lily pads

Hallo dames!

Wat ik me afvraag, na het 4de paar lily pads te hebben aangeschaft, is of bij andere gebruiksters ook de plaklaag verdwijnt na een paar weken… Ik heb er nu niet zo veel meer aan en vind dat erg jammer… Gebruik ze nu alleen 's nachts zodat ik geen bh aan hoef en doe er dan hopelij klanger mee.

Maak ze schoon met beetje zeep uit pompje of met afwasmiddel en warm water, wrijf ze voorzichtig tegen elkaar met plak-kant…

Doe ik iets verkeerd?

groetjes!

Ik lekte in het begin ook veel maar vertikte het om met BH te slapen. Na een tijdje op een handdoek te hebben geslapen waren mijn (.)(.) zindelijk :mrgreen: .

Nu hoef ik nooit meer zoogcompressen te gebruiken. Dat zou je ook eens kunnen proberen.

ik had precies het zelfde met die dingen hier plakte ze op een gegeven moment ook niet meer:(



en helaas werkte die hele dingen niet bij mij…had dus alsnog een natbed!

Nu was ik ook wel erg van de lek ,met 17weken zwangerschap al !

Ik vond het ook ondingen. Daarbij jeukten ze bij mij ook vreselijk, ik had zo een rode afdruk van die dingen op m’n borsten staan (de rand dan).

Maar bij mij lekte het er ook dwars langs heen, terwijl ik ze volgens mij toch echt goed gebruikte. Maar ook ik lekte als een razende, dus misschien heeft dat er ook mee te maken. Bij allebei de jongens heb ik nooit zonder zoogcompressen gekund, ook niet toen ik een paar maanden bv gaf.

Als je veel lekt werken ze inderdaad niet goed, alleen maar voor een uurtjes kun je ze dan gebruiken, de hele nacht die dingen op werkt dan niet…

Volgens mij staat in de gebruiksaanwijzing dat ze een aantal maanden te gebruiken zijn, op een gegeven moment zijn ze dus “op”.

Ik gebruikte ze ook alleen 's nachts maar lekte ook bijna niet. Heb ze een paar maanden alleen 's nachts gebruikt en nu gebruik ik niks meer. Heb nooit echt gelekt gelukkig. Merkte wel dat ze langzaam aan minder goed plakte. Deed t eerst met zeep uit een pompje, maar vond afwasmiddel beter werken, of de desinfecterende zeep uit t kraampakket en dan idd tegen elkaar aan. Ze raken op een gegeven moment op. Heb ze ook een keer gesteriliseerd, toen vond ik ze het weer ff beter doen (terwijl op de verpakking staat dat ze het dan minder kunnen gaan doen)

Dus best een dure koop eigenlijk die lily pads, als ze het maar een tijdje doen… Bij mij zijn ze inmiddels wel echt “op”. Heb ze 5 weken lang iedere nacht gebruikt. Jammer hoor! Maar ga geen nieuw paar meer aanschaffen :hand:

Dank voor jullie ervaringen!

ik had idd ook zo’n leuk van die dingen, brrr

ik had ook dat ze na een tijdje niet meer plakte. Er zit geloof ik 2 mnd garantie op, dus ik ben teruggegaan en heb nieuwe gekregen!

Deze hebben het redelijk goed gedaan, bij flinke stuwing kwam er wel vaak melk onder te zitten, dat wel, maar verder vond ik ze heerlijk.



Wat betreft je schoonmaaktechniek, die is wel goed, zo staat het ook op de verpakking, misschien eens de waterhardheid in jullie woonplaats nagaan, geloof dat te hard water ook funest kan zijn voor de plaklaag.



(ik heb overigens het 2e paar een half jaar gebruikt en ligt nu in de kast te wachten op de vlgd ronde, ben benieuwd of ze nog weer ff meekunnen)

@femmie wrote:

ik had ook dat ze na een tijdje niet meer plakte. Er zit geloof ik 2 mnd garantie op, dus ik ben teruggegaan en heb nieuwe gekregen!

Deze hebben het redelijk goed gedaan, bij flinke stuwing kwam er wel vaak melk onder te zitten, dat wel, maar verder vond ik ze heerlijk.



Wat betreft je schoonmaaktechniek, die is wel goed, zo staat het ook op de verpakking, misschien eens de waterhardheid in jullie woonplaats nagaan, geloof dat te hard water ook funest kan zijn voor de plaklaag.



(ik heb overigens het 2e paar een half jaar gebruikt en ligt nu in de kast te wachten op de vlgd ronde, ben benieuwd of ze nog weer ff meekunnen)




Hee, bedankt voor tip! Ben ook teruggegaan (nu ja, heb LPs teruggestuurd) en heb nu nieuwe die weer plakken als tierelier met daarbij een uitgebreide brief vol tips om ze deze keer langer in de running te houden. Ben heel blij! Kijken hoe het deze keer gaat :slight_smile: