dragen vond hij al helemaal niets.
Zo groot dat hij erin verzoop.
Misschien ligt het er idd wel aan dat ook ik klein en tenger ben.
Ben zelfs gemaild naar aanleiding van een reactie op een site door een medewerker van de fabrikant hoe ik hem ‘beter’ kon gebruiken, maar het lukt echt niet.
Bij mijn andere kids had ik een lange doek van een meter of 5 die je op een speciale manier moet knopen. Dat werkte prima, ook voor mijn rug.
Ik vind hem als draagzak ook verschrikkelijk.
Mijn dochtertje slaapt er wel in maar ik vind haar ademhaling zo piepen dat ik er niet gerust op ben.
Voor in de maxi cosi vind ik hem weer wel super!
Dus helemaal weggegooid geld is het ook niet.
…
Wij hebben erg weinig gebruikt. Ik vind het echt een onding als draagzak. Beide kinderen lagen er niet fijn in. In de maxi-cosi kan die wel handig zijn. Daar heb ik echter geen ervaring mee.