Linken....

Ik was even een topic aan het lezen en jawel, 2 linkjes, heerlijk verwijderd door het beheer.

Nu weet ik dat je wel gewoon de bedrijfsnaam mag noemen, waarom veranderd het beheer de link niet gewoon?

ipv alles zo resoluut te verwijderen?

Ik vind het zelf vrij storend lezen en sommige info is best nuttig voor meerdere mensen.

Vraag dus :angel:

Even voor mijzelf sprekend:

Ik ‘kok’ vaak even snel tussendoor, we moeten het in een topic aangeven als we iets veranderen dus als we het ‘edit beheer’ ding doen en dan ook de tekst moeten veranderen dan is dat dubbel op.

Ik denk ook dat bijna iedereen wel weet dat linken niet mag en dan vind ik het ook een beetje eigen verantwoordelijkheid om het meteen goed neer te zetten.

och wel bijzonder, ik vraag niet om hulp en het topic word verplaatst zonder dat vermeld word… :roll: :mrgreen: :-*

Excusez le mot :angel: er was pb, maar ik was te snel met reageren :angel:

Annette wat fijn dat Hulp is onderweg is :lol: :lol: :lol:

nee nee geen hulp onderweg…

Maar toch vind ik niet dat mijn vraag zomaar weggewuift kan worden eigenlijk, ben een zeikerd he :angel:

Waarom niet alleen de www. en .nl/,com oid verwijderen ipv alles?

alleen gemakszucht? (als dat tte negatief klinkt, ik weet even geen beter woord :oops: )

Hier heb ik een linkje voor je waar je meer kunt lezen over commerciële linken en het verwijderen daarvan: Klik

Edit Anneke: Door het updaten van de huisregels is deze link niet meer beschikbaar.

Hoi Anneke,

Ik snap precies hoe het werkt, wat wel en wat niet mag, dat is mijn vraag ook niet :angel:

grtz Annette

Ik denk dat ‘gemakszucht’ een wat onhandig woord is in mijn beleving.

We hebben al veel werk aan alles wat we voor en achter de schermen doen en zoals ik al vertelde wordt het een beetje dubbelop én melden dat we aanpassen én het juiste ervoor in de plaats zetten.

Ik wil naast mijn modiewerkzaamheden ook nog gewoon gezellig forummen.

Ik vind dié verantwoording dus bij de originele poster liggen, het is aan haar (of hem) om het goed neer te zetten.

wat ik al zei, dat ik voor gemakszucht even geen beter woord weet :wink:

maar is het dan zoveel meer werk om alleen die letters weg te halen en de rest te laten staan?

Ik snap heel goed dat het een druk bestaan is hoor van een modie, maar ook wel een keuze die je maakt niet waar?

Dat is niet helemaal waar, ja we kiezen er zelf voor om modie te worden maar daarbij leven wij het beleid na.

Een deel van dit beleid is dat we commerciële links niet toestaan, waar nodig grijpen wij dan in.

Ons beleid is niet om dan vervolgens de posts verder in te vullen, die verantwoording ligt echt bij de gebruiker.

Als de gebruiker het meteen goed doet hoeven wij niet in te grijpen, in die zin begrijp ik niet goed waarom ‘ik’ bijvoorbeeld verantwoordelijk zou zijn om het goed neer te zetten.

Ik ga er vanuit dat men de regels hier kent en ik denk gezien de vele spoilers waarin ook linkjes geplaatst worden dat het écht wel bekend is.

Vandaar dat wij hén daar op aanspreken

geen aanval hoor,

maar denk je dat iedereen eerst de regels gaat lezen?

ik vraag me af hoeveel mensen de regels echt hebben gelezen…

een keer een poll van maken :mrgreen:

laatst heb ik ook 2x iets verkeerds gepost, :oops:

maar ik zeg eerlijk, vaak plaats je iets impulsief,

niet nadenkend waar en hoe en wat je plaatst…

voor jullie is het een dagtaak volgens mij…

kan me voorstellen dat je soms er een beetje kriegel van wordt…

Maar dat is natuurlijk niet onze verantwoordelijkheid.

Je hebt gelijk dat veel gebruikers bepaalde dingen doen zonder van de huisregels op de hoogte te zijn, dat beaam ik direct.

Dat is ook mijn taak hier, om men daarop te wijzen en waar nodig te corrigeren.

Gelukkig reageert het gros hier ook gewoon prima op, dus dat is helemaal geen probleem.

Ik snap de vraag ook die gesteld word, maar het is van ons gewoon een keuze om het op deze manier te doen.

Dat men niet op de hoogte is van bepaalde zaken is 1 ding, maar ik voel me niet geroepen om dan ook, behalve het punt te corrigeren dat volgens de regels niet is toegestaan, ook iemand zijn bericht te herstellen.

Ik stel de vraag omdat, wat ook in mijn post staat, vaak linkjes verwijderd worden die voor meerdere mensen intressant zijn, wellicht zijn er toch een hoop mensen die toch echt niet weten dat je wel de bedrijfsnaam mag noemen maar niet de website?

ik ben niet boos of weet ik het, maar ik vind het vaak vervelend als je net te laat bent met het lezen van een post als er weer eens iets is verwijderd, dus ik vraag me gewoon oprecht af, of er geen alternatief voor is.

En ik denk niet dat de schrijver van zo’n post erop zit te wachten 50 linkjes door te pb’en…

Ik heb vaak ook het idee dat als er “zo’n soort vraag” gesteld word er gewoon om de hete brij heen gedraaid word en er geen enkele ruimte is voor imput van de gebruikers van het forum?

Waarschijnlijk, als dat zo is, zal dat door de sponsor komen, al vraag ik me nog steeds af wie dat is?

de website van kindjeopkomst? ik kijk daar eerlijk gezegd nooit op, dus aan mij zullen ze niks verdienen 8)

Anette, Er wordt nergens omheen gedraaid ik denk dat de antwoorden die er staan heel duidelijk zijn.

En gezien de hoeveelheid huppeldepup met de bekende www punt nl er achter en links onder spoilers weten de meeste gebruikers echt wel dat het officieel niet mag. Iemand kan zich best impulsief vergissen maar ik geloof niet dat men impulsief verkapte links en spoilers plaatst. :mrgreen:

Reclame mag best mits er voor betaald wordt lijkt mij logisch. Als we alleen al kijken naar de kosten die het draaien van het forum met zich mee brengt.

mijn oog viel plots dat er vanaaf een hoop huisregels actief zijn geplaatst

:thumbup:

maar het is zo’n lap tekst,

je leest het niet makkelijk, teveel, te lang…

is het niet makkelijker om een soort pop-up te maken, indien een www link wordt geplaatst?

scheeld jullie ook een hoop werk…

ik heb het ook niet aanstaan maar krijg er wel een melding van…

dan zie ik een extra balkje, en ik hoor een piep/klik…

Dat is geen doen Gab. Dat betekent weer allerlei aanpassingen in de software en niet elke link is commercieel hè.

We zijn de officiële zaken opnieuw aan het posten via een officiele account omdat er inmiddels een heleboel officiële posts stonden die gedaan zijn door oud modies.

De inhoud is ongewijzigd.

tja ruud daar heb je ook wel weer gelijk in :angel:

Ik zie dat er nu regelmatig de www weggehasld word en de naam blijft staan :smiley: Superleuk, dus ik wilde even bedanken :-*