Linkerborst doet niet goed mee

Denk ik… :?

Mijn rechterborst is altijd wel vol en die krijgt ze ook nooit leeg lijkt het, ze spuugt ook sneller nadat ze uit deze borst heeft gedronken.

Mijn linkerborst voelt echter altijd heel snel soepel als ze drinkt.

Het voeden doet dan niet echt pijn, maar na 10 minuten merk ik al dat de borst leeg is doordat het zuigen (en er aan trekken 8) ) gevoelig begint te worden.

Ook merk ik dat er dan minder tijd tussen zit voor de volgende voeding als na de rechterborst.

(oef lekker duidelijk zo :think: :oops: )

Is er een manier om de productie op te krikken van de linkerborst?

En een manier om de rechterborst een beetje koest te houden ( :mrgreen: )

Die staat al vanaf haar geboorte elke dag op sprang en ik doe er niets aan, kolf het niet, voed er niet vaker mee…

Nu ik dit zo schrijf weet ik niet eens wat me nou eigenlijk onzeker maakt;

de lege linkerborst of de overenthousiaste rechterborst :think:

Herkenbaar

Ik heb het ook, maar dan net andersom.

Mijn linker is overvol en de rechter ja die voelt al snel leeg.

Maud heeft nooit langer gedronken dan 10 minunten, maar aan de linker hoeft ze maar 5 minuten te drinken en dan heeft ze al rond de 120 cc op (ik weeg haar nu omdat ze niet genoeg aankwam, door de spruw)

Van de LK, moet ik nu voorlopig met de rechter beginnen (dan kan de de eerste honger rustig stillen) en dan de linker. Waarschijnlijk wordt de linker dan wat minder vol en de rechter wat meer, dit door vraag en aanbod. Ik moet alleen goed opletten dat mijn linker niet pijnlijk wordt.

Ik had ook dat mijn rechterborst het minder goed deed dan mijn linkerborst. Ik heb toen bij elke voeding altijd eerst mijn rechterborst gegeven, dus de mindere, en daarna mijn linkerborst.

Dit werkte prima :thumbup:

Sterkte ermee.

Hier ook net andersom, ik begin wisselend met de ene en de andere, maar zorg er altijd voor dat over de dag heen de rechter (minst producerende) een keer extra als beginkant is gebruikt als de linker.

Niki regelt dat hier zelf…

Ik voed meestal in bed, en begin met de rechterkant (is de iets minder goede kant), maar ze schakelt zelf bijna meteen over naar de linker. (Komt ze met haar handje trekken aan mijn zij, zo van, mama, ik wil de andere). Daar klokt ze dan heel goed van, en gaat dan nog wat drinken aan de rechter. Om dan weer naar de linker af te wisselen… en dan weer naar de rechter… En als ze beiden goed leeg zijn, draait ze zich om en gaat slapen :lol: :lol: :inlove:

bij mij is het precies als bij jou. ik doe er eigenlijk niets aan.

bij merijn kolfde ik ook al meer uit mij n rechterborst.

ik heb niet het idee dat hij niet verzadigd is als hij aan de mindere linkerborst is

Het schijnt dat bijna iedereen zo’n ‘stieftiet’ heeft. Bij mij was het ook links. Misschien een idee om je dochter een tijdje altijd eerst links aan te leggen en daarna pas rechts? Maar ik vraag me af of het ook nódig is. Als je er geen last van hebt, waarom zou je het dan zo niet laten?

@katoke wrote:

Niki regelt dat hier zelf…

Ik voed meestal in bed, en begin met de rechterkant (is de iets minder goede kant), maar ze schakelt zelf bijna meteen over naar de linker. (Komt ze met haar handje trekken aan mijn zij, zo van, mama, ik wil de andere). Daar klokt ze dan heel goed van, en gaat dan nog wat drinken aan de rechter. Om dan weer naar de linker af te wisselen… en dan weer naar de rechter… En als ze beiden goed leeg zijn, draait ze zich om en gaat slapen :lol: :lol: :inlove:

Leonie doet dat sinds een tijdje ook, maar dan 's ochtends vroeg :inlove: Ik begin altijd met rechts, na een tijdje zegt ze ‘kaaaaaa’ (=klaar), en dan bied ik links aan. Maar dat stelt niet veel meer voor, dus na een tijdje gaat ze weer opheffen zodat ze bij rechts kan :lol:

Vraag me trouwens af of het samenhangt met of je links- of rechtshandig bent. Ik ben links en mijn linkerborst leverde minder op. Bij de meesten hier is rechts de mindere. Zijn jullie dan rechtshandig?

@lena3 wrote:

Vraag me trouwens af of het samenhangt met of je links- of rechtshandig bent. Ik ben links en mijn linkerborst leverde minder op. Bij de meesten hier is rechts de mindere. Zijn jullie dan rechtshandig?

Hier is het tegengesteld: ik ben rechts en mijn linkerborst is prut 8)

Bij mij wisselt het af…

Ik ben rechts, en momenteel is mijn rechterborst de iets minder goede borst, maar dat is evengoed ook al mijn linker geweest… :mrgreen:

alweer een theorie ontkracht… :slight_smile:

Ik ben rechts en mijn linkerborst lijkt dus niet al te best :?

Maarrrrr ik heb vanmiddag een schone trui aan moeten doen want jawel…

Mijn linkerborst had gelekt 8)

Maar nog voelt ie niet vol :think:

Ze drinkt trouwens ook maar 1 borst per keer…

Steeds de linkerborst aanbieden heeft dus geen zin want dan kapt de rechterborst er straks mee :?

Maar volgens mijn vriend maak ik me teveel zorgen en moet ik meer vertrouwen hebben in mijn borsten :shifty:

daar heeft hij dan ook wel een beetje gelijk in :wink:

hier eenzelfde euvel (maar wel met als mogelijke boosdoener littekenweefsel van een eerdere borstontsteking). Ik heb wel geprobeert de productie aan (mijn slechte) rechterkant op te krikken door rechts-links-rechts te voeden aangezien Jelmer toch altijd beide kanten dronk.

Dus je zou kunnen overwegen toch links als eerste te geven en daarna rechts. En als het niet lijkt te werken; jammer dan, het zij zo. Dan maar nemen wat er uit links komt en aanvullen met rechts.

Dus vertrouw je (.)x2 nou maar gewoon, ze doen het tot nu toe prima volgens mij :wink:

vertrouw je vriend nou maar, die kent jouw borsten al langer dan vandaag :wink: .

echt, hij heeft gelijk :-* .

Nou het gaat alleen maar minder met die borst en het erge is, de rechter gaat ook even gezellig meedoen :?

Mijn borsten voelen niet meer vol voor een voeding en na 5 minuten zit Sofie er al aan te trekken en wurmt ze zich helemaal van me af met haar lijfje…

Ook na een boertje doet ze dit en 5 minuten rusten voor ik de borst opnieuw aanbied werkt ook niet :wall:

Eigenlijk drinkt ze alleen lekker als er een TSR is en die duurt helaas niet zo lang meer bij mij.

Haar poep wordt ook ineens knalgroen :shock:

Ze krijgt dan teveel voormelk binnen toch :think:

Ik ben soms meer dan een uur bezig om haar tevreden te krijgen met de borst.

Ik baal enorm want ik wil verdikkeme minstens die 6 maanden volmaken en mijn wens is een jaar eigenlijk, maar dat durf ik nu al niet meer te hopen :shifty:

Er schijnt thee te zijn die invloed heeft op je productie.

Hoe heet deze thee???

Rustig een dagje op bed en rustig aan doen en kind aan de ( .)(. ) zit er bij mij niet in met een puberende dreumes over de vloer :shifty:

AAAARRRGGGHHH :wall:

Misschien een idee om eens een LK of iemand van de VBN te bellen?

Is er niet iemand bij wie je peuter een weekendje kan gaan logeren?