Ik lees dat de gouden medaille winnaars geriidderd worden, nu krijgen alleen de aanvoerders van het hockey team en waterpolo team een lintje de rest niet omdat het niet mogelik is. Belachelijk, ik had hem geweigerd. Iedereen een lintje of niemand.
DEN HAAG - De Nederlandse olympische kampioenen zijn woensdagochtend in Den Haag koninklijk onderscheiden. Staatssecretaris van Sport, Jet Bussemaker, benoemde de gouden sporters tot Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw.
ANP
Overigens kregen niet alle winnaars van het goud een lintje. Anky van Grunsven was reeds onderscheiden in 2000 na haar olympische titel van Sydney en kon daarom niet nog een keer worden benoemd.
Ook kregen alleen de aanvoersters van het hockeyteam (Minke Booij) en het waterpoloteam (Yasemin Smit) een lintje. Hun ploeggenoten kregen geen onderscheiding, omdat dat volgens de regels niet mogelijk is.
Een voor allen en allen voor een!!!
Ik zou hem ook geweigerd hebben als ik aanvoerder was
ik vind het idd maar een stomme regel. Je doet het toch met hele team :think:
Dat vind ik nou echt not done. (net als de rest van dat lintjes-gedoe) :naughty:
Ik snap zowiezo niet dat het nodig is geridderd te worden als je goud wint.
Worden de sporters van de paralympics trouwens ook geridderd als ze goud winnen???
Zit me dat af te vragen omdat er zowiezo in de media aan de paralympics veel minder aandacht besteed wordt.
In mijn ogen zeer onterecht trouwens.
Ja komt veel minder op tv , Ik weet niet of die geridderd worden
@Marieke_5000 wrote:
Worden de sporters van de paralympics trouwens ook geridderd als ze goud winnen???
Zit me dat af te vragen omdat er zowiezo in de media aan de paralympics veel minder aandacht besteed wordt.
In mijn ogen zeer onterecht trouwens.
dit jaar schijnt het om primetime te komen.
Zodat er veel meer aandacht voor kan zijn.
Maar goed, ik kijk er niet naar…
Maar dat doe ik ook niet naar de OS trouwens.