of wordt er de laatste weken (?) echt nog maar een fractie gepost van wat er normaal op kok gepost wordt?
viel mij ook al op dat het erg rustig is… alle onderwerpen al geweest :think: of winterdip :think: :mrgreen:
ik vind het ook eeeeeeeeeeeerg rustig !
ben hier pas sinds een paar maanden, maar in het begin vond ik het ook een stuk drukker… Qua nieuwe / update topics en reacties…
Mis ind een winterdip :mrgreen:
ondertussen ben ik maar gaan strijken :mrgreen:
Ik heb geen zin om weer topics te lezen,
dat zie ik wel als ik naar buiten kijk.
Buzzeren, schaf ik af…
Mijn visjes hebben al eten gehad…
wat ik vanaaf eet, weet ik al…
Kids op school,
wat een leven zeg…
Hibernation Station!
Ik heb heel vaak iets in mijn hoofd wat ik op tafel wil gooien, maar tegen de tijd dat ik er voor ga zitten ben ik of te moe (lees lui) of gewoon lui. :shifty:
En het zijn best interessante onderwerpen.
Zoals:
- Mijn ex wilt sex (met mij, nota bene…)
- Ben ik te lang single geweest nu ik geen zin meer heb in een partner?
- Hebben mijn kinderen meer kans op een misgelopen huwelijk omdat mijn huwelijk is mis gegaan?
Een dezer dagen…Nu niet. Ik heb keelpijn en ik kan mijn gedachten niet op een rijte krijgen. (Die twee staan los van elkaar, overigens)
Ik droom soms over mijn ex :mrgreen: :liar:
- Sinds ik niet werk, voel ik mij zooo vreselijk burgelijk… :silenced:
- Ben ik een slechte moeder omdat mijn kids 2 verschillende vaders hebben?
@Gab wrote:
Ik droom soms over mijn ex :mrgreen: :liar:
- Sinds ik niet werk, voel ik mij zooo vreselijk burgelijk… :silenced:
- Ben ik een slechte moeder omdat mijn kids 2 verschillende vaders hebben?
De ex wilt wel…Ik niet.
De definitie van slechte ouder zit niet in het aantal kinderen van het aantal mannen, maar in hoe je je kinderen verzorgt en behandelt.
:-*
tja zit niks anders op dan je eigen foto topic maar vol te spammen Fiep en er zijn vast wel ‘verschillen jongetje meisje ja nee’ vragen die je kan stellen (of je ze hebt/ wilt stellen is wat anders, maar altijd leuk nu de discussie over of jongens met poppen mogen spelen opgedroogd is… is er niet iets wat discutabel kan zijn voor meiden of mogen die gewoon alles wat jongens ook mogen in het kader van emancipatie en wat is emancipatie dan eigenlijk, is het niet eens tijd voor een rondje mannen emancipatie?) oh en vast een ‘ik ga volgend jaar naar Afrika, wat neem ik mee voor 2 kinderen’ topic :mrgreen: .
Hier op zich ook wel genoeg, maar ook niet zo de puf om er topics over te openen… al was het maar omdat we eerst het gesprek donderdag op school maar eens af moeten wachten… met de ib’er en de juffen… gaat over onze bijna 6 jarige kleuter die misschien nog wel of misschien dus ook wel niet na de kerstvakantie geen kleuter, maar groep 3 kind zal zijn…
Genoeg vragen, bedenkingen en meningen over, maar het openenen van een topic verandert daar voor mij weinig aan .
En zo is er wel meer natuurlijk.
Tja…
Ik ervaar dat ook wel, maar juist omdat ik het idee heb dat er minder word gepost, is er ook minder interessants om op te reageren en post ik zelf ook weer minder… :shifty:
Van mijn kant is het gelegen in diverse dingen…
Relaties->staat bomvol topics waar ik geen affiniteit mee heb
Discussies-> de interessante discussies zijn wel “klaar” Enough said zeg maar of ik denk wel 3x na om te reageren onder het mom… ervaringen uit het verleden, geven grotere kansen voor de toekomst en heb niet zoveel zin meer om oeverloos ja/nee spelletjes te spelen.
Huiskamer is best leuk, wisselend interessants, soms gewoon flauwekul en dan zoek ik liever mijn favo politieke fora op.
Zwanger ben ik niet meer en wil ik ook niet worden.
Over babyvoeding heb ik eigelijk geen vragen
Dus ik ben hooguit te vinden momenteel bij een paar vaste clubjes en soms heb ik eens een vraag die past bij peuter/kleutervragen of papa en mama vraagjes.
Dan nog een 3 of 4 tal topicjes bij contact en dan is het wel weer bekeken.
Times change zeg maar. Gaat dat niet steevast zo, in golfbewegingen?
Daarbij zijn er zoveel meiden die qua gezondheid nu veel stress meemaken en ik ben daar best van onder de indruk. Daar word een mens echt wel stiller van.
ik heb zelf ook niet zo veel te melden, en ben eigenlijk wel een beetje uitgepraat hier merk ik. Maar ja, macht der gewoonte om door die lijst met nieuwe berichten te scrollen. en het valt me gewoon op dat die lijst steeds korter (en minder interessant) wordt.Dat tussen haakjes is natuurlijk subjectief, maar dat korter vroeg ik me van af of dat dus ook subjectief is of dat er gewoon echt veel minder gepost wordt.
Misschien zijn wij de eerste generatie actieve zwanger-worden-zijn-bevallen-baby etc geweest die nu idd een beetje uitgeblust is.
Alles onder controle, geen dringende vragen, been there, done that.
Relatie gaat hier prima dus over sex met ex hoef ik niet na te denken, kinderen gaan lekker etc.
Ik merk ook dat steeds minder onderwerpen me aanspreken, misschien zijn we het forum gewoon een beetje aan het ontgroeien…
@Cell wrote:
Daarbij zijn er zoveel meiden die qua gezondheid nu veel stress meemaken en ik ben daar best van onder de indruk. Daar word een mens echt wel stiller van.
De moeilijke dingen op kok hakken er bij mij wel in. Ik word er in iedergeval stil van. Tel daarbij op de dingen die we zelf meemaken… Bah, wat een rot einde van dit jaar. het voelt zo niet goed om te juichen over een kerstpakket, over de goudkleurige ballen in de boom of over kinderen die druk zijn.
Ik post eigenlijk weinig meer… ik lees af en toe een beetje, en het inloggen is meer een gewoonte dan een behoefte…
Mijn kinderen zijn 9 en bijna 7. Eigenlijk heb ik hier nog maar weinig te zoeken en toch kom ik elke dag weer Maar idd, het valt mij ook op dat er weinig gepost wordt…
Ik merk dat ik ook wel een beetje klaar ben hier.
Ik zit dan zo nu en dan ook op wat andere fora te neuzen.
Maar toch blijf ik iedere dag nog even langskomen, het is toch een soort van gewoonte geworden na 4 jaar.
Ik denk dat deze periode voor veel mensen ook wel erg druk is. Ik merk dat ik zelf ook minder actief ben, ook bij de aug2010dreumessen.
Sowieso heb ik af en toe wel last van tijdelijke forummoeheid en ik kan me zeker voorstellen dat voor sommige hele actieve kokkers die hier al jaren komen alle onderwerpen wel een beetje aan bod zijn gekomen.
Ik heb eigenlijk ook weinig meer te melden. Komt ook bij dat ik ondertussen een groepje moeders om me hem heb bij wie ik te rade ga met eventuele vragen en het dus bijna nooit meer hier vraag.
Ik heb ook een beetje het idee dat veel nieuwe leden meteen in de maandgroepjes gaan schrijven en bijna nergens anders… Als de mensen die wat langer meeschrijven dan ook minder gaan schrijven is het meteen een stuk rustiger…
Ik ben ook minder actief dan in het begin (bijna 8 jaar geleden) hier merk ik.
Heeft denk ik ook te maken met het feit dat ik onze kinderwens onbewust beetje bij beetje naast me neer aan het leggen ben.
Zo’n gevoel van: het zal er wel niet meer van komen… (hoewel alles natuurlijk nog mogelijk is!)
En toch kijk ik iedere dag nog even in de huiskamer en de ‘wanneer zwanger worden langer duurt - hoek’.
Mijn nieuwsgierigheid wint het dan toch weer.
“Zou die-en-die al zwanger zijn? Hoe zou het met xxx gaan?”
Dat idee.
Heb hier veel steun gehad en nog steeds.
Dat zal ook wel maken dat ik hier toch niet weg kan blijven
Het is die maand van het jaar zeg maar (beter dan die dagen van de maand toch? ) dat veel mensen meer naar binnen keren. Je bekijkt zelf je eigen afgelopen jaar wat goed ging en wat je hebt meegemaakt. Kaarsjes aan, familie en gezin staan even in het middelpunt en dat zorgt ook voor extra drukte.
Hier heb ik normaal een heel rustige maand als het een gewone maand is. Deze maand is het toch hollen van hot naar her. Er zijn extra activiteiten op de PSZ, lootjes trekken met de familie voor onder de boom. Kinderen die zeg maar van de leg zijn geraakt door de Sinterklaas. Tegen de tijd dat het januari is begint het hier vast ook wel weer wat meer…al die goeie voornemenstopics… 8)
En tja ik kom hier eigenlijk ook voornamelijk in dezelfde clubjes schrijven. Dezelfde mensen die ik al jaren ken. En dat is ook helemaal niet erg. Het is zelfs erg gezellig.