Live voeden is spugen en flesje niet

Wordt er een beetje moedeloos van…

Mees drinkt heel goed uit een flesje, hij drinkt dan 100cc/ 110 cc per keer gekolfde mellk.



Aan de borst drinkt hij zeer onrustig, gaat kreunen en kronkelen (alsof hij moet poepen) en trekt aan de tepel (au).

Kan komen doordat het te snel gaat in het begin, dus haal ik hem er even af totdat de grote druk eraf is, maar daarna blijft hij onrustig.

9 van de 10 keer spuugt hij heel veel nadat hij gedronken heeft, zeker de helft of meer (is moeilijk te meten natuurlijk) komt er weer uit.

Datgene wat hij uitspuugt is ook nog heel vlokkerig alsof het al even in de maag gezeten heeft.



Ben nu zover dat ik eigenlijk liever een flesje geef, maar ook het kolven en daarna nog een flesje geven vermoeiend vind.



Ik heb al van alles geprobeerd, ik laat hem ook even boeren tussendoor, zeker bij het live voeden, maar ook bij een flesje.

Over een flesje doet hij langer, krijg ook het idee dat hij minder drinkt uit de borst. (ik weet dat ze effectief drinken, maar toch…heb ik echt het idee dat ie minder drinkt). Liggend voeden gaat trouwens beter, dat doe ik in de nacht, hij spuugt dan ook niet zoveel. Maar dat gaat me overdag echt niet elke keer lukken.



Dus graag tips en advies…vind het erg moeilijk vol te houden zo.

ik voed dus ook altijd liggend vanwege het spugen… Dan spuugt ze veel minder…



Geen tips helaas, maar wel herkenning…



grts patricia

Niemand verder tips???



Voed nu nog zoveel mogelijk in een flesje, vannacht en gisteravond liggend gevoed en hij had weer zoveel gespuugd in zijn bed dat hij er wakker van is geworden (nat onder het hoofd en gaat zo lekker stinken :sick:)

kijk even op het borstvoedingsforum naar hyperlactatie. Hier een linkje



http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/melkproductie/hyperlactatie.html



misschien herken je dit? Sterkte :hug:

Wola, bedankt voor je reactie, er zit inderdaad wel iets in, ik kolf namelijk ook veel meer dan dat hij drinkt (heb al een behoorlijke voorraad).

Op zich fijn want ik heb dus geen regeldagen…en het is ook lekker dat ik al wat in de vriezer heb staan voor als ik straks weer ga werken.

Maar goed, ik ga er mee aan de slag, misschien 1 borst kolven (hij drinkt er ook maar 1) ipv 2 wat ik nu doe (heb een dubbele kolf) zodat de productie niet nog hoger wordt. En Mees aan dezelfde borst aanleggen als hij binnen de 3 uur voor een voeding komt is ook een goede tip.

Ik heb het met mijn jongste ook gehad, en dat kolven en voeden met flesje breekt je inderdaad op.



Op een gegeven moment kolfde ik alleen maar heel kort voor het voeden, zodat de ergste druk eraf was. Dan ging het wel goed.



Maar later werd het minder, en werd meneer heel erg driftig als er niet meteen genoeg melk uit kwam.



Wanneer voed je hem , meteen nadat hij wakkker wordt of als hij al even wakker is geweest? Ik ben, op advies van het CB mijn zoontje gaan voeden een uur nadat hij wakker was. Zo was hij wat vermoeider en dronk ie rustiger. Hij viel dan heel tevreden in slaap.

Hoe gaat het nu?

Het is nog steeds een beetje hetzelfde, ik kolf dus meestal voor hem. Behalve de nacht en vroege ochtend, die geef ik liggend in bed.



Maar de hoeveelheid voeding heeft zich wel meer gestabiliseerd. Ik kolf nu iets meer nog dan hij drinkt, maar niet veel.

Ik heb meestal de middag/ avond niet voldoende en ben dan blij dat ik in de ochtend weer meer gekolfd heb.



Toch blijft hij meer spugen als ik hem live voed, echt vreemd hoor. Wel is het zo dat hij niet meer altijd heel onrustig drinkt. Volgens mij wordt hij heel onrustig als hij eigenlijk te moe is.



Of en ik voed hem gelijk als hij wakker word. Later (één uur :shock: ) is echt geen optie. Hij slaapt vrij veel, dus heeft dan echt honger.