Ik heb net bij mijn zoontje een likdoorn onder de hiel van zijn voet ontdekt. (hij is 4)
Heel af en toe klaagde hij wel eens als ik zijn schoen niet goed aandeed over pijn aan zijn hiel maar verder eigenlijk nooit…
Zijn schoenen zijn niet te klein…
Maar ja, hij zit er nu al. Ik ga van de week maar even met hem naar de huisarts, maar vraag me af wat hij er dan aan doet.
Net natuurlijk even gezocht op het internet en dan lees ik van die gruwelbehandelingen over wegsnijden/vijlen of uitlepelen :shock:. Maar dat is allemaal bij volwassenen…
Iemand ervaring met een likdoorn, en dan speciaal bij een kind???
Volgens mij is de kans veel groter dat het een voetwrat is. Het verschil is nauwelijks te zien.
Voetwratten kun je oplopen in bv het zwembad.
Een likdoorn doet pijn als je er recht op drukt en een voetwrat als je er in knijpt.
Volgens mij kun je voetwratten ook gewoon behandelen met een spulletje uit een tubetje ofzo. En likdoorns dacht ik ook hoor. Misschien een kleine geruststelling?
ik zou niet naar de huisarts, maar een goede pedicure bellen.
Die behandelen likdoorns ook.
Mijn moeder is pedicure en die snijd alleen uit als het niet anders meer kan en is ingegroeid. Meestal werken speciale pleisters die de druk eraf halen en een verzorgende zalf ook goed. Zeker bij kinderen…
De huisarts is niet speciaal opgeleid voor voeten en aanverwante problemen, pedicures weer wel, zeker als ze ook podoloog zijn.
@ Sanne: Het doet pijn bij hem als je er op drukt… dus dan lijkt het meer op een likdoorn… En er zit echt zo’n anders gekleurd puntje in wat ik weer herken in het inlezen op het internet…
@ Cell. Ja, volgens mij is een pedicure ook veel meer kundig in voeten…Hmmm, denk toch in eerste instantie maar ff naar de huisarts, misschien heeft hij een wonderzalf op recept, en als dat niet werkt naar de pedicure… Wat is een podoloog? :oops:
bedankt voor de reacties
een podoloog is iemand met zoveel voetkennis dat ze ook steunzolen maken. Minder als de orthopeet, maar zeer specifiek gerelateerd aan voeten dus.
Wonderzalf voor likdoorns bestaat niet hoor… Je kunt wel al zelf bij de drogist van die kussenpleisterskopen die van een soort schuim zijn met een cirkel in het midden. Dat geeft vaak wel verlichting.
Het is eigelijk een ingegroeide eeltpit…
Vandaag even naar de huisarts geweest, en het is waarschijnlijk wel een wratje…
Dus nu iedere avond aantippen met een spulletje…
Mocht het spul van de dokter niet helpen…
Bij mij heeft het homeotische middel “Thuja” heel erg geholpen.
Maar hopelijk werkt het middel van de dokter ook hoor!