Lodger? Ik weet het niet meer!

Ik zou mij graag een lodger aanschaffen, nu ben ik dus informatie aan het opzoeken maar geraak er niet wijs uit :?

Ik wilde er graag eentje die ook een draagzak is dus niet alleen een wikkeldekentje.

Nu zoek ik dus informatie op maar de ene zegt dat het goed is voor kindjes tot en met vier maanden terwijl de andere zegt kindjes tot en met één jaar.

Nou als het tot en met 1 jaar is wil ik er graag mn geld aangeven maar als ze er op een maand tijd al is uitgegroeid zou ik het een beetje sneu vinden.

Mensen met ervaring? Voor alle duidelijkheid heel graag dus die draagzak. :shifty:

Dat is de Lodger Shelter.

Weet niet hoe lang ze er nog in kan idd…maar hij is voor in de cosi…en die kan je ook een maand of 9/10 zeker gebruiken dus lijkt mij dat de shelter ook zo lang mee kan :think:

@renzosmam wrote:

Dat is de Lodger Shelter.

Weet niet hoe lang ze er nog in kan idd…maar hij is voor in de cosi…en die kan je ook een maand of 9/10 zeker gebruiken dus lijkt mij dat de shelter ook zo lang mee kan :think:




Kan ik haar daar dan ook negen maanden mee ‘ronddragen’, het is eigenlijk meer daarvoor dat ik hem zou willen hebben en dus uiteraard ook als extra warmte in haar cosi :wink:

Ik heb de lodger shelter en Merlijn paste er met 3 maanden niet meer in.

Wij hebben de shelter in de Maxi Cosi. Een enkel keertje draag ik dr nog in de draagzak, maar omdat ze zo weinig ziet is het minder leuk. Ze past er nu trouwens nog maar net in in de Maxi Cosi. (Wij hebben trouwens een grote stevige beeb)

Wil je graag een combinatie iets voor in de maxi cosi en een draagdoek?

Anders kan je ook bijv. een babybjorn draagzak gebruiken. Die kan je behoorlijk lang blijven gebruiken.

@Mama_jeanet wrote:

Ik heb de lodger shelter en Merlijn paste er met 3 maanden niet meer in.




Dank je, dat moest ik weten :mrgreen:

Ik heb een andere draagzak, weet niet van welk merk maar het is niet echt een draagdoek!



Anyway dan weet ik het voor de volgende he, een logder aanschaffen van in het begin :lol:



Jos: daar ga ik ook eens naar kijken, dank je :-*

Ik heb na veel twijfelen ook de lodger shelter gekocht, maar heb er eigenlijk een beetje spijt van. Als draagzak zou je hem tot 5 maanden ‘moeten’ kunnen gebruiken. Elena is een vrij lange beeb (nu met 2,5 maand 61 cm) maar past er dus al niet lekker meer in. En met haar ruim 5 en halve kilo vind ik hem ook erg zwaar dragen…



Voor in de maxi-cosi vind ik hem op zich wel makkelijk (zou tot een jaar moeten kunnen), want je hoeft je beeb geen jasje aan te doen. Alleen is hij wel erg warm, dus weer alleen geschikt als het errrrrrrg koud is.



Zoals gezegd, ik heb er een beetje spijt van :?



Groetjes, Angel

@jos wrote:

Wil je graag een combinatie iets voor in de maxi cosi en een draagdoek?

Anders kan je ook bijv. een babybjorn draagzak gebruiken. Die kan je behoorlijk lang blijven gebruiken.


De Active ofzoiets met die lendenbanden die zijn TOP!

Kan je echt lang je kind in dragen!!

Ik heb hem al verkocht,maar dat ding was echt ideaal!!

Ik had gewon de cosi votenzak.

Maar wel de lodger wrapper voor in de kinderwagen :inlove:

En de Lodger dreamer voor in het bedje :inlove:

Superzacht die dingen :inlove:

De bunker wilde ik,maar ik vond hem toch klein dus heb de one three hill voetenzak toen gekocht.

Ik heb een bunker gehad voor in de maxi cosi, dat is alleen een voetenzak, en als draagdoek gebruik ik geweven draagdoeken.

Dit is de meest ergonomisch verantwoorde manier van dragen, zowel voor moeder als kind.



Bij de draagsystemen die je in de reguliere winkels kan kopen heb je vaak nadelen. Of de baby hangt op het kruis, met de beentjes naar beneden. Dit is a) niet goed voor de ruggengraat, er komt zo teveel verkeerde druk op de wervelkolom te staan. En b) bij jongetjes, maar ook bij meisjes, met je hele gewicht alleen op je kruis hangen… geen fijn gevoel.



Draagzakken zoals bijv. de Premaxx hebben als nadeel dat alle gewicht op één schouder komt te hangen en dat de band te dun is en het gewicht niet goed verdeelt. Gevolg: drukpunten op de schouder voor de dragen en pijn. Vaak ligt de baby ook niet lekker in zo’n zak. Ik heb er ooit een geleend en de touwtjes waarmee je de draagzak aanspant sneden in haar gezichtje. Absolute afrader dus en snel teruggebracht. Hoe het met de Logder precies zit weet ik niet maar hij lijkt qua uitvoering (schouderband) wel wat op de Premaxx…



Als je meer wilt weten over welke doeken wél ergonomisch zijn (en vaak nog betaalbaarder ook!) stuur me dan een PM want ik mag hier geen links plaatsen. Met de meeste draagdoeken kun je tot 3 jaar makkelijk dragen, zelf til ik nog moeiteloos 13 kilo kind op mijn rug en loop daar een uur mee. Maar zoals gezegd geef maar een gil als je meer wilt weten :slight_smile: