Op mijn onderbuik prijkt sinds vorige week vrijdag het litteken van de keizersnede.
Op zich geneest het netjes en heb ik er niet zoveel last van.
Het voelt alleen wel aan als een hele stugge kabel die onder mijn huid loopt.
Is het slim om nog iets ‘te doen’ met het litteken, masseren met het een of ander bijvoorbeeld?
Of is het een kwestie van ‘trek je onderbroek erover heen en kijk er over een jaar weer eens naar’?
Heb ik nooit gedaan eigenlijk, wordt vanzelf soepeler alleen blijft het gevoelloos
Zachtjes masseren kan volgens mij nooit kwaad. Ik heb zelf de onderbroek methode :mrgreen: toegepast en kan het litteken met moeite nog vinden nu ruim 2 jaar later. Helemaal geen last van.
ik heb gesmeerd (en nu nog soms) met de biodermal littekencreme, om het wat soepel te maken
Verder sjor ik er inderdaad altijd mijn onderbroek overheen 8)
Het is bij mij nu bijna 16 maanden geleden, litteken voelt inderdaad nog aan als een beetje dikke ‘rand’ aan de binnenkant (snap je me nog 8) )
Is overigens ook nog gevoelloos, ik geloof nooit dat dit nog beter wordt :think:
ik heb ook gesmeerd met biodermal litteken creme, maar ik weet niet of dat nou echt hielp hoor, maar masseren is altijd goed voor de doorbloeding, baat het niet dan schaadt het niet.
Na ongeveer een half jaar kreeg ik weer gevoel terug in de huid eromheen.
En nu voel je nieteens verschil met de rest van mn buik :thumbup:
Dus misschien werkt de onderbroek methode en over een jaar nogeens kijken maar het beste
(maar de binnenkant is nu ook nog volop bezig te genezen bij jou he, geef het ff de tijd!)
weet inderdaad ook niet of die creme helpt, maar het inmasseren zal wel goed zijn…
Je ziet er aan de buitenkant ook niet veel meer van, alleen voelt het nog stug en hard aan de ‘binnenkant’
Was je trouwens helemaal vergeten te feliciteren :oops:
dus bij deze: VAN HARTE GEFELICITEERD :mrgreen: :inlove: !
Niks gesmeerd of gedaan en heb nu een miniscuul streepje. Ik denk dat het aan je huiddtype ligt hoe je geneest. Ik ben trouwens onderhuidsgehecht (daarna een hechtpleister) zal ook wel uitmaken voor het resultaat denk ik.
Mijn ervaring is dat pcle creme van biodermal beter werkt dan littekencreme. Maar deze heb ik niet gebruikt op het ks litteken, maar op andere, meer zichtbare littekens. (hand & gezicht)
Ik heb nooit creme gesmeerd maar ik kan me wel herinneren dat ik in het begin echt geen gewone onderbroek aankon. Dat was te gevoelig. Dus ik heb nog een maand of 4 met die reuze-onderbroeken rondgelopen :doh:
Ik heb er niks aan gedaan en je ziet m nauwelijks. Na ongeveer 1 jaar had ik het hele gevoel weer terug op en rond het litteken.
Bedankt voor alle antwoorden!
Ik denk dat ik voor mezelf de onderbroek methode maar ga toepassen, omdat ik erg laks ben in braaf smeren en masseren.
Het is bij mij ook wel een netjes litteken, het voelt onderhuids alleen wat naar en stug aan zo’n dikke streep. Het valt me wel op dat ik nu zo’n buik in twee delen heb; onder het litteken is het veel dunner dan daarboven. Ben benieuwd of dat nog bij gaat trekken!
@beebiebeer wrote:
Bedankt voor alle antwoorden!
Ik denk dat ik voor mezelf de onderbroek methode maar ga toepassen, omdat ik erg laks ben in braaf smeren en masseren.
Het is bij mij ook wel een netjes litteken, het voelt onderhuids alleen wat naar en stug aan zo’n dikke streep. Het valt me wel op dat ik nu zo’n buik in twee delen heb; onder het litteken is het veel dunner dan daarboven. Ben benieuwd of dat nog bij gaat trekken!
Dat trekt met de tijd echt bij en als het goed is zal je dan (haast) niet meer weten dat je een ks hebt gehad.