Sinds maandag heb ik weer een baby aan de borst :inlove:
Sepp snapt prima hoe het werkt en hapt goed aan. De bv is goed op gang en sinds gisteren flinke stuwing.
Maarrr…
Ookal zit links hartstikke vol, Sepp krijgt er haast niks uit. Mijn borst blijft vol en hard (gespannen) en zelfs na een uur (!) is Sepp niet voldaan.
Leg ik hem rechts aan dan drinkt hij 10 minuten en is dan gewoon voldaan.
Je hoort hem rechts ook effectief slikken. Zonder al teveel pauzes
Terwijl hij links heel veel moet zuigen voor hij een keer slikt.
Omdat ik links wel blijf aanbieden wordt de borst voller en voller maar doet daardoor ook steeds meer pijn.
Vanavond heb ik links gekolfd want ik ben een beetje bang voor een bo.
Ik haalde er in zo’n 10 minuten 50cc uit. Maar alleen als ik hard mee masseerde. Deed ik niks, dan kwam er ook haast niks.
De melk die er uit kwam was erg geel. Echt geler dan vanillevla, terwijl de bv uit rechts lichter van kleur is.
Ook leek het wat dikker.
Bij mijn andere 2 had ik dit niet. Wat kan het zijn? Hoe zorg ik dat links ook gaat werken?
Hoe voorkom ik dat ik straks een bo krijg?
Nu heb ik nog tijd om ermee aan de slag te gaan maar als de kraamtijd straks voorbij is en mijn man weer gaat werken dan kan ik onmogelijk een uur over het voeden doen met 3 kinderen.
Zou het zin hebben om een lk te bellen?
Oja… ik heb geen spruw, Sepp ook niet. Hij hapt ook links goed aan.
Hey lieverd,
Vervelend zeg!
Heb je al een warme kruik er tegenaan gehouden?
Hier hielp dat toen goed om 1 van de 2 aan de gang te krijgen/houden, het werd allemaal wat soepeler en minder pijnlijk…
Wat zegt de kraam?
:-*
Onder de warme douche en dan even op borstvoeding.com zoeken op kolven met de hand. Voor en evt tijdens elke voeding een warme kersenpittenzak erop leggen zodat het lekker warm blijft. Erna kun je evt koelen als dat prettiger voelt. Blijft het problemen geven en de VK die je controles doet kan je niet helpen dan kan ze iig wel een LK voor je inschakelen. :thumbup:
Een warme kruik kan ik nog wel proberen ja. Onder de douche ook al gemasseerd maar ik moet er echt flinke druk op uitoefenen. Maar de kruik zal ik er eens bij pakken :thumbup:
Oja, ik voel links ook minder toeschieten dan rechts.
Matsjo niet teveel druk uitoefenen. Dan druk je uiteindelijk je melkkanaaltjes dicht en ze moeten stromen. Goed de instructies lezen voor kolven met de hand en dat toepassen (staat meen ik iets over het een C-greep en nog 1 waarmee je meer resultaat boekt dan enkel masseren) zodat er niets verstopt raakt. :-*
En misschien een andere houding proberen bij het voeden? Rugby ipv Madonna?
Inmiddels is wel duidelijk dat Sepp het zelf niet op gang kan brengen. Vanmorgen bleek hij afgevallen te zijn, ondanks dat ik hem gisteren erg veel heb aangelegd.
Vandaag zagen we dat zijn tongriempje érg kort is. Die komt tot op het puntje van zijn tong. Hij kan deze dus bijna niet bewegen.
Als het goed is komt een lk deze morgen doorknippen.
Omdat het Sepp zelf niet lukt om goed te drinken, kolf ik nu met een dubbele kolf, gehuurd via de lk en geven we dit met een flesje. Ik leg hem ook nog aan omdat ik het belangrijk vind dat hij dat blijft oefenen en ik vind het nu eenmaal ook gezellig :inlove:
De kolf heeft links ook leeggekregen. Ik kolf nu zó’n 100cc totaal. Best netjes denk ik?
Ik hoop echt dat het tongriempje hier het probleem was en dat het morgen dus beter zal gaan.
Oja, rugbyhouding hadden we idd ook al geprobeerd.
Bedankt voor het meedenken. Ik laat morgen weten hoe het gaat.
Nou, de laktatiekundige zei dat ze zelden zulke korte, stugge tongriempjes heeft gezien. Het was dus écht nodig. Hier had hij later spraakproblemen e.d mee gekregen. Dus geknipt en ik merk écht verschil met voeden. Wat een kracht ineens!
ik hoop voor je dat het nu beter zal gaan.
bij ons was dat toendertijd met tara wel het geval
Het gaat zooooooooooveel beter!! :dance:
Door bij te kolven is de productie ook weer op peil :thumbup:
Sepp komt weer aan. Hij drinkt echt veel beter.
Wat fijn… :dance: :thumbup:
Wat fijn dat het weer goed is gekomen
Super dat het goed is gekomen! :thumbup:
J. had ook een heel kort tong riempje en ging de BV na het doorknippen ervan ook een heel stuk beter.
Heerlijk he, weer zo’n kleintje aan je borst :inlove: Ik kan ook bijna niet wachten. Hopelijk gunnen zijn broers ons straks ook de rust om BV te kunnen geven
Geniet er maar lekker van!
:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :-*
Super! doet je linker tiet het nu wel weer goed?
Yess een frisse profi blik helpt. Lekker dat het nu zo goed loopt dus genieten waar het kan in die eerste drukke tijd. :-*
Wat fijn , nu lekker genieten :inlove: :dance: