Mijn zoon deed ook bijna alles linkshandig totdat ik ging ingrijpen en er op ging letten. Vooral met schrijven en eten gebruikt hij nu zijn rechterhand, voor de rest doet hij dingen nog wel linkshandig en zeg ik daar niets meer van.
Heb dit gedaan omdat linkshandigheid van schrijven er in mijn ogen raar uitziet en je dan over je eigen geschreven dingen heen glijd.
:shock: Dat deden ze in de jaren 30 van de vorige eeuw ook… echt shocking. Mijn Oma is links en heeft dus gedwongen rechts moeten leren schrijven. Ze is nu 80 en vindt dat nog vreselijk. Ik schrik hier echt van. :shock: Waarom wil je dit dwingen? Omdat het er stom uitziet? Sorry, ik volg het echt even niet… En het is niet te dwingen, het is zo, of het is niet zo.
ow dit vind ik ook wel een beetje uh rigoreus. tuurlijk is het sosm alstig om linkshandig te zijn, en ja, je glijdt wel eens met je hand over de inkt…maar ik dacht dat de geschiedenis wel had uitgewezen dat je mensen gewoon hun links- of rechtsvoorkeur moet gunnen…
en uh dingen gaan veranderen bij je kind omdat het raar uitziet, of niet hoort, daar word ik ook een beetje uh kriebelig van
Mijn zoon deed ook bijna alles linkshandig totdat ik ging ingrijpen en er op ging letten. Vooral met schrijven en eten gebruikt hij nu zijn rechterhand, voor de rest doet hij dingen nog wel linkshandig en zeg ik daar niets meer van.
Heb dit gedaan omdat linkshandigheid van schrijven er in mijn ogen raar uitziet en je dan over je eigen geschreven dingen heen glijd.
Zoals jullie het hier neerzetten lijkt het wel of ik het onder dwang gedaan heb bij hem…nee hoor gewoon de pen in zijn rechterhandje geven en zijn lepel, is helemaal niets mis mee. En zo heeft hij het opgepakt.
Helemaal niets zieligs en shockerends aan??? Heb hem helemaal niet hoeven dwingen. Heb het misschien wat rot opgeschreven omdat ik het er niet vind uit zien…
En SIS jij hebt over je oma toen ze op school zat want vroeger moest dat idd ja… Maar hier zit hij nog niet op school daar is ie te klein voor.
Ik ben links en vind het juist raar hoe rechts handige schrijven,ga ook maar de pen in hun linker hand doen bij hun want dan ziet het er voor mij niet meer zo raar uit.
Nee ook bij mij gaan de haren hiervan overeind staan,ook al gaat het niet onder dwang iemand is rechts of links vind ik en daar verander je niets aan.
En SIS jij hebt over je oma toen ze op school zat want vroeger moest dat idd ja… Maar hier zit hij nog niet op school daar is ie te klein voor.
Dat kan ik uit je bericht niet opmaken.
Pakt hij niet gewoon de pen in het handje van voorkeur? Waar je het ook aangeeft? Hoe oud is je zoon? Ik heb begrepen dat pas bij 3 jaar duidelijk is wat de echte voorkeur is. Hieke doet alles 2 handig nu. De ene dag meer rechts dan links, of andersom. Ze is bijna 23 mnd.
Ik hoop dat je kind gewoon de vrijheid krijgt te zijn wie hij is. Er zijn in het leven nog veel meer dingen die niet te beinvloeden zijn die er misschien ‘raar uitzien’
ik voelde me op school altijd heeeeel speciaal omdat IK als linkspoot , MIJN eigen schaar had , een veel mooiere kleur vulpen had , rechts was blauw en links was rood … me schriftje altijd anders mocht neerleggen om makkelijk te schrijven dan die rechtspoten 8) 8)
moet eerlijk zeggen dat ik het niet eens zo een ramp vond / vind om links te zijn …
ik geef wel me zoon altijd alles links aan … als we gaan verven ook dan stop ik onbewust het penceel in zijn linker hand omdat dat voor mij makkelijker vasthouden is … maar ik merk duidelijk dat niek hardstikke rechts is , het gaat veel minder soepel dan dat hij het penceel rechts vast heeft , op het moment dat ik dan weer dorheb van oja !! andere hand moeders dan laat ik hem gewoon overpakken.
denk toch maar dat ik het hem ga afleren , vind dat als hij links zou zijn het veel makkelijker is voor mij :? :liar:
Nathalie is hoogstwaarschijnlijk ook links, 90% van wat ze doet gebeurt met haar linkerhandje of voetje. Ik heb haar nog nooit een bal met rechts zien trappen of gooien, altijd links.
En dan is ze maar links, so what?
Ik zie dat ze gewoon loopt te stuntelen als ze met rechts probeert te eten dus geef ik haar het lepeltje of vorkje gewoon in haar linkerhand.
Mijn vriend en ik zijn beide rechtshandig maar zowel mijn moeder als mijn oma was/is linkshandig.
Zoals jullie het hier neerzetten lijkt het wel of ik het onder dwang gedaan heb bij hem…nee hoor gewoon de pen in zijn rechterhandje geven en zijn lepel, is helemaal niets mis mee. En zo heeft hij het opgepakt.
Helemaal niets zieligs en shockerends aan??? Heb hem helemaal niet hoeven dwingen. Heb het misschien wat rot opgeschreven omdat ik het er niet vind uit zien…
Ik heb het ook geprobeerd bij T.ijn, niet dwangmatig, maar wel geprobeerd hem steeds zijn lepeltje en pen in zijn rechterhandje te geven. Maar T.ijn is zo overduidelijk links, dat dat niet heeft geholpen.
We zullen zien of hij er last van heeft, met schrijven en dergelijke?
Tot nu toe geen last, want hij kan erg goed schrijven voor zijn leeftijd :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: