Likdoorn

Nou, Ik heb iets raars onder mn voet!!En het doet erg pijn :cry: !!

Mn vriend zegt dat het een likdoorn is,

Maar toen was ik gaan googlen en toen kwam ik hele rara foto’s tegen,

Het heet een eksteroog ofzo en tjah…zo omschrijf ik het ook wel op mn voet, Maar nou staat erbij dat ze het moeten uitsnijden!!!

Jeetje!!! :shock: :shock: :shock: Dat wil ik helemaal niet,

Maar ik wil ook niet met die pijn blijven lopen want het lijkt wel als of ik een blauwe plek onder mn voet heb alleen dan in een balvorm,

Ik dacht eerst gewoon dat het een muggenangeltje onder mn voet was, Dus dat die mug mij gestoken zou hebben onder mn voet en dat zn angeltje was blijven hangen in mn voet :?

Maar dat is het dus niet, Mn vriend had er vroeger ook een en dus herkende hij het, Hij had hem zelf eruit gesneden :sick: :sick: :sick:

Nou dat zie ik mezelf echt niet doen!!!

Heeft er iemand ervaring met die dingen?

En gaan ze echt niet vanzelf weg???:pray:

Alvast bedankt en ik hoor het wel!

Groetjes Jeanette

ik heb ook iets onder mijn voet…

op mijn hiel

het is dik opgezet en er zit een putje in

heb geen flauw idee wat het is maar ik durf niet naar de dokter :oops: :shifty:

als ik erop druk doet het pijn maar lopend niet…

het zit er al een tijdje en het word steeds erger :doh:

dus denk niet dat dat dan uit zichzelf verdwijnt :think:

als het een lijkdoorn is kan je van hansaplast likdoornpleisters halen die doe je er op en na een paar dagen kan je de likdoorn vanzelf zonder pijn verwijderen…

heeft het een zwart puntje?

Die van mij zit op die kussentjes,je weet wel, die onder je voet vlak bij je tenen, Tjah ik weet ook niet hoe dat heet…

Maar het doet erg pijn!!!

En het lijkt wel een mega bal onder mn voet,

In de douche doet het nog erger pijn, want dan lijkt het wel alsof het heet en zwaarder word!!

Ach kijk eens aan!!!

Zijn die pleisters duur?

rond de 2 a 3 euro dus je valt je er geen breuk aan…dan moet je die hebben met dat rondje met dat gaatje er in…die blijven tenminste zitten…

en als dat niet werkt, niet te lang mee blijven lopen maar naar een pedicure gaan.

ik heb dat toen der tijd dus niet gedaan en ik moet hem er steeds uit laten snijden en hij gaat bij mij nooit meer weg.

muggen hebben geen angeltjes :wink:

en een likdoorn is verder niet ernstig… gewoon even mee langs een pedicure en het is zo weg… doet ook niet echt pijn ofzo dat weghalen

@Judith1 wrote:

muggen hebben geen angeltjes :wink:

Hahaha ik wilde het al niet zeggen :silenced: :lol:

Likdoornpleisters werken doorgaans goed, maar als je er echt vanaf wilt zul je een keer naar een podoloog moeten oid.
Het ontstaat nl. door een drukpunt in je voet.
Een van je middenvoetsbeentjes is dan wat naar beneden gezakt en zorgt ervoor dat je op dat punt meer duk hebt, waardoor er zich een soort eeltwortel vormt die je voetin gaat.
Doe je hier lang genoeg niets aan dan kan hij zo diep gaan dat hij tussen je gewrichten uitkomt en dat doet nog veel meer pijn.
Mijn man heeft er ook last van maar sinds hij de likdoornpleisters gebruikt is het vrijwel over.
Hij snijdt af en toe zel fnog wel stukjes weg maar eigenlijk is dat niet meer nodig.

Succes ermee en ik hoop dat je snel weer pijnloos kunt lopen.

Ik ben zelf een pedicure in opleiding en ik zou zeggen: ga naar een pedicure! Bij ons op school in Arnhem kan je al voor 3,50 euro je voeten laten behandelen (wel dus door pedicures in opleiding) maar dan ben je wel van je likdoorn af! Wie weet zit dat ook bij jou in de buurt! Als je nou bij mij in de buurt woonde dan kon ik je wel even verlossen van de likdoorn… :wink:

En als je een pedicure belt en je wil alleen een likdoorn verwijderen en niet een hele behandeling dan kan het zijn dat je niet het hele bedrag hoeft te betalen.

Succes, het kan heel pijnlijk zijn om een likdoorn te hebben. Maar de behandeling zelf doet over het algemeen geen pijn! Het mes lijkt en klinkt erger dan het is!

Groetjes Gien

@Gien wrote:

Ik ben zelf een pedicure in opleiding en ik zou zeggen: ga naar een pedicure! Bij ons op school in Arnhem kan je al voor 3,50 euro je voeten laten behandelen (wel dus door pedicures in opleiding) maar dan ben je wel van je likdoorn af! Wie weet zit dat ook bij jou in de buurt! Als je nou bij mij in de buurt woonde dan kon ik je wel even verlossen van de likdoorn… :wink:

En als je een pedicure belt en je wil alleen een likdoorn verwijderen en niet een hele behandeling dan kan het zijn dat je niet het hele bedrag hoeft te betalen.

Succes, het kan heel pijnlijk zijn om een likdoorn te hebben. Maar de behandeling zelf doet over het algemeen geen pijn! Het mes lijkt en klinkt erger dan het is!

Groetjes Gien

kan jij me dan wat uitleggen?

ik heb al jaren likdoorns helaas en ben al 3x naar de pedicure geweest ,maar ze krijgen de likdoorn er gewoon niet uit…nu heb ik ook echte probleemvoeten hoor (veels te breed) dus schoenen zitten altijd te strak wat weer likdoorns veroorzaakt…op dit moment heb ik 5 likdoorns en de pijn is niet te harden…de ellende is dat als je zwanger bent je geen likdoornpleisters mag gebruiken (staat op de verpakking) dus ze gaan alleen maar zeerder en zeerder doen :cry:

@merel33 wrote:

@Gien wrote:

Groetjes Gien

kan jij me dan wat uitleggen?

ik heb al jaren likdoorns helaas en ben al 3x naar de pedicure geweest ,maar ze krijgen de likdoorn er gewoon niet uit…nu heb ik ook echte probleemvoeten hoor (veels te breed) dus schoenen zitten altijd te strak wat weer likdoorns veroorzaakt…op dit moment heb ik 5 likdoorns en de pijn is niet te harden…de ellende is dat als je zwanger bent je geen likdoornpleisters mag gebruiken (staat op de verpakking) dus ze gaan alleen maar zeerder en zeerder doen :cry:

ik heb dat ook hoor, en mij is verteld door de pedicure dat ze nooit meer weggaan, omdat ze ze er niet uitkrijgen enzigste wat je kan doen is regelmatig naar de pedicure gaan om ze te laten behandelen, en dan heb je een poosje weinig tot geen last meer.

Mijn man heeft ze ook wel eens.

Ik laat hem dan altijd eerst goed zijn voet weken in bak sodawater.

daarna verwijder ik het met speciale puntpincet en daarna gaat hij weer terug in bak met sodawater (wel schone) en dan is het vaak voor tijdje weer over.

hoi hoi,

ook ik ben pedicure. Althans heb de opleiding gedaan en doe er niet heel veel mee, maar toch.

Ten eerste raad ik het af om likdoornpleisters te gebruiken. Waarom? Omdat die pleisters de omgeving van je likdoorn wel verzachten, maar het probleem niet verhelpen. Een likdoorn is namelijk niks anders dan een eeltvormige punt, wat lijkt op een punaise. Als je er op drukt voel je de pijn die prikt in je voet. Een pedicure kan dit er uit snijden/fraisen. (als je een goede pedicure hebt, voel je er niks van :wink: )

Een likdoorn kan terug komen, maar als je het constant volhoud om het op de juiste manier weg te laten halen, kan het een x verwijderen. Een likdoorn is gewoon pijnlijk en niet leuk om te hebben. Ik heb op school veel klanten gehad, waarbij het maar blijf terug komen. Gelukkig zijn ze blij als het er eenmaal uit is dat je er dan i.i.g 6 weken van verlost zijn…

verschil tussen een likdoorn en een wrat, als je niet weet wat je hebt zeg maar. Wrat is bloemkoolvormig en als je er precies in het midden op drukt en het doet geen pijn dan is het een wrat. Druk je in het midden en doet wel mega pijn dan is het juist een likdoorn.

Dus ik raad aan om bij een likdoorn, even naar een pedicure te gaan en als je geen gehele behandeling wilt, dan halen ze alleen ff je likdoorn eruit en betaal je ook een stuk minder…euro of 8 zo uit mn hoofd…

nou succes lady’s :wink:

Ik heb gistere van die likdoorn pleisters gekocht,

Gelukkig waren ze niet zo duur en het was van het merk Scholl,

Ik ging in de avond na het plakken de achterkant lezen,

Stond er dat je ze niet mag gebruiken thans met overleg huisarts als je borstvoeding geeft…

Dat is balen,

En het doet nou zo erg pijn,

Ik kan best geloven dat likdoorn aan de zijkant van je voet ofzo pijnlijk zijn maar aan de onderkant is het helemaal een drama,

Ik kan amper op mn voet lopen.

Soms verdwijnt de pijn maar het lijkt dat ik op een bal loop,

en het steekt ook nog,

o ja, mn vriend lachte me ook uit toen ik het verhaal van een mug en angel vertelde, ik wist het echt niet,

ik dacht dat muggen netals wespen angels hadden,

ik heb gistere een mug plat geslagen en hem goed bestudeert :sick: en weet nou dat ie geen angel heeft :mrgreen: