Lipriempje?

Ik heb ontdekt dat Joas zn lipriempje (boven) erg kort is, dat zit eigenlijk meteen aan zn tandvlees vast. Ziet er heel vreemd uit, als hij heel breed lacht is het goed te zien.



Iemand hier ervaring mee? Is t erg? Moet er iets aan gedaan worden?

D. Heb je dat zelf gemerkt of hoe weet je dat ineens?

Ik heb er geen ervaring mee en weet er ook niets van. Tekorte tongriempjes daarentegen wel, daar wordt een knipje in gedaan en dan is dat verholpen maar is dus wat anders.

Ik zou het eens aan je kinderarts vragen… :think:



Succes! :wink:

Geen idee meis.

Moet je niet toevallig binnenkort naar het cb, zij weten wel hoe en wat.

En anders gewoon even ha bellen, hij/zij kan je dan ook uit de zorgen halen.



Je zei dat zijn lipje wat dikker was, hoe moet ik me dat voorstellen dan?

Staat ie wat naar buiten of juist naar binnen ofzo?



Denk je dat Joas er last van heeft?



:-* :hug:

Ja, ik moet maandag naar het CB… dan kaart ik het even aan. En als ze me niet serieus nemen (zoals voorheen, met een zekere kma bijvoorbeeld :roll: ) dan loop ik naar de huisarts, die zit ernaast.



Je moet het je zo voorstellen: je bovenlip zit aan je tandvlees vast met een riempje, in het midden zit dat (voel maar eens) Bij ons zit dat verborgen, hoog bovenaan je tandvlees. Bij Joas loopt dat riempje van tussen zn voortanden tegen zn tandvlees aan. Het is duidelijk dat het zo niet hoort en als hij lacht zie je ook dat zn lip strak wordt getrokken, zeg maar.



Tis nog steeds een knap kind hoor :mrgreen: maar wil niet dat hij last krijgt omdat het zo trekt aan zn lipje :?

Volgens mij groeit dat naarmate je ouder wordt en komt het hoger te zitten. Bij Jim is het kapot geweest en toen heeft de ha dat volgens mij tegen me gezegd (omdat ik vond dat ie bij Jim ook zo laag zat).

Debby, heb is mij bij Yinthe ook al opgevallen. Ik denk echter dat het niet zo ernstig is en dat het naarmate ze groeien wel goed komt.

Bij Siënne zie ik dat bobbeltje wat er dan normaal zit tussen de twee voortanden zitten. dat zit dus ook erg laag.



Misschien komt het goed als ze de melktanden verliezen.

Bij mij is het toen ik een jaar of 6 was doorgesneden, was ook te strak. Volgens mij had de tandarts dat toen ontdekt.