Mijn dochtertje heeft flink last gehad van een krentenbaard (maand geleden), en dat heeft zu’n sporen achter gelaten. Maar als ze het koud heeft dan worden de plekjes paarsachtig en vallen zo nog 10 keer erger op.
Zou ik hier dus een littekencréme op kunnen smeren zodat het sneller weg trekt, of maakt dat niet veel verschil ?
Zoja welke créme is goed ?
Je kunt het proberen maar volgens de plastisch chirurg die ik sprak over een litteken die Victor heeft door operatie is het commerciële onzin :? Volgens hem heelt de ene huid mooier dan de andere. En Victor heeft dus zo’n huid die niet mooi heelt. Toch smeer ik op kleine plekjes altijd de crème van biodermal. Stel dat hij ongelijk heeft…
ik gebruik nu een aantal weken bio-oil. ik heb een groot litteken op mijn rug en eigenlijk moet je 2 keer per dag smeren voor het beste resultaat. maar ja op mijn rug kan ik zelf niet bij dus moet manlief het doen. en aangezien hij niet altijd in de buurt is smeer ik vaak maar 1 keer per dag. toch ziet hij nu al dat het litteken iets mooier wordt. ik heb het van de week ook op droge plekjes in mijn gezicht gesmeerd en de dag erna zag het er ook beter uit terwijl ik al een tijdje extra smeerde met mijn dagcrème op die plekjes.
ik wil het nu ook proberen op mijn litteken op mijn wang. die heb ik al bijna 30 jaar en ben benieuwd of de bio-oil hier nog een gunstig effect op heeft.
je kan het altijd proberen, nooit geschoten is altijd mis!
Eens las ik hier de tip (weet niet meer van wie, maar ik ben diegene nog steeds dankbaar :D) om er oogcontourcreme van Louis Widmer op te smeren. De littekens van waterpokken waren er bij onze kinderen vlug mee verdwenen en zelf een litteken dat al een hele tijd op m’n arm zat is er mee vervaagd.
@Mex wrote:
Eens las ik hier de tip (weet niet meer van wie, maar ik ben diegene nog steeds dankbaar :D) om er oogcontourcreme van Louis Widmer op te smeren. De littekens van waterpokken waren er bij onze kinderen vlug mee verdwenen en zelf een litteken dat al een hele tijd op m’n arm zat is er mee vervaagd.
waarschijnlijk was ik dat
en ja het werkt echt
smeer het ook op de neus van mijn zoon en word ook steeds een stuk minder
(te koop bij de drogist als DA en zo )
@ingemamavan2 wrote:
@Mex wrote:Eens las ik hier de tip (weet niet meer van wie, maar ik ben diegene nog steeds dankbaar :D) om er oogcontourcreme van Louis Widmer op te smeren. De littekens van waterpokken waren er bij onze kinderen vlug mee verdwenen en zelf een litteken dat al een hele tijd op m’n arm zat is er mee vervaagd.
waarschijnlijk was ik dat
en ja het werkt echt
smeer het ook op de neus van mijn zoon en word ook steeds een stuk minder
(te koop bij de drogist als DA en zo )
Ik heb me laten verleiden tot het kopen van bio-oil. Ik hou niet van vettige troep in mijn gezicht, maar ik smeer het op een litteken op mijn arm, en tot mijn verbazing gaat dat er serieus mooier uitzien.
ik heb juist wel eens gehoord dat het niet uit maakt wat je smeert, als het maar een fijn smeerseltje is, waar je dat stukje huid mee masseert. Dat vertelde iemand die geholpen was na een zwaar ongeluk aaan een gezichtsreconstructie, die had littekens in haar gezicht en moest die gewoon masseren met sla olie kon bij wijze van spreken al.
Ik gebuik altijd nertsolie van m…ne
@konijn wrote:
ik heb juist wel eens gehoord dat het niet uit maakt wat je smeert, als het maar een fijn smeerseltje is, waar je dat stukje huid mee masseert. Dat vertelde iemand die geholpen was na een zwaar ongeluk aaan een gezichtsreconstructie, die had littekens in haar gezicht en moest die gewoon masseren met sla olie kon bij wijze van spreken al.
Heb ik ook wel eens gehoord inderdaad.
Niet geschoten is altijd mis.
Zou het dus wel proberen, anders helpt 't zoiezo niet.
Hier trouwens ook bio-oil, de striae wordt daadwerkelijk minder zichtbaar.
Heb wel al vaker gehoord, van de klanten zelf toen ik er werkte, dat de litteken creme van het Kruidvat eigenmerk erg goed en prettig schijnt te zijn (ook in de portemonnee )
Ik kon niet tegen de Bio oil… :shifty: 1 van de ingredienten kreeg ik echt last van. Omdat een litteken wel ‘nieuwe’ huid is die extra gevoelig is zou ik zeker met het zonniger weer op komst er een smeerseltje op doen waar ook een SPF factor inzit eigenlijk. Juist omdat het gezicht niet echt bedekt wordt. Verder vooral ook smeren omdat het fijn is, om de bloedsomloop te stimuleren. Denk dat dat ook is waardoor littekens na verloop van tijd minder zichtbaar wordt, de huid ‘veroudert’ weer en is minder gevoelig voor invloeden van buitenaf en krijgt weer een goeie doorbloeding.
Hier heb ik dus de vorige zwangerschap de bio oil gekocht om te proberen op mijn streepjescode en ben er heeeel snel weer mee gestopt omdat het zo irriteerde. En toch zijn ze al heel snel weggetrokken. Moet er wel bij zeggen dat ze nooit heel rood of paars oid zijn geweest maar enkel een witte tot zilverkleurige streepjes. Idem deze zwangerschap. Nu smeer ik er soms voor de fijn een beetje arganbalsam of Hamam droge olie op. PCLE creme vond ik altijd wel fijn voor mijn gezicht maar gek genoeg knapt mijn gezicht (bij puistjes ed) het snelste op van een kalmerende creme voor een gevoelige huid van de Yves Rocher.
Ook hier vertekde de plastisch chirurg dat het nie uitmaakte wat je smeerde als het maar goed vettig hield. Dus niet hoe duurder hoe beter!
Je kunt littekens wel soepel houden. Dat kan dan door bijvoorbeeld amandelolie of pure vitamine e olie in te masseren. En dan is het masseren hetmbelangrijkste.
Ik gebruik voor littekens en schaafwondjes altijd calendulacreme. Dit werkt verzachtend maar ook helend. Gewoon de goedkope van Kruidvat eigen merk.
Toen ik een grote moedervlek op mijn arm weg heb laten halen zei de plastisch chirurg ook dat litteken creme weinig meer doet dan een ander smeerseltje. Het gaat om het soepel houden.
Ik heb toen rescue creme gekocht van Bach en het een paar keer per dag ingesmeerd. Litteken is erg mooi geworden. De rescue creme gebruik ik nog vaak op pukkeltjes of bij muggebulten. Het verzacht en dat voelt fijn