Liveblog: Extreem weer treft Nederland

Heel het land heeft last van storm en hoogwater, met name in de kustgebieden. Bij het Groningse dorp Tolbert dreigt een dijk door te breken. Volg hier live de laatste ontwikkelingen.



Blog is hier te volgen.

Echt een dag om naar het strand te gaan en lekker weg/uit te waaien!

lekker de kachel aan

warme chocomelk met slagroom

en lekker thuis zijn

heerlijk

Ik vind het wel iets om bij stil te staan overigens.

Er staan ook stukjes over mijn woonplaats. (Den Helder), wij wonen vlakbij de dijk. Dat is best eng vind ik.



Ben net even snel medicijnen wezen halen, R. is boodschappen wezen doen vanmorgen toen de storm het minst was. Toen ik net op de fiets zat, waaide ik zowat weg. Best eng, gelukkig was ik alleen en had ik geen kindjes bij mij.

(Zou ik ook nu niet durven). Vorig jaar was er ook al stormachtig en toen was bij ons voor de boom verstevigd, omdat hij op breken stond, inmiddels is de boom gelukkig weg, dit had hij wss. niet eens overleefd.

(En ook mijn huis niet ingekomen).

het waait hier wel behoorlijk en niet iets om voor de leuk er even uit te gaan, maar vind het verder behoorlijk meevallen.

Vannacht was het wel even goed pittig en ineens was het stil.



Vond die stilte na dat hele harde waaien zo ‘raar’. Helemaal niks te horen… ga je er op liggen wachten ofzo.



Ben benieuwd hoe het vandaag (met name) in Groningen verder gaat verlopen.

Hier is een boom opgewaaid aarnet. schrok me kapot! Gelukkig ging hij niet recht op ons huis af maar opzij :shock: De brandweer is nu een andere boom die ernaast staat aan het omzagen. Dochter zit voor het raam, die vindt het een geweldige show :slight_smile:

Hier waait het echt flink, en begint nu ook (weer) te spetteren.

Leuk is anders.

Hierom ga ik niet naar buiten met kinderen.



http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3106821/2012/01/05/Orkaan-blaast-kind-uit-wagen-rivier-in-moeder-redt-het.dhtml

Ik moet straks naar het CB, gelukkig kan manlief op tijd thuis zijn. Hoef ik in ieder geval niet met de kinderwagen de straat op (wat ik eerst wel van plan was geweest). :oops:

ik ben net naar arnhem gereden, voor mij een dik uur rijden, nou vond het niet echt prettig kan ik je vertellen.

met die windstoten en die slagregens op de snelweg brrrrr

Vanmiddag wezen uitwaaien op het strand… Heerlijk! :mrgreen:

Hier dichtbij ( woltersum ten boer ten post) wordt afgelopen nacht en nu geevacueerd.

WIj zitten op een aantal km nog vrij redelijk save, delfzijl de dijk is voor ons gevaarlijker.

Wel ablen deze situatie voor heel veel inwoners van de pr groningen ( onder andere)

@bianca81 wrote:

Hier dichtbij ( woltersum ten boer ten post) wordt afgelopen nacht en nu geevacueerd.

WIj zitten op een aantal km nog vrij redelijk save, delfzijl de dijk is voor ons gevaarlijker.

Wel ablen deze situatie voor heel veel inwoners van de pr groningen ( onder andere)




lees het ook net idd.

En dit keer geen vrijwillige, maar verplichte evacuaties… ook al verwachten ze dat de kans klein is.



Maar ja ik denk dan idd ook maar: beter wel en dat het niet nodig blijkt dan niet en enkele mensenlevens op het spel.

Ja mijn zwager belde al dat hij leger zag, camera mensen politie brandweer waterschap enz. Weg is ook niet begaan baar. Zus moet met de bus naar haar werk ( groningen) ben benieuwd of de bussen rijden, ik denk een andere route.



Ik zit gelukkig hoog

wij zitten nog droog, maar nu met ten boer er ook bij zitten we wel heel dichtbij…



Niks voor mij, ben toch al zo’n piekeraar… :oops:

Ja als je dicht ( er) bij zit is het denk ik ook spannender. Ik zelf vind het erg "leuk"spannend. Maar vreselijk als het huis en raad schade aanricht aan dier en mens



Wendy en ik volgen het nieuws op de voet.



Ben benieuwd. Ik zit in ieder geval hoog



Zus is veilig op t werk gekomen

Liveblog is inmiddels gesloten. Wij zitten veilig elk geval… Wind is erg gaan liggen (waait nog wel, maar niet zo stevig meer als gister, nu konden we zelfs kids vervoeren met de fiets).

Vond het gister wel wat ‘engig’ we wonen vlakbij de dijk.

Nou vooral wegwaaien. Moet er niet aan denken, ga echt niet naar buiten als het niet strikt noodzakelijk is.