lipdub ( universiteit groningen)

ik vind het geweldig ( maar ben een sjauvinist geloof ik haha)

http://www.youtube.com/watch?v=oKE8O3xrK2I&feature=player_embedded



meer mensen een leuke libdub om te delen?

Geweldig!!

Wat een werk om zoiets te maken!

had 'm al op RTV Noord gezien. Zitten echt humorstukjes is (vooral voor locals :mrgreen: )

Erg leuk en zo grappig om die bieb (die ik best eens vervloekt heb :shifty: ) eens zo anders te zien.



En tja Rooie Rinus en Pé Daalemmer :thumbup:

Wel jammer dat de pindas van de Spar er niet inzaten :mrgreen: .

Erg leuk! Ik probeerde nog bekenden te spotten, maar dat gaat toch echt te snel hahaha

@Pumba wrote:

Erg leuk! Ik probeerde nog bekenden te spotten, maar dat gaat toch echt te snel hahaha




dat had ik nou ook :lol:

O, leuk! Ik heb 'm doorgemaild naar m’n schoonzus die gestudeerd heeft in Grun’ng.

@crien wrote:

O, leuk! Ik heb 'm doorgemaild naar m’n schoonzus die gestudeerd heeft in Grun’ng.




dan wel zonder die g op het eind he :wink:

Grunn’n.

@mamaMarije wrote:

@crien wrote:
O, leuk! Ik heb 'm doorgemaild naar m’n schoonzus die gestudeerd heeft in Grun’ng.




dan wel zonder die g op het eind he :wink:

Grunn’n.






:lol:



Ja, sorry, ik doej ut op zun Brabants-Gronings 8)

Echt heel leuk gemaakt! :mrgreen: Ik heb ook in Groningen gestudeerd, heb heel wat uurtjes in die bieb rond gescharreld.

Hé, das leuk!



Heb heeeel wat uurtjes doorgebracht in de UB :roll: :mrgreen:

:shock: Wen? :mrgreen:



maak eens even gauw dat je bij “ons” komt :naughty: :mrgreen:

ik vind het wel heel goed dat er Stef’s Stuntpiloot werd gespeeld 8)



meestal snap ik libdubs niet zo :?

er is niet zo veel te snappen toch, t is gewoon leuk…leuk in elkaar gezet …rooie rinus en pe daal emmer die je na een paar minuutjes ziet zingen in t gronings zijn hier zeer beroemd en berucht…een "kleinkunst"duo in t gronings in met name de jaren 70/80 zeer actief

ze zingen een regel uit een bekend liedje van hun he doe wat kiekst ja laif moar ach dien bek stait schaif, moart t ken mie niks meer scheeln wat scheeln binn de mooistn nait ahaha

in veel van hun liedjes kwam bovendien de teks, pinda s van de spar…voor…een running gag dusdie hier niet gebruikt is, was wel erg leuk geweest trouwens.



ik snap dat dat voor mensen die hen niet kennen niet duidelijk zal zijn, maar voor de groningers onder ons is dit allemaal een feestje van herkenning, met name mensen die uni van binnen kennen :mrgreen:

Maar Pé had zijn Sparshirt wel aan :mrgreen:

onze oudste hoorde het… nog nooit Gronings gehoord, maar hoorde binnen no time die scheve bek :mrgreen:

Jippie ook Gronings bloed kruipt waar het niet gaan kan :dance: .



En dus net met hem even Rooie Rinus en Pe zitten luisteren op Youtube.

Lang geleden, maar oh zo leuk.



En voor de echte Groningers:



psst psst …

Hoornse Plas :mrgreen: maar wel met Gado natuurlijk :mrgreen:

hahaha ik dacht ook gelijk…



‘hoornse plas’ :lol:

jaaaa hoornse plas hihi

oké en zonder opzoeken graag…



merk

type

kleur

framenummer



nu komen de echte kenners aan bod dames :lol: